Rooklucht in apparaten

Attachments

  • x-i.zip
    19,1 KB · Bekeken: 147
Probeer eens een schoteltje spiritus binnenin de synth te zetten voor een nacht, met de kap dicht. Schijnt te helpen tegen rooklucht.
Niet de synth per ongeluk aantikken dan ;)
 
Misschien moet je je spullen hier in zetten! Blijft je studio rookvrij, maar ontneem je je synths hun pleziertje niet en kunnen ze gewoon lekker roken.
 
Schep een roadpizza van de straat (kat of egel of zo) en leg die een dagje in je synth, in de volle zon. Wedden dat je heimwee naar de asbaklucht krijgt? 8)

Nee serieus - die febreze dacht ik ook al aan. Maar met een dot watten, een pincet en wat CD-cleaning-fluid (isopropyl-alcohol) kom je al heel ver. De fluid is wat minder agressief dan pe, dus dit laat de vernis op je houten panelen en de zeefdruk op de kast zitten. Ik heb zo laatst mijn JX-3P van binnen schoon gemaakt, en daar zat blijkbaar nog een glas cola in van 10 jaar geleden. Ging er ook mooi mee weg.

Er gaat trouwens ook niets boven de geur van oude electronica (hete buizenbakken, gebakken stof!) of van nieuwe computers...
 
Pas op met geparfumeerde schoonmaakmiddelen.

Ik heb hier een stuk gear staan , wat ooit eens door een vorige eigenaar schoon is gemaakt met geparfumeerde schoonmaakmiddel.
Als deze een tijdje aan staat en wat warm wordt, begint mijn gehele studio hok naar dat zooi te meuren.

"Summer breeze" is echt geen stoer geurtje :D
 
Ik heb net wat pedaaltjes gekocht die naar rook meuren, maar ik vind het niet zo boeiend. Gewoon even een Glorix doekjes d'r langs en de rest slijt er vanzelf wel uit. Ouwe apparatuur mag best stinken :D

-edit- overigens is het niet zo dat het hele hok er naar stinkt als ze aanstaan zoals bij de topicstarter het geval lijkt te zijn, want daar zou ik ook minder vrolijk van worden.
 
En trouwens, op het werk hebben we een hele ouwe Pentium II gekocht (voor de floppy en de seriële poort). Stinken naar de soep! Steeds als ik hem aanzet , stinkt alles naar soep... Heeft in een rasechte Vlaamse janmetdepetten-huiskamer gestaan.

Nu, een paar jaartjes bollen in een zeefdrukkerij heeft ook tot gevolg dat dat wat minder ruikt, hoor.

[duivelsplan]Weet je wat? Ik offer mij op: geef al je stinkende gear aan mij en ik laat ze een paar jaar in de drukkerij "ontroken". (jupiter 8's en ms20's en CS80's en zo - misschien nog een Serge erbij). 8) [/duivelsplan]
 
rooklucht....

rooklucht....

heb je (h)oust al geprobeerd ? zet wel eerst je apperaat uir voor dat je t erin spuit, of zet er een automatische sproeier in, zo eentje van air, die om de 20 minuten je synth omtoverd in een weldadig bloemenveld of dennebos.

nu even serieuzer, ik denk dat je niet aan de printen moet komen, maar als je met glassex (tm) de behuizing van binnen reinigd, dat t weg is, zoniet bijna weg.

suxes.

pe
 
Je kan er misschien een Wunderbaum boven hangen ook. Dat werkt ook in de rokerige golfjes en mercedessen van onze medelanders als ik zie bij wie ze zoal aan de achteruitkijkspiegel bungelen.
 
De (metalen)behuizing, zonder printplaten, maak ik aan de binnenkant schoon met keuken ontvetter. Even laten intrekken en dan spoel ik hem meestal af. Je ziet alle smerigheid er af komen. Daarnaast valt het mij op dat de viezigheid vaak het ergste is in het hoge spanning deel. Wellicht door de koelsleuven. Hier maak ik dan de componenten schoon met een wattenstaafje en wat alcohol. Werkt behoorlijk goed, als je ziet wat er af komt…het zal maar in je longen zitten…
 
Back
Top