Lelijkste synth hard/software

Deze vind ik persoonlijk ook niet echt mooi, ala de Suzuki.
 

Attachments

  • siel_dk70.jpg
    siel_dk70.jpg
    9 KB · Bekeken: 72
naja ok hij is natuurlijk lelijk de a6 :D
maar hoe bouw je anders zoveel funktionaliteit met zoveel knoppen in een zo overzichtelijke bak
 
Een synth hoef je niet vol te kalken met linkjes en routingsschema's
de Andromeda heeft dat ook niet! en die "eilandjes" zijn slechts een visuele ondersteuning van de functionele groepering van de knoppen. En guess what? het design werkt, in die zin dat een heel complexe synth toch vrij eenvoudig te bedienen is, mede dankzij de logische layout.
 
Leuke thread! Veel van de hier genoemde lelijke dingen zijn dat ook, maar beetje kleurrijk kan best lelijk zijn, maar in ieder geval interessant.

Echte lelijkheid zie ik meer in kleurloze inspiratieloze bakken. Mijn bijdrage is dan ook de Kawai Spectra. De naam klinkt als een lekker ding van James Bond, maar is verder nul komma niks.

KC10.jpg
 
En guess what? het design werkt, in die zin dat een heel complexe synth toch vrij eenvoudig te bedienen is, mede dankzij de logische layout.

Nou... ik hoor toch veel mensen klagen dat de A6 zeer moeilijk te bedienen is.
Een vergelijking met de Virus Ti is natuurlijk snel gemaakt. Deze heeft ook
gruwelijk veel opties aan boord, maar dan wel met een clean en bescheiden uiterlijk.
 
Nou... ik hoor toch veel mensen klagen dat de A6 zeer moeilijk te bedienen is.
zijn dat mensen dan die er niet alles uit weten te halen wat er in zit misschien?
want des te meer een bak kan, des te moeilijker hij wordt nutuulk...

dat is ook waarom sommigen per se draaiknoppen moeten hebben zelfs op een bak die toch al simpel is omdat ze dan nog sneller iets kunnen doen waar ze niets van snappen :D
 
Het ging toch om het uiterlijk van een synth hierzo :confused:

Word er hier meteen weer gespeculeerd over mensen die niet met synths weten om te gaan :stupid


Deze vind ik ook erg lelijk, Vooral dat Grijs op dat Oranje, . :r

xt.jpg
 
De helft van de afbeeldingen zie ik niet verschijnen, dus ik vraag me af of deze al genoemd is.
tb-303.jpg


deze is ook zo'n estetisch probleem eigenlijk.
Sh101.jpg

Een beetje met verschillende kleuren experimenteren helpt weinig.
Maar goed die is in ieder geval nog leuk om mee te spelen.
 
Hardware:
Con Brio ADS200. Alhoewel die er ook wel cool uitziet op een bepaalde manier, is hij toch ook wel erg lelijk... Zowat het lelijke eendje in synthland, slechts 3 verkocht och arme.

Software:
Puur qua looks vind ik Sylenth erg slecht, foute kleurkeuze, dat LCD-scherm in het midden, bah, hou gewoon niet van fake hardware renders. Qua ergonomie scoort die Poly-Ana ook slecht, je hele scherm vol parameters, dat werkt toch gewoon niet...
 

Attachments

  • lennardigital_sylenth1.jpg
    lennardigital_sylenth1.jpg
    176,2 KB · Bekeken: 68
  • Poly-Ana112.jpg
    Poly-Ana112.jpg
    144,6 KB · Bekeken: 62
  • conbrioads200.jpg
    conbrioads200.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 68
Dit is pas lelijk, hohner hs2
 

Attachments

  • lelijk.JPG
    lelijk.JPG
    48,4 KB · Bekeken: 70
Hadden deze al gehad: Yamaha EOS B200. De, eh, vrouwelijke versie van de eveneens foeilelijke Yamaha YS-200
 

Attachments

  • Yamaha EOS b200.jpg
    Yamaha EOS b200.jpg
    16,3 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Ik snap niet waarom er een thread is voor de lelijkste synth. Het gaat toch hoe de klanken zijn en of hij voldoende bevredigend is.
Kan me niet zoveel schelen hoe een synth eruit ziet, als hij maar doet waar hij voor op de markt is gekomen.

Phochos
 
zynaddsubfx

zynaddsubfx

zynaddsubfx. dramatisch lelijk en onbegrijpelijk:okdan:
 

Attachments

  • screenshot01.png
    screenshot01.png
    31,9 KB · Bekeken: 66
Excuses voor mijn opmerking, ik zie dat ik zelf reeds gereageerd heb op enkele 'lelijke' synths. Was even van de pot gepleurd, zoals de Fransen zeggen.

Phochos
 
hadden we t al over d ea6 gehad joh..
nou, die is zo dik, dat ie daardoor niet eens lelijk kan zijn

alle digitale synths zijn lelijk
 
Welk ding is dit?? Ik vind m wél mooi :)

Admiral Quality Poly-Ana.

Een joekel van een draaiknop. Waar je niet aan kunt draaien! Vol met priegeltekst die dan ook nog eens de verkeerde kant uit staat - voor een optie (modulatierouting) die je 9 van de 10 keer ook nog niet eens gebruikt.

Nee, da's een interface waar niet goed over nagedacht is. Naja, programmeren is dan ook een hele andere discipline dan user interaction/user interfaces ontwerpen.
 
Back
Top