Elektron Overbridge

Annoncing Overbridge, Computer Integration for Analog

We are very proud to reveal the forthcoming Overbridge implementation for Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm. This breakthrough technology completely erases the line between analog hardware and software plug-in instruments. For the first time in history, seamless DAW integration of analog synthesizers and drum machines is a reality.

Main-Push-2014-03-12-Overbridge_0.jpg


Full VST/AU control

Thanks to Overbridge, the Analog range of Elektron machines can be deeply integrated with PC and Mac computers. The customized and machine specific software plugins, available in VST and AU formats, give direct parameter access over USB and allows efficient DAW based sound editing and sequencing. Overbridge merges the functionality of software plug-ins with the unmatched sound of analog hardware.

Bi-directional USB audio streaming

Overbridge makes multi tracking easy. Connect a USB cable and record multiple Elektron machine voices to separate DAW tracks in 24 bit quality. Or send audio from a DAW, process it with the analog circuitry of the Elektron machines and bring back the results to a new DAW track – all over a single USB cable and without timing issues. Overbridge even allows the Analog range of machines to be used as multi-channel USB sound cards.

Total Recall

Management of analog sounds and sequences has never been easier. Any adjustments made either directly on the Elektron hardware or via the software plug-in can be automatically recalled when loading a DAW project. Overbridge offers ultimate convenience when handling Elektron machine data.

Overbridge will be a part of a free OS update expected to be released Q4 2014. The OS update will work on all Analog Four, Analog Keys, and Analog Rytm units in existence.
 
Heeft er eigenlijk iemand buiten mijzelf van dit forum meegedaan aan de elektronauts challenge van september? Ik heb meegedaan om iets meer te weten te komen hoe overbridge werkt. En ik moet zeggen, het was erg leuk en ook erg leerzaam. gisteravond overigens bezig geweest met het opruimen van samples in mijn Rytm via overbridge, ideaal! Al vind ik nog steeds het "muziek" maken en tweaken van sounds op de rytm zelf het leukste. Maar voor sample management vind ik overbridge geweldig!
 
?..gisteravond overigens bezig geweest met het opruimen van samples in mijn Rytm via overbridge, ideaal! ... Maar voor sample management vind ik overbridge geweldig!

Huh? Hoe krijg je samples via Overbridge op je Analog Rytm?
 
Huh? Hoe krijg je samples via Overbridge op je Analog Rytm?

Nee dat kan volgens mij (nog) niet. Maar de samples die al op je rytm staan managen. Veel overzichtelijker met overbridge i.p.v. Op dat kleine schermpje op de rytm zelf. Door onwetendheid stonden mijn samples in verschillende mappen... Kan overigens niet wachten tot sampletransfer wel kan met overbridge. Nu kan het buiten c6 ook nog met de STROM app op de ipad, al heb ik dat nog niet geprobeerd, hik een beetje tegen de prijs van die in-app rytm sync aan (€20,- en de app zelf kost ook al €5,-)
 
Hey,

Ik vroeg me af of iemand hier al succes had met het multichannel opnemen via Overbridge in Cubase (8) zonder dat je je main soundcard moet disablen? Elektron beweert dat dit kan maar ik zie niet in hoe. heb een YouTube clip gezien waarin iemand het kon in ableton, maar in Cubase krijg ik als inputs enkel die van mijn soundcard te zien. Als ik bv de A4 of rytm wens, dan moet ik eigenlijk naar mijn Asio driver setting gaan, en daar van mijn MOTU naar bv de A4 gaan, hij ziet deze dus als soundcards met hun eigen drivers, maar op dat moment ben ik dus mijn MOTU inputs en outputs kwijt en zonder output kan ik niets monitoren van wat ik opneem, heel vervelend allemaal.
Denk niet dat Cubase al meerder (Asio) drivers tegelijk kan laden en snap niet dat ze dit nog steeds niet voor elkaar krijgen nu meer en meer synths met een audiocard uitgerust zijn en kunnen streamen via USB. Ofwel mis ik hier serieus iets?

Het enige wat ik nu wel werkend krijg, maar iets omslachtiger. Alles netjes via mijn MOTU laten lopen, ik hoor de Elektrons (maar kan dus niet opnemen), en dan het midispoor doe ik een "realtime" export naar een WAV en deze meteen importeren. Vind ik best wel omslachtig en bij een export kan je realtime niet bijregelen/tweaken bv. Maar voor nu is het een oplossing zonder dat ik de jack outputs hoef te gebruiknen voor opname.

Misschien mis ik iets, maar mocht er iemand hier succesvol de Elektrons inputs enabled krijgen samen met die van je main soundcard hoor ik het graag.

Moet wel zeggen dat met versie 1.05 ik geen merkbare latency meer ondervind en de sequenser ook mooi synct. Gisteren kreeg ik wel crashes met de melding dat mijn videokaart een GL probleem heeft, kernel error, dat was telkens als ik tweakte in de VST, weer andere kopzorgen er bovenop om de volgende dagen uit te zoeken :-(..
 
Nieuws op Elektron.se.
Overbridge 1.10 komt er aan met naast de onderstaande lijst ondersteuning voor Audio Units (confirmed) en andere DAWs (unconfirmed).

Total recall is in ieder geval iets waar ik erg blij mee zal zijn. :)

Total Recall Campaign
10% off on all Analog machines!

3-2-1 — Get ready for a surprise! Overbridge version 1.10 is on the horizon. This substantial update will add the convenient Total Recall functionality, graphical user interface refinements, even better sync, and more!

To celebrate this we discount all Elektron Analog instruments by 10%. Offer valid until Dec 13, so act fast!
 
Volgens mij support voor au maar nog niet voor multi-instrument au.
 
Papa is eindelijk op ableton overgestapt hier, en dat gaat best aardig tot nu toe. Met vsts inderdaad :)
 
Met een latency van rond de 30ms zijn we er ook nog lang niet ben ik bang...
 
Papa is eindelijk op ableton overgestapt hier, en dat gaat best aardig tot nu toe. Met vsts inderdaad :)

Haha, hier inmiddels ook vanuit Logic Pro X naar Ableton Push 2 Live Suite! Wordt leuk de komende Overbridge update met 12 analoge filters (A4/AR) beschikbaar om er digitale zooi doorheen te sturen! ;)
 
Is Push 2 een goede vervanging van Octa? Blijf erg benieuwd, wellicht de eerste controller waar ik wel vrienden mee kan worden :)
 
Voor mij tot nu toe wel, moet alleen Live nog beter leren kennen. Tot nu toe nog geen mogelijkheid gevonden om de Scene mode met crossfader in Live te kunnen doen. Misschien dat ik me later meer in Max ga verdiepen om eventueel scripts van Elektron modes te maken zodat er Part's, Scene's en Performance modes in Live zijn.
 
Is Push 2 een goede vervanging van Octa? Blijf erg benieuwd, wellicht de eerste controller waar ik wel vrienden mee kan worden :)

Ook ben ik daar errug benieuwd naar... en in het bijzonder het sequencen en of soort van "parameterlocks" mogelijk zijn zoals midi cc per step wijzigen. Zie wel filmpjes van Ableton i.c.m. hardware en dan roepen ze Max erbij, dat zegt mij helemaal niks.
Ik ben nog van de generatie lang vóór de Sinclair en ZX- spectrum...
 
Nu een paar weekjes bezig en naar mijn mening is het toch wel anders dan de Octatrack. Het heeft meer iets van m'n Akai S1100 plus step sequencing met onbeperkte parameter locks.

Zelf ga ik niet meer terug naar de Octatrack en dat heeft te maken met het doel waarvoor ik het gebruik. Je ziet ook her en der mensen die de Push 2 weer snel in de verkoop hebben gedaan, dus blijkbaar is de Push 2 niet voor iedereen een goede vervanging voor de Octatrack!!!
 
Back
Top