FF Simpel Rammen (Hardcore Kicks) II

Beide, door de gating (geleidelijk 1 open ander dicht) ontstaan er 2 onafhankelijk van elkaar te bewerken geluidssignalen die als je ze weer samen mixt, geen fase problemen geven. Het gaat om automatisering van de panorama knop door de lfo, dus je hebt niet te schaften met audio triggers die de controle geven over die pan. Audio triggers zijn logischerwijs (naar mijn ervaring) altijd minder betrouwbaar dan midi triggers. Met key triggered bedoel ik dus ook midi trigger, geen audio trigger.

Ik gebruik dus geen audio gate, maar de pan knop via midi (lfo). Ik werk met Reason, dus misschien dat dat de boel wat onduidelijker maakt, virtueel cv is daar zo goed als gelijk aan midi.
 
Het is zeker een interessante techniek, het gaat mijn momenteel alleen de pet te boven, ik ben zo ver nog niet met het maken van kicks.
 
Het is voor mij heel lang geleden dat ik iets heb gepost hier.
schande eigenlijk... :o:
graag kritiek op de kick!
 

Attachments

  • stukske herrie.mp3
    215,4 KB · Bekeken: 128
Heeft iemand weleens een hardcore kick gemaakt met de DSI Tempest of Elektron Rytm?

Of is de TR-909 nog steeds de enige analoge drummachine waar je een degelijke kick uit krijgt? Ik heb de Jomox MBase 11 gehad, die is goed voor zware 808 achtige kicks, maar heeft te weinig punch voor een goede hardcore kick. Ik ga er vanuit dat ditzelfde geldt voor de andere Jomox drumcomputers.
 
Ik kan trouwens ook even de synth weghalen als het nodig is. Hoor graag jullie feedback.
 
Het is voor mij heel lang geleden dat ik iets heb gepost hier.
schande eigenlijk... :o:
graag kritiek op de kick!

Hij is zeker crunchy maar springt niet echt naar voren. Deattack is ook ver te zoeken.
Hij verdrinkt ook in de synth dus dat kan mix technisch welbeter.
Verder wel een toffe synth, en naam! Had in groep 6 mn spreekbeurt over Apophis haha
 
Hier is een jomox kick.
Ik prefereer drumazon meestal.
 

Attachments

  • legendary evil shit.mp3
    335,7 KB · Bekeken: 135
De RiDrum vind ik ook wel interessant. Je moet er wel meteen een rack bij kopen enzo, wacht dan liever tot hij ook de snare en clap af heeft. 9090 heb ik me ook weleens in verdiept, maar gaat mijn pet te boven.

De Roland TR-8 kick is ook bruikbaar voor hardcore, hoewel hij droog wel een rare attack heeft. Ook de snare van de TR-8 vind ik goed klinken. Heb de snare naast een sample uit mijn eigen - inmiddels verkochte - TR-909 beluisterd en het is nagenoeg 1 op 1.
 
De RiDrum vind ik ook wel interessant. Je moet er wel meteen een rack bij kopen enzo, wacht dan liever tot hij ook de snare en clap af heeft. 9090 heb ik me ook weleens in verdiept, maar gaat mijn pet te boven.

De Roland TR-8 kick is ook bruikbaar voor hardcore, hoewel hij droog wel een rare attack heeft. Ook de snare van de TR-8 vind ik goed klinken. Heb de snare naast een sample uit mijn eigen - inmiddels verkochte - TR-909 beluisterd en het is nagenoeg 1 op 1.

TR-8 is niet analoog toch?
 
TR-8 is niet analoog toch?

Nee dat klopt. Maar er komen betere kicks uit dan uit de Jomox machines als je het mij vraagt.

Ik hoor alleen nooit iemand over de Tempest of Rytm als het om hardcore kicks gaat, ben wel benieuwd hoe die overeind blijven als je gaat distorten.
 
De RiDrum vind ik ook wel interessant. Je moet er wel meteen een rack bij kopen enzo, wacht dan liever tot hij ook de snare en clap af heeft.

De Clap is bijna af, zie ik net op Facebook.



Tempest of Rhytm heb ik eigenlijk ook nog nooit geprobeerd. Heeft er misschien iemand samples van?
 
Ja ik had het al gezien van de clap, die klinkt lekker ook. Dan nog de snare en toms, dan heb je wat mij betreft wel alle interessante analoge geluiden uit de 909. En een stuk voordeliger dan een echte, vandaag de dag.
 
Ben ook wel benieuwt hoe zo'n Tempest het zou doen in een Hardcore arrangement.
Tr-8 staat op mijn lijstje.
Die jomox dingen kan je met veel moeite wel een kick uit krijgen, maar ik heb altijd betere resultaten met een Drumazon kick door dezelfde chain, of gewoon een echte 909 sample, je kunt er niet echt zo'n tok in krijgen bij die Jomox dingen, heb zelf alle varianten gehad en allemaal het zelfde probleem, ik wed dat ze voor gare techno enzo heel goed werken overigens.
Die clap is echt nice!
 
Aangezien de tempest ook digi is, net als drumazon gooi ik even Thor op, welke voor 14 euro op ios te krijgen is. Daar haal ik tegenwoordig al m'n basis 909 style kicks uit. Wavetable met sinus, beetje waveshaper erop en zowel lfo 1 als de 3e env op de pitch zetten voor dubbele bewerking en hij puncht hem HARD, ik zweer. En de boefjes kunnen hem via reason 4 of 5 gebruiken.

https://itunes.apple.com/us/app/thor-polysonic-synthesizer/id660195946?mt=8

Akai tom cat lijkt mij wel wat !

http://youtu.be/dzVxkY6N7c0?t=38s
 
Laatst gewijzigd:
Thor is volgens mij sowieso een hele goeie synth, ik hoor er vaak erg interessante geluiden uit komen.
Ik zal eens kijken of ik die app kan fixen.
 
Mwa, de bd is ietsje anders als ik zei, maar het werkt, thor bassdrum :D

attachment.php
 

Attachments

  • thorbd.jpg
    thorbd.jpg
    128 KB · Bekeken: 109
Aangezien de tempest ook digi is,

copy pasta:
Each of the six analog voices has two analog oscillators plus two digital oscillators (with a large bank of included samples), the classic Curtis analog lowpass filter with audio-rate modulation, an additional highpass filter, analog VCA with feedback, five envelopes, two LFOs, an extraordinary variety of analog modulation routings, and stunning sonic quality, warmth, and punch. Although optimized for drum sounds, it excels at tuned sounds as well, and even doubles as a six-voice analog keyboard synth.


Verkeerde conclussie getrokken deze keer.......
 
Back
Top