PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

als eerst mijn dank voor jullie reacties.
ik krijg het idee dat de winkelier alleen maar aan verkopen denkt en er volgens mij de ballen verstand ervan heeft.
Ben blij dat ik jullie mening gevraagd heb.


de hardeschijf die hij voorstelde was een hitachi 1tb sata 7200 16mb
grafische kaart zit in de moederbord maar voor 150 euro meer raad hij mij de asus EN9800GT htdp/1gd3 geforce 1gb ddr3 aan.

dus als ik het goed begrijp kan ik het beste windows xp erop zetten en geen internet erop aansluiten.
en voor intel gaan en dus niet voor amd.

ik heb de winkelier voor ik dit bericht schreef nog opgebeld en gevraagd naar motu geluidskaart wat dat kost.
:stupid kreeg het idee dat ik turks aan praten was want de winkelier zij namelijk dit:

motu? wat is dat? ow dat is een geluids kaart? dat zal ik moeten nakijken of die nog worden gemaakt, en wat ze kosten.

:eureka:toen ging bij mij 100 procent de alarmbellen rinkelen ik ga dus daar niet mijn pc kopen.
dus als jullie tips hebben graag..alvast bedankt ervoor.
 
[..]

dus als ik het goed begrijp kan ik het beste windows xp erop zetten en geen internet erop aansluiten.
en voor intel gaan en dus niet voor amd.

[..]

Je hebt mijn berichtje niet ontvangen zeker?

Het is een PRIMA keuze om te gaan voor de nieuwe Phenom II processor van AMD. Daar is niks mis mee, laat je niet door andere mensen op andere gedachten brengen dat het een verkeerde keuze zou zijn. Maar de Core 2 Quad is ook geen verkeerde keuze, begrijp me niet verkeerd. Het zijn beide zeer goede processors en eigenlijk kan je geen verkeerde keuze maken tegenwoordig.
Dus enige tip van mijn kant: doe wel quadcore, niet dualcore! Als je muziek maakt geeft zo'n quadcore echt heel veel power! (Cubase 4 draait echt als een zonnetje op mijn quadcore!)

Ik ga op vakantie! Groeten allemaal! 8)
 
Je hebt mijn berichtje niet ontvangen zeker?

Het is een PRIMA keuze om te gaan voor de nieuwe Phenom II processor van AMD. Daar is niks mis mee, laat je niet door andere mensen op andere gedachten brengen dat het een verkeerde keuze zou zijn. Maar de Core 2 Quad is ook geen verkeerde keuze, begrijp me niet verkeerd. Het zijn beide zeer goede processors en eigenlijk kan je geen verkeerde keuze maken tegenwoordig.
Dus enige tip van mijn kant: doe wel quadcore, niet dualcore! Als je muziek maakt geeft zo'n quadcore echt heel veel power! (Cubase 4 draait echt als een zonnetje op mijn quadcore!)

Ik ga op vakantie! Groeten allemaal! 8)

Inderdaad.
Die Phenom II zijn zeker niet slecht!
Het probleem van een Quad dat zich bij sommige software voordoet, is het niet nuttig gebruik maken van de 4 kernen (meeste games, trivia aan andere software, maken maar van 2 gebruik). Maar videobewerkings- en muzieksoftware doet dit tegenwoordig wel*D. Vandaar die troef van een Quad in een DAW.

Ciao

edit: een Quad in een DAW, bedoel ik mee een 4-core beestje.
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad.
Die Phenom II zijn zeker niet slecht!
Het probleem van een Quad dat zich bij sommige software voordoet, is het niet nuttig gebruik maken van de 4 kernen (meeste games, trivia aan andere software, maken maar van 2 gebruik). Maar videobewerkings- en muzieksoftware doet dit tegenwoordig wel*D. Vandaar die troef van een Quad in een DAW.

Ciao

edit: een Quad in een DAW, bedoel ik mee een 4-core beestje.

Ja,.. dat klopt wel,..
Ik dacht ff aan kostenaspect maar een q6600 is maar 40 euri duurder op dit moment.

HIer benchmarktests voor de actuele processoren

Hier kun je zien wat het allemaal moet kosten

Oh ja,.. En wat je ook koopt,. koop stille spullen!
Dus: kast, voeding, cpu-koeler en hd's
 
geluidskaart voor synth

geluidskaart voor synth

hoi allemaal,
ik heb een tijdje geleden een topic aangemaakt voor een synth. De access virus b.:okdan: Die heb ik nu. toppie. Maar nu moet ik ook een geluidskaart en een dj-programma hebben om alles op te slaan.
- wat is een geluidskaart voor een redelijke prijs waar ik een dj-set en een synth opaan kan gaan sluiten?
- en wat voor programma moet ik hebben om alles op te slaan wat ik maak met de synth en zou ik dan ook nog timecode kunnen gaan draaien?
mijn budget voor het programma is 150 euro ( als jullie het me aanraden om nog iets verder te gaan met het bugdet is het ook goed) en voor de geluidskaart ook 150 euro. Is er ook en pakket in een?*D
 
Software hangt van je hardware af (MAc of PC). Zo te lezen (geluidskaart en zo) heb je een PC.

Wellicht is Cubase Essential 4 een optie. Kost iets van 135 euro
Geluidskaarten heb je in diverse soorten, USB, Firewire, PCI. Kijk eens op een site als www.thomann.de
 
en vergeet niet dat je bij kaarten ook nog vaak gratis software krijgt...
 
reloop spin of m audio fast track pro
zijn dat goede geluidskaarten?
en kan je met de software ook je synthmuziek opslaan?
 
Eye4 + Digi003

Eye4 + Digi003

Ik zou binnenkort m'n eerste DAW willen kopen (vakantiegeld in aantocht :mexico:) en had het volgende in gedachten:

  • Eye4 AV Station Core I7
  • Digi 003 rack

Ik weet dat je ook goedkoper zelf een pc kan samenstellen (genoeg discussies op sf), maar daar ben ik de man niet naar.

Is mijn idee sowieso compatibel en een beetje een goede inverstering zodat ik de volgende jaren goed zit?

Laat maar horen, ik kan toch alleen maar leren.
 
reloop spin of m audio fast track pro
zijn dat goede geluidskaarten?
en kan je met de software ook je synthmuziek opslaan?
Muziek opslaan kan op meerdere manieren, als midi file, als cubase project of welk formaat je programma ook heeft, als wav, als mp3 etc.
 
Nog een audio interface vraag (meerdere inputs).

Nog een audio interface vraag (meerdere inputs).

Ik ben het gepiel in Ableton een beetje zat dus wil een audiointerface aanschaffen met meerdere in en uitgangen.
Wat sluit ik aan?? Da's de Blofeld, de Xiosynth, gitaarversterker en microfoon.
Ik dacht zelf aan de Lexicon Omega Studio. Die valt binnen het budget en lijkt voldoende in en uitgangen te bieden. Hebben jullie hier ervaring mee of zijn er alternatieven?
 
Ik zou binnenkort m'n eerste DAW willen kopen (vakantiegeld in aantocht :mexico:) en had het volgende in gedachten:

  • Eye4 AV Station Core I7
  • Digi 003 rack

Ik weet dat je ook goedkoper zelf een pc kan samenstellen (genoeg discussies op sf), maar daar ben ik de man niet naar.

Is mijn idee sowieso compatibel en een beetje een goede inverstering zodat ik de volgende jaren goed zit?

Laat maar horen, ik kan toch alleen maar leren.

Staat een test in de Interface van deze maand. Topsysteem!
 
Ik dacht zelf aan de Lexicon Omega Studio. Die valt binnen het budget en lijkt voldoende in en uitgangen te bieden.

Ik heb deze ook op het oog, let alleen wel op dat deze uiteindelijk "maar" 4 sporen tegelijk opneemt en geen 8 zoals sommige advertenties het doen voorkomen. Maar aan de andere kant zijn je gitaar en microfoon mono, 2 kanalen voor je Blofeld en je Xiosynth zou ik gewoon over z'n eigen interface naar binnen laten gaan (die je desnoods weer naar de output van de Lexicon kunt routen).

Ik ben nog niet zo onder de indruk van de RMAA-resultaten, trouwens. Zie:
http://www.5teku.com/shop/XiangXi.asp?id=308
(ergens in de tweede helft staan de resultaten)
 
i7 systeem benchmarken

i7 systeem benchmarken

Ik heb van het weekend een i7 systeem in elkaar gezet. De PC werkt lekker en ik wil deze nu benchmarken om een idee van de prestaties te krijgen. Ik las dat hiervoor de "five towers test" gebruikt wordt maar dat deze test eigenlijk verouderd is. Hoe kan ik dit systeem het beste benchmarken?

En als iemand hier iets aan heeft wil ik de PC samenstelling posten. Het had mijzelf wel handig geleken om zo een idee te hebben van wat er in een goede PC gaat en wat dit ongeveer kost...

Heiko
 
Ik heb van het weekend een i7 systeem in elkaar gezet. De PC werkt lekker en ik wil deze nu benchmarken om een idee van de prestaties te krijgen. Ik las dat hiervoor de "five towers test" gebruikt wordt maar dat deze test eigenlijk verouderd is. Hoe kan ik dit systeem het beste benchmarken?

En als iemand hier iets aan heeft wil ik de PC samenstelling posten. Het had mijzelf wel handig geleken om zo een idee te hebben van wat er in een goede PC gaat en wat dit ongeveer kost...

Heiko

Wel, daar bestaan eindeloos veel testen voor. (eerst en vooral: op tweakers.net zijn ze hier gek op 8))
ineens een lijstje veelgebruikten, op het net ga je hier dan ook veel tabellen vinden om te vergelijken.
3dMark is gekend...
Ik veronderstel dat je vooral je i7 wilt testen? Als je je volledige systeem post (of op tweakers:bekdicht:) dan kunnen we al snel je bottleneck aanduiden... Indien nodig8~.
 
i7 benchmark

i7 benchmark

Dank je voor je antwoord. Ik was eigenlijk op zoek naar een methode om de PC te benchmarken met een DAW maar deze tests geven natuurlijk ongeveer hetzelfde. Ik heb nl al een ASIO geluidskaart...
Score met Sisoft Sandra was 767 voor overclocken en na overclocken tot 4GHz is deze nu 907. Wat ik begrijp van Sandra is dit een goede score, maar dat was natuurlijk wel te verwachten...

--------------------------------------------------------------------------

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de config (was ik nl zeker tijdens het zoeken naar een nieuw systeem)...

CPU: Intel i7 920 (2,66GHz, D0 stepping) (overclocked naar 4GHz)
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2 (veel overclock opties)
Cooler: Scythe Mugen 2 (is zeker nodig bij overclocken)
Geheugen: OCZ 3X 2GB DDR3 1600 Platinum (3 modules ivm triple channel!)
HD: Seagate Sata-2 1,5TB 32MB 7200rpm (snelle access en transfer)
Voeding: Zalman ZM750-HP (750W en stil)
Kast: Coolermaster CM690 (grote kast is handig ivm formaat vd cooler)
Videokaart: Nvidia Quadro FX1700 (geen gameskaart maar CAD-kaart)
Soundcard: EMU0404
Los spul: DVD drive, floppy drive

Spul gekocht bij digitique. Goede prijs, binnen 24 uur in huis en goede telefonische service. Meer info over gangbare prijzen voor dit soort spullen bij verschillende leveranciers staat op de tweakers pricewatch...

Systeem overgeclocked met tips op:
http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2008/11/06/overclocking-intel-core-i7-920/1

Idee van wat zo een PC doet:
Het systeem is loeisnel en de geluidskaart draait met de minimale latency van 2ms (lager gaat niet). Een zware vsti trekt ongeveer 5-7% CPU load en met unison voices 15%.

heiko
 
de hardeschijf die hij voorstelde was een hitachi 1tb sata 7200 16mb
grafische kaart zit in de moederbord maar voor 150 euro meer raad hij mij de asus EN9800GT htdp/1gd3 geforce 1gb ddr3 aan.

Als je alleen recording op je PC wilt doen heb je helemaal geen vette of dure grafische kaart nodig. Eentje met dual head (tegenwoordig standaard) is wel aan te bevelen, als je er eens een tweede beeldscherm aan wilt hangen. Maar een videokaart van €150 voor een recording PC is onzin.
 
Back
Top