Hardcore kick automation technieken

Nog even terugkomend op die modifiers, ik heb echt het vermoeden dat al die neophyte gasten etc en italiaanse producers zoals stunned guys, maddog etc hun kick automation niet in Cubase zelf intekeken maar dus gebruiken maken van die modifiers in Kontakt. Je kan hier dus ook heel makkelijk envelopes over bv je pitch moduleren.

Ik ben me de laatste tijd aan meer aan het verdiepen in het maken van kicks met Kontakt.

Zijn er mensen hier die hun kicks enkel en alleen met kontakt maken, en waarom?
Waar zit volgens jullie de kracht van kontakt.. zit dat puur in de fx's die je toe kan voegen, of moet ik meer richting de modifiers gaan zoeken wat kontakt zo geschikt maakt?
 
Ik ben me de laatste tijd aan meer aan het verdiepen in het maken van kicks met Kontakt.

Zijn er mensen hier die hun kicks enkel en alleen met kontakt maken, en waarom?
Waar zit volgens jullie de kracht van kontakt.. zit dat puur in de fx's die je toe kan voegen, of moet ik meer richting de modifiers gaan zoeken wat kontakt zo geschikt maakt?

Ik gebruik de fx in Kontakt vrijwel nooit, omdat ik genoeg plugins heb die beter klinken, of waarmee ik sneller tot het gewensde resultaat kom.

Soms is het gewoon makkelijk om een zelfgemaakte kick te samplen. Vervolgens heb je in Kontakt vele mogelijkheden om je kick te knippen, stretchen, pitch shiften enz.

Ook neem ik een kick nog weleens op met verschillende filter cutoff instellingen, en zet dan elke filterkick onder een aparte toets, dat gaat heel makkelijk met Kontakt.
 
Ik ben me de laatste tijd aan meer aan het verdiepen in het maken van kicks met Kontakt.

Zijn er mensen hier die hun kicks enkel en alleen met kontakt maken, en waarom?
Waar zit volgens jullie de kracht van kontakt.. zit dat puur in de fx's die je toe kan voegen, of moet ik meer richting de modifiers gaan zoeken wat kontakt zo geschikt maakt?

Ik weet niet hoe hun het allemaal doen,maar op de traxtorm site staat dus een soort van raadsel bij studio work
Ze laten daar 3 verschillende voorbeelden zien van tracks die hun gemaakt hebben
En voor de switch remix van meccano twins (wat ik een mega dikke kick vind) hebben ze de chain
909 sample>kontakt>predatohm>req6>devastor gebruikt
Dat laten ze ook zien dmv een screenshot
Ik had die cristian Van AOF zelf nog wat vragen gesteld en het is zelfs zonder extra attack gedaan
Dus het kan allemaal

GRTZ Martijn:)
 
Ik ben me de laatste tijd aan meer aan het verdiepen in het maken van kicks met Kontakt.

Zijn er mensen hier die hun kicks enkel en alleen met kontakt maken, en waarom?
Waar zit volgens jullie de kracht van kontakt.. zit dat puur in de fx's die je toe kan voegen, of moet ik meer richting de modifiers gaan zoeken wat kontakt zo geschikt maakt?

Ik weet niet hoe hun het allemaal doen,maar op de traxtorm site staat dus een soort van raadsel bij studio work
Ze laten daar 3 verschillende voorbeelden zien van tracks die hun gemaakt hebben
En voor de switch remix van meccano twins (wat ik een mega dikke kick vind) hebben ze de chain
909 sample>kontakt>predatohm>req6>devastor gebruikt
Dat laten ze ook zien dmv een screenshot
Ik had die cristian Van AOF zelf nog wat vragen gesteld en het is zelfs zonder extra attack gedaan
Dus het kan allemaal

GRTZ Martijn:)
 
Ik weet niet hoe hun het allemaal doen,maar op de traxtorm site staat dus een soort van raadsel bij studio work
Ze laten daar 3 verschillende voorbeelden zien van tracks die hun gemaakt hebben
En voor de switch remix van meccano twins (wat ik een mega dikke kick vind) hebben ze de chain
909 sample>kontakt>predatohm>req6>devastor gebruikt
Dat laten ze ook zien dmv een screenshot
Ik had die cristian Van AOF zelf nog wat vragen gesteld en het is zelfs zonder extra attack gedaan
Dus het kan allemaal

GRTZ Martijn:)

Thanks meneer Kwist ;)

Heb die screenshots een tijdje terug ook eens bekeken.
Gister heb ik een hele tijd in de studio gezeten en heb goede resultaten behaald zonder kontakt.
Wil me d'r wel nog in verdiepen maar knippen stretchen en pitchen kan ik ook rechtstreeks in Ableton.
Ik ben daar veel sneller mee naar mijn idee. Of zijn er nog extra features in kontakt die nog de moeite waard zijn?
 
Thanks meneer Kwist ;)

Heb die screenshots een tijdje terug ook eens bekeken.
Gister heb ik een hele tijd in de studio gezeten en heb goede resultaten behaald zonder kontakt.
Wil me d'r wel nog in verdiepen maar knippen stretchen en pitchen kan ik ook rechtstreeks in Ableton.
Ik ben daar veel sneller mee naar mijn idee. Of zijn er nog extra features in kontakt die nog de moeite waard zijn?

Zelf denk ik dat je ook alles kan in ableton,maar 1 ding vraag ik me af en dat is hoe je de amp envelope gebruikt.
Ik werk zelf in cubase en zover ik weet kan ik dat dan niet met audiofiles of weet ik het nog niet
En ik heb echt een envelope nodig :okdan:
En ik heb nog niet echt een goede vervanger voor de kontakt compressor gevonden die precies doet wat dat ding doet.
Maar verders moet alles wel lukken denk ik
Zal maandag wel eens een brouwsel posten wat gewoon allemaal realtime is geautomated:P

Grtz Martijn
 
Dit is wat ik gister voor elkaar heb gekregen..
 

Attachments

  • Shot of.mp3
    706,9 KB · Bekeken: 141
Dit is wat ik gister voor elkaar heb gekregen..

Ik zit nu op het t werk ,maar als ik zo thuis ben zal ik m eens luisteren:okdan:
grtz
 
Ik werk zelf in cubase en zover ik weet kan ik dat dan niet met audiofiles of weet ik het nog niet
En ik heb echt een envelope nodig :okdan:

Een envelope zit gewoon tussen de audio bewerkings functies...
 
Back
Top