Elektron Overbridge

Annoncing Overbridge, Computer Integration for Analog

We are very proud to reveal the forthcoming Overbridge implementation for Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm. This breakthrough technology completely erases the line between analog hardware and software plug-in instruments. For the first time in history, seamless DAW integration of analog synthesizers and drum machines is a reality.

Main-Push-2014-03-12-Overbridge_0.jpg


Full VST/AU control

Thanks to Overbridge, the Analog range of Elektron machines can be deeply integrated with PC and Mac computers. The customized and machine specific software plugins, available in VST and AU formats, give direct parameter access over USB and allows efficient DAW based sound editing and sequencing. Overbridge merges the functionality of software plug-ins with the unmatched sound of analog hardware.

Bi-directional USB audio streaming

Overbridge makes multi tracking easy. Connect a USB cable and record multiple Elektron machine voices to separate DAW tracks in 24 bit quality. Or send audio from a DAW, process it with the analog circuitry of the Elektron machines and bring back the results to a new DAW track – all over a single USB cable and without timing issues. Overbridge even allows the Analog range of machines to be used as multi-channel USB sound cards.

Total Recall

Management of analog sounds and sequences has never been easier. Any adjustments made either directly on the Elektron hardware or via the software plug-in can be automatically recalled when loading a DAW project. Overbridge offers ultimate convenience when handling Elektron machine data.

Overbridge will be a part of a free OS update expected to be released Q4 2014. The OS update will work on all Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm units in existence.
 
Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar om mijn Analog Keys en Rytm tegelijk met overbridge te gebruiken.
Heb ik daar een MTT hub voor nodig of zou het zonder ook moeten kunnen?

Overhub_wide.jpg
 
Kan goed, hier werkt het ook enkel als allebei op hun eigen USB poort zit.
 
Vreemd, ik krijg maar 1 van de 2 drivers geinstalleerd in Windows.

Het is of de driver voor de Rytm die het doet, of de driver voor de Analog Keys, maar niet beide tegelijk.
 
Gelukkig hoef ik op osx enkel overbridge te installeren, en niet de losse apparaten. Ging zonder hapering, maar goed, daar heb jij weer niks aan.
 
Hmm.. het wordt nog gekker..

Analog keys werkt gewoon in ableton live, ook al is de driver niet goed geinstalleerd.
De driver van Rytm is dat wel, maar die geeft weer geen geluid in Ableton.

Vaaaaaaaaaaaaaaag.......
 
Kan je in het overbridge control panel wel alles aan en uitzetten en komt er daar geluid binnen?
 
Nee ook niet. Maar 1 apparaat doet het. Als ik eentje uit zet, dan doet de andere het.
Er kunnen geen 2 drivers te gelijkertijd geinstalleerd worden, dat levert telkens een foutmelding op. Volgorde van apparaten maakt niet uit.

En zelfs al is 1 driver niet geinstalleerd, dan doet het apparaat het toch zodra ik de ander uitzet, dit in het control panel als in Ableton.

Ik ga het maar eens aan Elektron laten weten wat mij allemaal overkomt. :)
 
Elektron weet het dus ook niet, ik kan maar 1 driver tegelijk gebruiken en dus 1 apparaat met overbridge.
Vanmiddag Windows 10 geinstalleerd ipv 7 maar dat biedt ook geen soelaas.

Iemand enig idee??
 
Maar dat heb ik dus al gedaan. Eerst Windows 10 upgrade, daarna nog maar eens een clean install..
 
Overhub ontvangen, en dit gaat diep triest klinken, maar het is veruit de stevigste en mooiste USB-hub die ik ooit in m'n handen heb gehad. Ja, u leest het goed, ik ben wild enthousiast over een fucking USB-hub. Zware metalen kast, mat zwart, gebouwd als een tank, en geen gelul met een micro usb naar host kabel maar zo'n brede platte stekker die oa ook Seagate gebruikt voor z'n externe HD's.

Al m'n schuldgevoel over het kopen van een modieuze Zweedse USB-hub, als sneeuw voor de zon.

Nadeeltje(ja natuurlijk, zonder zeiken was dit een onsynthforumwaardige post geweest), de kabel van hub naar host is een stuk korter dan verwacht. Dus het aansluiten en testen van de boel laat nog even op zich wachten, geen idee hoe ik de AK en AR aan m'n iMac ga krijgen zonder de hele studio om te gooien :(

Gevangen tussen ergonomie en technologie, het is ook elke keer hetzelfde liedje in de studio. Eerst maar even koffie, daarna maar even met een schetsblok een nieuwe opstelling gaan verzinnen. K*t!
 
Heel erg benieuwd naar je ervaringen! Hij is dus niet powered? Ze zullen vast weten wat ze doen, maar dacht altijd dat dat een vereiste was om veel audio/data over usb te krijgen.
 
Nee, er zit in ieder geval geen adapter bij, maar de eerste hub die dat wel heeft moet nog worden uitgevonden geloof ik, dus dat kan geen kritiek zijn. En nee, het is niet nodig, de Elektrons zijn(helaas) niet bus-powered. Een ander nut dient de adapter niet.

Er zit wel een standaard ingang voor een externe adapter op.
 
Je hebt ook usb-verlengsnoeren... Is dat iets?

5 meter is volgens de USB spec de maximum lengte maar ik moet wel zeggen dat 5 meter bij mij met Maschine problemen gaf terwijl 3 meter geen probleem was.
 
over een ethernetkabel kanje usb wel verder verlengen
ik gebruik maschine overigens op 10 meter kabel. dat gaat goed, maar niet op elke poort
 
over een ethernetkabel kanje usb wel verder verlengen
ik gebruik maschine overigens op 10 meter kabel. dat gaat goed, maar niet op elke poort

Met een USB repeater (of dat nu usb of ethernet is) kan dat uiteraard wel ja.
 
5 meter voor gewoon usb, 3 meter for hi-speed usb devices(whatever de f** dat betekent). En dan vanaf host of hub gemeten. Een hub is toch gewoon ook een repeater?

USB verlengkabel kan, 3 meter voor de hub max inc de meegeleverde hostkabel, en dan de 1.6 van de Elektron USB-kabels aan de andere kant. Eigenlijk wou ik het alleen zo simpel mogelijk houden om problemen te voorkomen of zoiets. Maar ik ben wellicht wat paranoide hiermee.
 
Paranoide is wellicht een groot woord maar ik heb zeker enorme problemen gehad met mijn Maschine controller en een (te) lange kabel. De controller ging rare data doorgeven en de visuele feedback ging ook erg raar doen (pads die niet oplichte wanneer een note speelde bijv.).

USB kabels kunnen een grote rol spelen.

Zo heb ik (en vele andere) ook problemen gehad met een USB kabel in combinatie met Overbridge. Een andere kabel (niet perse Elektron maar gewoon betere kwaliteit) loste dit probleem op.
 
Ja, daarom, en ook om gewoon geen gezeik met support te hebben, alles Elektron gecontroleerd en als het dan niet werkt dan ga ik ze bellen. Dat werk. En dan gaan ze het oplossen :)
 
Back
Top