yamaha ls9-16 en ls9-32

Yamaha komt met een nieuwe live tafel.
Dit is echt bruut.


Main Features
• 16 or 32 top-performance recallable head amplifiers • An additional 16 or 32 channels of processing power ready to receive
audio via the Mini-YGDAI expansion slots, providing a total of 32 or 64
channels!
• 4 stereo input channels.
• Versatile bus architecture with comprehensive digital patching capability:
16 mix buses, 8 matrix buses, and a stereo and mono bus that can be
used in LCR mode.
• Virtual GEQ and effect rack offers easy access to built-in graphic
equalization and effects that would fill a full-size rack or two if similar
analog gear were used.
• Built-in USB Memory Recorder/Player eliminates the need for an external
device for simple off-board recording, and can supply background music
and sound effects as required.
• Full-console scene Store and Recall.
• Ready to use out of the box with pre-patched effects and pre-fader aux
mixes for monitor sends.
• One or two Mini-YGDAI slots for easy system expansion.
• Compact size 480 x 220 x 500 and 884 x 220 x 500 weigh only 12 and
19.4 kg, respectively.
 

Attachments

  • yamaha-ls-9_32_klein.jpg
    yamaha-ls-9_32_klein.jpg
    48,6 KB · Bekeken: 84
Origineel geplaatst door Roel
wat gaan die dingetjes kosten? ik las ergens 3500 pond.. maar weet niet of dat voor het 16 of het 32 kanaals model geldt:)

5.600,00 en 8000,00 respectievelijk voor de 16 en de 32 kanaalsversie... :erm:
 
Origineel geplaatst door avs
5.600,00 en 8000,00 respectievelijk voor de 16 en de 32 kanaalsversie... :erm:

Daar haal je een leuke analoge tafel voor.
 
doe me dan maar een dm5 ofzo 2dehands voor de prijs van deze nieuwe met een beetje extra
 
lekker tafeltje :W
 
Niet zo geil als een digico tafel maar ziet er practisch uit voor live gebruik.
 
Die prijs is wel redelijk normaal hoor, mijn tafel koste indertijd ook € 4.999,00 (16 analoog+16 digitaal /8/2) Vraag me alleen wel af of dit ook de beoogde markt wil betalen, er is zoveel keus op dit gebied. De pro's blijven toch wel de PM serie gebruiken en de kleine jongens hebben vaak al genoeg aan de 01v96 (al dan niet in cascade).
 
Mooie tafel, maar wel een alles of niets oplossing volgens mij. Ik zie namelijk nergens inserts, direct outs of aux outputs. Dus als de interne compressors of reverbs o.i.d. je niet bevallen, dan heb je een probleem. Of zou je dat met zo´n expansion card op kunnen lossen?
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Mooie tafel, maar wel een alles of niets oplossing volgens mij. Ik zie namelijk nergens inserts, direct outs of aux outputs. Dus als de interne compressors of reverbs o.i.d. je niet bevallen, dan heb je een probleem. Of zou je dat met zo´n expansion card op kunnen lossen?

ik zie wel 16(!) outputs op de 32 versie,... en waarschijnlijk zijn die allemaal geheel vrij patchbaar.
 
Opvallend leeg vlak, vind ik.. :confused:
 

Attachments

  • yamaha-ls-9_32_klein.jpg
    yamaha-ls-9_32_klein.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 44
Wennen

Wennen

Het is heel erg wennen om live te mixen met een digitale tafel. Zelf heb ik al een aantal malen met een Novason, Digico D5 en Digidesign Venue gewerkt. Vooral de Novason is vreselijk om zo maar mee aan de slag te moeten. Je hebt per kanaal een 'select' knop.. en verder gaat alles via een centraal LCD scherm. Dat is bij de D5, de Venue en ook de nieuwe XL8 van Midas gelukkig een stuk beter.. daar zijn ze uitgegaan van het principe van een analoge tafel, en hebben vervolgens de schermen en andere veriabele elementen op de meest logische plek gezet.

Bij deze Yamaha zie ik principe niet veel verschil met een 01V of Promix.. behalve dan dat het allemaal wat uitgebreider is. Je moet voor elke handeling naar dat ene centrale scherm toe. Lastig als je veel moet switchen tussen kanalen en functies. (even de reverbtijd van de galm op de snare langer zetten, even wat hoog eraf bij de rechter overhead.. en de gate op de floortom wat langzamer). Ik kan dat in een analoge situatie zo ongeveer simultaan doen. Op een D5 trouwens ook.. maar bij zo'n setup als deze weet ik dat zo net nog niet.

Verder wil ik mijn analoge outboard gear kunnen blijven gebruiken.. zie niet hoe dat hier zou moeten.
 
Origineel geplaatst door shiftr
ik zie wel 16(!) outputs op de 32 versie,... en waarschijnlijk zijn die allemaal geheel vrij patchbaar.
Ik dacht zelf eigenlijk dat dit de outputs van de 16 mix busses zijn.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Opvallend leeg vlak, vind ik.. :confused:

Daar kun je je biertje:biertje: en je asbak:L neer zetten ... :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door shiftr
dit zijn volgnes de folder OMNI outs, dus geheel vrij patchbaar, dit is het leuke aan digitaal!
waarschijnlijk kan je ze ook als insert op elke willekeurige plek in elk kanaal gebruiken.
Owja, dat kan natuurlijk ook. Bij een insert en aux ben je dan wel meteen weer extra kanalen kwijt voor de return. Ik blijf 't wat onhandig vinden.
 
Leuk al die reakties hier...

Let wel ALLES zit er al in gates, compressors, 4 * 31 bands eq's + 4 effecten.

Dus voor dat extra effect of die extra insert is heus wel plek. Zeker als je in de ls9-32 ook nog 2 16 kanaals uitbreidingen stopt. Dan heb je 48 outs en 64 ins.

Wat ook tof is dat je de gain settings kunt opslaan. En inderdaad de mp3 recorder/player.

Wat betreft live mixen dit is wel zeker goed mogelijk. Het vraagt alleen een goede voorbereiding.
Als je daar de tijd voor neemt gaat het live mixen uitstekend.

Wat mij minder bevalt is dat er maar 1 uitbreidingsslot op de ls9-16 zit. Dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs een dm1000 met wel die mogelijkheden.
 
Back
Top