PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

dus als ik het goed begrijp kan ik het beste windows xp erop zetten en geen internet erop aansluiten.

Waarom in 's hemels naam geen internet?
Hoe wil je dan je Windows updates binnenkrijgen, en de updates van je recordingsoftware. Zo link is het nu ook weer niet. Als je maar geen vage sites bezoekt, en er geen e-mail op gebruikt.

Over internet moet niet zo overdreven worden. Op mijn recording PC heb ik al jaren internet, en nog nooit ergens last van gehad.
 
Als je alleen recording op je PC wilt doen heb je helemaal geen vette of dure grafische kaart nodig.


Eens, en ik vind het heel apart hoe computerboeren iedereen een dikke grafische kaart aan proberen te smeren. Een Nvidia Quadro card voor je recording PC... maak het nou.
Het belangrijkste is dat de kaart passief gekoeld is (dus geen ventilator) en dat ie de juiste uitgangen heeft, voor de rest staat ie uit z'n neus te vreten als ie geen 3D-spelletjes hoeft te doen.

Over internet moet niet zo overdreven worden.

Ja inderdaad... ik kan echt niet zonder internet op m'n DAW, samples downloaden, even een tutorial nalezen, ga ik echt niet met CDtjes doen of voor naar een andere machine lopen.
 
Help help a.u.b.

Als ik mijn track save in Ableton naar wave. klinkt het perfect over de KRK6cl
Ik heb een E-mu 0404usb ivb met een laptop .
Nu luister ik de track over andere installatie en klinkt alles in een blik .
De Bass is in eens verdwenen terwijl die thuis me raam er bijna uit blaast .

Nu heb ik de track ook via een mini-disc speler opgenomenen en weer gerecord op mijn laptop .
En als resultaat nog slechter dan slecht ,of er filtereffect over heen zit .

Wie kent dit probleem ?
 
Laatst gewijzigd:
Nou, ik wil graag mijn oude pc met nog 512 MB werkgeheugen wel eens wegdoen, en er een mooie laptop voor aanschaffen.
Het budget is rond de 700 euro (niet veel meer)....
Ik moet er redelijk veel grote vst's (Realstrat met Amplitude bijvoorbeeld of Philharmonik) tegelijkertijd zonder hapering kunnen draaien.

Nu is het zo dat als ik een project opstart met Cubase, dat ie het eerste 15 min heel veel kraakt en traag doet (zelfs na die 15 min).
Ik hoef geen massa's aan intern geheugen want ik heb al een 640 GB Externe Hardeschrijf...

Dus kort samengevat.....
-veel werkgeheugen voor VST
-hoeft geen media pc te zijn (voor lange films met blue rays en die shit)
-beetje robuust mag ook wel
-Harde Schijf is niet echt een probleem (Ik heb al een 640 Gig externe harde schijf).

Suggesties zijn zeer welkom:p
 
Trouwens geluidskaart en alles heb ik al...(Esi Maya44 USB, Alesis Mk1 520 Monitors).
 
Help help a.u.b.

Als ik mijn track save in Ableton naar wave. klinkt het perfect over de KRK6cl
Ik heb een E-mu 0404usb ivb met een laptop .
Nu luister ik de track over andere installatie en klinkt alles in een blik .
De Bass is in eens verdwenen terwijl die thuis me raam er bijna uit blaast .

Nu heb ik de track ook via een mini-disc speler opgenomenen en weer gerecord op mijn laptop .
En als resultaat nog slechter dan slecht ,of er filtereffect over heen zit .

Wie kent dit probleem ?

Vaag probleem, maar op basis van de aangeleverde beperkte info kan ik niet zo snel bedenken wat er fout gaat. Het enige wat ik me nu kan bedenken is misschien een eindmix met radicale eq-instellngen of misschien een defect aan je E-mu?
 
Wat voor laptop?

Wat voor laptop?

Hoi

Ik ben niet zeker dat dit de correcte plaats in het forum is, anders kunnen de meneren moderators de thread verplaatsen aub?

Dat is de typische vraag waarschijnlijk, maar voor het vragen heb ik doorgezocht in het forum zonder resultaten.

Ik ga overstappen naar software. De bedoeling is een laptop kopen en met Reaper werken. Ik heb al een eenvoudig M-Audio USB Audiophile.

Oké. Ik heb een budget van 500 euro. Voor die prijs kan ik mooie laptops vinden met 2Gb geheugen, maar allemaal werken met Vista home basic en als XP gebruiker heb ik mijn twijfelen over het nieuwe systeem. Is dat een betrouwbare OS om thuis muziek te opnemen?

Moet ik een bepaalde merk kopen? Ik ben bang voor latentie problemen, en voor mij het zal zijn een serieuze investering.

Graag advies.

Bedankt jongens.
 
Vragen eerder al gesteld en beantwoord:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=105605

Check hier eens specificaties en prijzen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496

De meeste laptops met een pre-intall van Vista kun je nog downgraden naar XP. Dit is ivm de geheugenslokop die Vista heet te zijn zeker serieuze overweging waard.

XP kan maximaal 3 gb zien aan werkgeheugen, dus 4gb is niet persé noodzakelijk.

Ik zou dus gaan voor een laptop in jouw prijsklasse met hardware die goed tot elkaar in verhouding staat (geen extreem snelle processor met te weinig werkgeheugen e.d.).

Netbooks zijn voor echte serieuze in-the-box producties te licht, voornamelijk qua processorkracht.
 
Vragen eerder al gesteld en beantwoord:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=105605

Check hier eens specificaties en prijzen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/496

De meeste laptops met een pre-intall van Vista kun je nog downgraden naar XP. Dit is ivm de geheugenslokop die Vista heet te zijn zeker serieuze overweging waard.

XP kan maximaal 3 gb zien aan werkgeheugen, dus 4gb is niet persé noodzakelijk.

Ik zou dus gaan voor een laptop in jouw prijsklasse met hardware die goed tot elkaar in verhouding staat (geen extreem snelle processor met te weinig werkgeheugen e.d.).

Netbooks zijn voor echte serieuze in-the-box producties te licht, voornamelijk qua processorkracht.

Merci voor de uitleg daan. :okdan:

Veel geheugen dus tegen snelheid van de processor.

Groetjes :halleluja
 
Computer snel genoeg?

Computer snel genoeg?

Ik ben bezig met een studiotje te maken op een andere locatie. Nu heb ik een PC beschikbaar, maar ik betwijfel of de PC snel genoeg is, vandaar dat ik jullie hulp vraag. Ik heb geen groot budget beschikbaar, dus het zou perfect uitkomen als deze computer gewoon goed genoeg zou zijn.

Het gaat om een AMD Athlon 64 3000+ processor met 1.5 GB DDR. Wat ik er op ga draaien is het volgende:

Ableton Live in samenwerking met Reason. Ik gebruik ook wat VSTi's, maar dat zijn er vrijwel nooit meer als 3 at the same time. Ik gebruik ook de effecten van Ableton. Ik heb thuis een Quadcore PC staan waarop ik dus altijd werkte, dat werkte perfect. De CPU meter van Ableton heb ik nog nooit hoger als 20% gezien. Helaas is deze computer niet beschikbaar voor me om mee te nemen.

Zou iemand me wat meer informatie kunnen geven? Zou de PC het trekken, of is het onbegonnen zaak? Ik zou altijd wat extra geheugen in de PC kunnen prikken, mocht het nodig zijn.. Het is denk ik de processor die de bottleneck vormt. Maar, volgens de system requirements van Ableton zou hij het moeten trekken (minimaal 1.5 ghz, de 3000+ is 2.0 ghz).

Alvast bedankt.
 
Hmm,.. gaat wel werken,.. wat rammetjes bij,.. maar verwacht niet te veel,. geen grote arrangementen en niet teveel plugs opengooien!

Je moet wel een stevige geluidskaart hebben die je processor ontlast,..
 
Op kot?

Moet gewoon kunnen alleen zal je wel snel tegen grenzen aanlopen als je meer wilt dan je nu zegt.
 
Kan zeker, me dunkt. Enkel gaat de Freeze functie je beste vriend worden. Ik weet niet hoe je het nu doet, maar je kan misschien je werkwijze wat veranderen: wat meer samplen, freezen enz...Kan verhelderend werken.

Een tijdje geleden had ik enkel een 233 Mhz laptop ter beschikking. Een enkel effect in Reaktor openen zat ik al boven de limiet en mocht ik de samplerate verlagen. Als ik iets toevoegde moest ik het samplen voor ik er iets anders bijstak, enz. Resultaat: verrassend een van mijn betere nummers.

(edit: enkele weken later kocht ik me dan een dual-core laptop en ik was nog geen uur muziek aan het maken en zat al tegen de CPU limiet aan:))
 
en hou de latency instellingen hoog,
werk met een macg5 2.0mhz singleprocessor. loopt als een trein, dus begrijp eigenlijk niet waarom eenieder hier zo pessimistisch is.
misschien dat soms wat oudere versies van software minder processorkracht vragen ?
en mn de vsti's gebruiken veel, maar daar heb ik er meestal inderdaad slechts 1 of 2 van open staan. sporen gaat onbeperkt , eq's vrijwel ook. galmen ,asl het maar geen convolutiegalm is gaat ook.
kortom het loopt erg goed en maak er hele songs mee.
heb wel een rme interface, die grotendeels de processor niet gebruikt voor de omzetting.
 
en hou de latency instellingen hoog,
werk met een macg5 2.0mhz singleprocessor. loopt als een trein,

2 mhz? gheheh ,. appletje uit 1977 ofzo? 8o)

heb wel een rme interface, die grotendeels de processor niet gebruikt voor de omzetting.


Ja psies,.. RME,.. 0% cpu load,.. dabbedoel ik!! :okdan:
En daadwerkelijk,..latency,..freezen en samplen en premixen,.. beetje slim arrangeren en groupen.

@ topicstarter,..Ik heb t over grote arrangementen,.. dus veel vocaltracks,.
veel samples,. weinig midi,. plugjes erop,.. en hop,..dan krijg je al gauw een kraakstottersputterverhaal.
Als je t niet te bont maakt komt t heus wel goed met jou.
Die maya is volgens mij niet per se een cpu ontlaster zoals rme dat bv doet.
Maar Ableton en Reason zijn best wel cpu-zuinig vergeleken met bv een Koebeest.

Maar hoofdzaak,. ram bijprikken verricht wonderen!!
 
Back
Top