Hardcore leads kicks snares enz enz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mimic-k

Ingeburgerd
Lid sinds
22 februari 2005
Berichten
39
Alweer iemand die begint te zeuren over hardcore sounds....:P


Ik produceer ( poging tot ) er nouw een jaartje op los in de avond uurtjes, en leer met de dag meer, maar blijf tegen een heleboel problemen aanlopen.

Synths/lead sounds :

na heftig spitten in alle fora, heb ik de dikste softsynths ehhh verkregen. Pro-53, Fm7, Junox2, Vaguard, Albino, enz enz enz. Allemaal erg geschikt om lekkere sounds mee te maken schijnt. Ik loop me dus echt al maanden suf te draaien, en heb werkelijkwaar nog nooit een geluid gemaakt waarvan ik dacht "YEAHHHHH" raggen!!! Ik lees vaak dat je toch wel gek moet zijn als je uit de pro 53 geen toffe sounds kan halen. Nou bij deze, ik ben gek :).

Dus mijn vraag aan jullie, kan iemand me opweg helpen, of me een preset schenken zodat ik doorheb in welke richting ik moet zoeken qua tweaks e.d. ( of is er ergens een howto ofzow ).

Kicks :

NOG MOEILIJKER!!, een gave hardcore kick..... Microtonic heb ik, waldorff attack ook, en als fx predatohm, en toch blijven me kicks kut! te zwaar, te schoon, te vies, ik schijn maar geen compromie te kunnen sluiten, en dit resulteerd meestal in een vrij standaard dom kickje.

Ik weet heel goed dat er niet zoiets is als "het hardcore geluid ", maar het moet toch mogelijk zijn, met genoeg inzet, om met deze vst`s gave dingen te doen ipv bestaande presets te tweaken ( en vervolgens er 8er komen dat ze nog steeds kut klinken ).

P.s ik werk met Fl studio.

Owja ik verwacht echt niet dat ik met jullie help ineens binnen 2 uur een ultiem gave profi lead/kick kan maken, maar een lekker raggende sound moet toch te behalen zijn?

Thx 4 the help
 
Is er niet zoiets als een 909 kick en snare door een distortion pedaaltje? hmmmm?
 
ik zou kappen met software en een s-2000 32mb halen voor 100 euro.

maar heb een vermoeden dat despairful tomorrow met software werkt , je kunt eens kijken wat die jonge knul gebruikt.
 
Ik ben zelf 2 weken geleden bij Rob papen geweest. Die geeft een masterclass sounddesign en als je die volgt zul je een stuk beter weten waar je mee bezig bent met je (soft)synths. Check
 
Met kicks: Layeren, oversturen, filteren.

Leads : distortion plugin met een beetje delay en een laag reverb.

Met software kun je best een hoop hoor. Gewoon blijven oefenen. Verwacht alleen niet dat je in de presets van softsynths meteen een kant en klaar hardcore leadje vind. Je zult echt zelf moeten tweaken. Distortion plugin (bijvoorbeeld Quadrafuzz) over een lead en je hebt meestal al snel iets bruikbaars.

Het kan zeer frustrerend zijn dat je niet krijgt wat je in je gedachten hebt, maar zie het als een uitdaging, anders wordt je compleet gek en ga je op een gegeven moment met je hoofd op de muur rammen met een microfoon erbij om te kijken of je zo misschien een goede hardcorekick kan fabriceren.
 
Jemig, wat is dit voor een nonsens over 'stop met software'?

Alle software die er daar staat is een superset van een Juno en een 909. Dat wil dus zeggen, meer oscillators, meer modulatiemogelijkheden, en meer controle over het eindresultaat zonder een keten van effecten.

"Only the bad carpenter blames his tools" - ik dacht dat dat ongeveer nou wel duidelijk zou mogen zijn hier?

Overigens, interessant materiaal uit de startpost dat gewoon iedereen genegeerd heeft:

ik schijn maar geen compromie te kunnen sluiten

Ik loop me dus echt al maanden suf te draaien,

De topicstarter weet dus niet direct hoe hij de "sweet spot" moet ontdekken in geluid en een gebalanceerd geheel moet maken, en de topicstarter kan misschien niet geheel op de hoogte zijn van elke functie van elke knop.

Wat gaan jullie dan doen? Een 909 aanraden met (laten we eerlijk wezen) een beperkt aantal drumsounds waar vrij weinig aan te tweaken valt en waar een lading FX over moeten, en een Juno 2 aanraden waar totaal geen draaiknoppen op zitten en waar de topicstarter maar moet uitvinden wat alles betekent.

Niet echt slim he?

Dus, sounddesign. Helaas richt conventioneel sounddesign zich niet op hardcore. En, balans vinden - weten welk geluid zich waar in het spectrum bevindt. Da's zo mogelijk nog lastiger. Maar gelukkig heb je hulp : http://www.elementalaudio.com/products/inspector/index.html < en die kost nog eens niks, ook.

Aan de topicstarter : heb je een controller met genoeg knoppen? Zo niet, eerste ding wat je op moet lossen. Aan puur klikken heb je weinig, draaiknoppen geven je meer feeling met het spul.
 
Ik denk niet alleen om het feit dat hij in de hardcore populair was, maar het is een goede " beginners-synth". Makkelijk te begrijpen en niet duur. (en tevens groot genoeg om te fungeren als masterkeyboard voor een beginner)
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij ben je goed op weg, zo slecht vind ik het niet klinken kwa sound, ik denk dat je moet zoeken naar beter basis geluiden en betere effect plug-ins.
Goeie soft synth's heb je al, probeer voor je kick de drummatic van E-Phonic eens hier , en gebruik een goeie distortion zoals de quadrafuzz van steinberg.
En ga lekker door met software, alleen aan een 909 heb jij ook nix aan, komt alleen maar een schone kick uit, heb je ook weer distortion compressie en andere FX nodig om hem op te fokken.
K'heb vroeger ook hardware gehad en daar kreeg ik minder resultaat mee dan nu met mijn software, niet dat hardware niet goed is, integendeel zelfs maar je hebt er veel (en veel geld) van nodig, met een 909 en juno en 1 FX bak en compressor en sampler begin je ook niks (en ik had meer staan), en voor dat zelfde geld heb je veel mooie software.
Bedenk ook als je software FX koopt deze meerdere keren tegelijk kan gebruiken, je kan 1 pluggin wel op 20 sporen gebruiken, probeer dat maar met je hardware FX.
Veel succes want volgens mij ben je goed op weg, grtzz Richard
 
Origineel geplaatst door DJ41
Ik denk niet alleen om het feit dat hij in de hardcore populair was, maar het is een goede " beginners-synth". Makkelijk te begrijpen en niet duur. (en tevens groot genoeg om te fungeren als masterkeyboard voor een beginner)
Ik vind de juno juist helemaal geen fijne beginners synth. Zonder editor is er totaal geen duidelijk overzicht in wat je allemaal aan het doen bent. Iedereen roept juno omdat in de jaren 90 zo ongeveer elke melodie daaruit kwam. Tegenwoordig is het de Virus & JP8080 wat zo'n beetje iedereen gebruikt. Maar goed, scheuren kun je met zoveel synths.. alleen zul je bijna altijd met effecten moeten gaan werken. Distrotion etc.

Nogmaals, wil je weten waar je mee bezig bent, zoek dan Rob papen een keer op. Daar heb je echt iets aan.
 
een kick moet je gewoon sampelen (uitdraaien in jouw geval) , en ga daarna eens experimenteren met gain (te veel) en eq'en in het mid-gebied.

give it a try!
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Hebben de mensen die zweren bij software wel eens met hardware gespeeld?


Antwoord in 90%: Nee


Vintage Hardware blijft ook nog eens z'n waarde vast houden.


De Alfajuno familie is heel simpel te programeren met bv de software Pg-300.
Pg-300 software

Als je die oogkleppen waar heeeel groot "vintage" en "software=no good" op staat even af doet, misschien zie je dan waar dit topic werkelijk over gaat. Lees de post van Yoozer bijvoorbeeld even. :)
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Hebben de mensen die zweren bij software wel eens met hardware gespeeld?
Antwoord in 90%: Nee
Maakt dat wat uit, dan?

Tegenvraag : Heb jij wel eens hardcore gemaakt? Luister je er regelmatig naar?
Vintage Hardware blijft ook nog eens z'n waarde vast houden.
Ja, een Alpha Juno heb je tegenwoordig voor 200 euro, vroeger voor 500 gulden. Waardevast inderdaad (maar ik zou 'm liever willen hebben omdat 't zo'n heerlijk esthetisch verantwoorde compacte synth is, niet als investering).
De Alfajuno familie is heel simpel te programeren met bv de software Pg-300.
Pg-300 software [/B]
Ha, software. Dus, een MIDI interface extra voor 't geval je 'm nog niet had. En dan nog maar steeds 6 stemmen, 1 oscillator per stem, en geen draaiknoppen. Oh ja, en ook geen effecten, want dan zit je met een audio interface. Ik heb overigens alle Juno's gehad en degene met het meeste karakter is volgens mijn nooit zo bescheiden mening de '60 (en die heb ik nu weer, leve ENV > PWM en Chorus II).

De Alphas hebben als voordeel dat ze meer golfvormen hebben die als je het nagaat best op spannende wijze gemoduleerd kunnen worden, plus een leuke chord memory, maar that's it. De hoover is niet meer de heilige graal van de hardcore.
 
ja, ik heb vroeger met hardware gespeeld, en ja, ik heb vroeger hardcore gemaakt :)


...maar goed mensen, we wijken af!
 
ID&T heeft vroeger, lang geleden een Sample CD uitgebracht met daarop kicks, snare etc en wat breaks en verschillende leads. Dat was eigenlijk wel een heel gaaf CD'tje waar ik erg veel plezier aan heb gehad. Ik ben alleen de naam even kwijt, maar zal ongetwijfeld iets van hardcore-beats of iets dergelijk heten. Ik denk alleen dat die nu een beetje lastig te vinden is.
 
ID-T hardcore tools. Staat in de kast hier. :)
Die kicks zijn alleen wel een beetje achterhaald, de kicks zijn wat harder vandaag de dag. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top