drumdozen thread

Je kan hier eeuwig over door discussiëren maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. Deze thread gaat over drumdozen dus laat ik even de... Roland TR-909 erbij pakken.

De 909 basdrum is volledig analoog, maar klinkt die nou per definitie beter, of vetter, dan een digitaal opgenomen versie van de 909 basdrum? Mijn antwoord is echt nee.

Omgekeerd dan, kan een goede sample van de 909 basdrum op tegen dat analoge van de TR-909 zelf? Mijn antwoord is dan ook nee, maar wie zal het horen in je track?

Het is toch te idioot voor woorden om 2000 euro neer te leggen voor dat piepkleine analoge element wat die 909 basdrum heeft? Die Drumazon plug-in van jou gaat veel verder dan TR-909 zelf en die is dan weer digitaal!

Als je het nou heel rationeel bekijkt, dan overklast digitaal toch analoog.

Ik probeer puur aan te geven dat ik de discussie analoog VS digitaal persoonlijk onzin vind.
Sommige analoge apparaten zullen vetter klinken dan sommige digitale van vergelijkbare functionaliteit, terwijl sommige dingen misschien analoog zijn maar alsnog slapjes klinken.
Ik gebruik een combinatie van analoog en digitaal, dit vind ik het makkelijkst, en het leukst.
Ik ben tevreden met drumazon, een ander is misschien alleen tevreden met een echte tr-909.
Kijk, zou ik een 909 krijgen van iemand zal ik hem zeker gebruiken,
maar ik vind het persoonlijk de investering vergeleken met wat het extra geeft op drumazon niet waard.
Andere mensen wel. Het heeft waarschijnlijk ook te maken met hoeveel geld je te besteden hebt,
en het is zeker een kwestie van smaak.
Ik vind het net zoiets als discussiëren over welk eten lekker is, de ene vind olijven wel lekker, de andere niet.
Ik zelf heb een laag inkomen, dus ik moet het doen met drumazon, ookal zou ik een 909 willen.
Neemt niet weg dat ik de werkwijze van een drumdoos, waar deze thread over gaat veel lekkerder vind werken dan met plugins.
 
Je spreekt jezelf dubbel tegen...

Ja, ik snap je hierin maar dat is nou ook net mijn punt. Aan de ene kant zijn er geweldige drumcomputers, maar aan de andere kant zijn die drumcomputers soms werkelijk overbodig als je bepaalde concessies maakt. En dat kan je héél veel geld besparen dan!
 
Investeren in jezelf, lijkt me een goed plan. Als er één ding niet mag gebeuren, is dat ik uiteenval... meer sporten ofzo!
 
Als er één ding niet mag gebeuren, is dat ik uiteenval
Het is onvermijdelijk hoor :doei:

capblancskeleton.jpg
 
Ik denk dat als je met wat stokjes er op tikt je mooie samples voor een nieuwe digitale drumbak kan maken. Moet je wel iets verzinnen voor de kick, misschien de schedel ofzo.
 
Back
Top