Advies nodig voor polysynth

JX3P is heel leuk met PG200. Instant resultaat, fijne sequencer. Eerder voor de meer rechttoe-rechtaan patches, maar die doet hij goed. Geen ultra warme levende oude analoge klank maar wel een goede klank.
 
Je betaalt wel een flink vintage-premium en dan zit je met oude toestellen die vaak beperkingen en onderhoudsbehoefte hebben. Kun je misschien beter voor een Prophet Rev 2 gaan ofzo. Leuke uitgebreide synth, goed geluid, moderne features en 100x beter dan die Behringer meuk. De Deepmind 12 ziet er op papier leuk uit, maar die ruisvloer, waardeloze scherm en kazige 'core sound' die alleen met FX overeind gehouden wordt is leuk als budget-instapper maar verder....
 
Laatst gewijzigd:
Ik kom om in de vintage.. niet heel bekend met de nieuwe Oberheims of Moogs.. heb wel 'n DS Tetra en een Novation Peak, leuk! Maar vind een Behringer Deepmind juist zo te gek.. mede door de flexibele en goede FX.. enorm flexibele synth.. jammer van het beperkte golfvorm aanbod.. maar als je een Juno 106 overweegt is dit een goed en goedkoper alternatief. Heb em trouwens zelf ook 2x.. 8D

Heb toevallig ooit een opname gemaakt zonder fx.. ik had niet echt last van een hoge ruis oid.. zou er verschil zitten in Revisies? Ik heb de mijne vorig jaar gekocht..

 
Wij hebben destijds een eerste batch versie getest, dus zou best kunnen dat het nu beter is.
 
De fan noise ben ik geen fan van.. maar als je genoeg herrie maakt of je headphones op hebt, geen probleem..
 
Wij hebben destijds een eerste batch versie getest, dus zou best kunnen dat het nu beter is.
Ik lees wel wat klachten in de geschiedenis.. ook de CPU noise.. (ik) gebruik gebalanceerde kabels.. = met elke synth.. ook een JP8 waar een Z80 te horen is als je em ongebalanceerd aansluit. ;)


Ach.. de eerste Prophet's 5 Rev4 hadden ook een bug dat het filter niet helemaal open kon.. Ik denk dat Behringer vandaag de dag echt super goeie producten maakt als je het vergelijkt met andere merken.. ook de Moog One had allerlei bugs..

 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat Behringer vandaag de dag echt super goeie producten maakt als je het vergelijkt met andere merken.. ook de Moog One had allerlei bugs..
Niet te hard zeggen, Behringer is gewoon slecht toch en andere merken zijn veel beter en ze zijn ook altijd retesnel als er bugs zijn of firmware problemen ivm Behringer. :D

De fan noise ben ik geen fan van.. maar als je genoeg herrie maakt of je headphones op hebt, geen probleem..
Je kan de snelheid instellen, zet 'm op iets van 40 en je hebt nergens last van.
 
Ik kom om in de vintage.. niet heel bekend met de nieuwe Oberheims of Moogs.. heb wel 'n DS Tetra en een Novation Peak, leuk! Maar vind een Behringer Deepmind juist zo te gek.. mede door de flexibele en goede FX.. enorm flexibele synth.. jammer van het beperkte golfvorm aanbod.. maar als je een Juno 106 overweegt is dit een goed en goedkoper alternatief. Heb em trouwens zelf ook 2x.. 8D

Heb toevallig ooit een opname gemaakt zonder fx.. ik had niet echt last van een hoge ruis oid.. zou er verschil zitten in Revisies? Ik heb de mijne vorig jaar gekocht..
Ik heb een deepmind 6 van 2018 en ook geen problemen met ruis. Ik vind het ook echt een top ding, maar heb wel spijt dat ik voor de 6 ipv de 12 ben gegaan destijds.
 
Niet te hard zeggen, Behringer is gewoon slecht toch en andere merken zijn veel beter en ze zijn ook altijd retesnel als er bugs zijn of firmware problemen ivm Behringer. :D


Je kan de snelheid instellen, zet 'm op iets van 40 en je hebt nergens last van.
Hahaha.. als Behringer dithoort?! (we hear you)


Ja die fan weet ik.. eigenlijk nog nooit geprobeerd en op de default waarde laten staan.
 
Ik heb een deepmind 6 van 2018 en ook geen problemen met ruis. Ik vind het ook echt een top ding, maar heb wel spijt dat ik voor de 6 ipv de 12 ben gegaan destijds.
Ja, ik las al dat je deze synth opperde op de vorige pagina. Het enige alternatief voor een Juno106.

Ik heb zelf ook nog een 6. Bax had me ooit een nieuwe Deepmind 12D bezorgd maar manual ontbrak en was ook besnuffeld.. Had geen zin om deze te houden toen ik het volgende ontdekte: Ik wilde juist gebruik maken van de Unison-2 setting om zo toch twee zaagjes over elkaar te kunnen laten klinken.. die ontbreekt bij de suboscilator natuurlijk. Ik kwam er al snel achter dat de panspread random pan posities in het stereobeeld geeft. Toen ik de 12D terugstuurde had ik daarna maar besloten om voor een 6 te gaan en de effecten te gebruiken om een de zaag te dubbelen.. niet helemaal hetzelfde maar ik hou wel van wat hogere realese tijden gebruiken en dan opzettelijk van note steal gebruik maken. Na wat experimenteren in de 6 kwam ik toch op een trucje om de Osc's in Unison 2 links en rechts te plaatsen en ben ik alsnog voor een 12D gegaan toen deze in de actie was bij Bax. En dus toch nog wat ik wilde.. :) Flitskoopjes: alle snelle deals van synths & gear

Waar ik me wel zorgen om maak.. las dat de TS wil met een blackbox 1010 stukjes opnemen, is ook een sequencer en audio recorder.. ik deed hetzelfde een beetje met de MPC ONE maar gebruikte dan een Behringer XR mixer als audiokaart op de MPC en sluit daar alles gebalanceerd op aan om geen last te hebben van storingen.. Heb jij jouw Deepmind ook gebalanceerd aangesloten? Volgens mij heeft een Blackbox1010 geen gebalanceerde ingangen.. ik lees bv ook groundloop-achtige geluidsproblemen met de die 1010 bluebox (de mixer versie).

@Garnoth Trouwens wel vet dit.. wat er allemaal kan met met zo'n 1010.. Heeft ook een nieuw OS waar de sequencer wat meer performance heeft las ik.. De effectstaartjes van de Deepmind zouden al de moeite zijn om te sampelen.. echt waanzinnig lekkere galmen aan boord.. het is tevens een soort multi fx unit.. ;) Alles sla je op in een preset en je kunt zo weer terug naar een setting als compositie achteraf gewijzigd moet worden..



 
Laatst gewijzigd:
Waar ik me wel zorgen om maak.. las dat de TS wil met een blackbox 1010 stukjes opnemen, is ook een sequencer en audio recorder.. ik deed hetzelfde een beetje met de MPC ONE maar gebruikte dan een Behringer XR mixer als audiokaart op de MPC en sluit daar alles gebalanceerd op aan om geen last te hebben van storingen.. Heb jij jouw Deepmind ook gebalanceerd aangesloten? Volgens mij heeft een Blackbox1010 geen gebalanceerde ingangen.. ik lees bv ook groundloop-achtige geluidsproblemen met de die 1010 bluebox (de mixer versie).
Ik heb ook de blackbox 1010 een aantal dagen in huis gehad maar ook ik had toen last van een groundloop en zag op het forum bij hun dat deze klacht er wel vaker was en 'm uiteindelijk teruggestuurd.
Maar goed; soms heb je geluk en loopt 't goed want niet iedereen had het.
Als ik me het goed herinner had ik het als ie alleen via usb aangesloten was en niet met de adapter maar het is al een jaar of 2 terug dus ik kan me vergissen in deze.
 
Ik heb ook de blackbox 1010 een aantal dagen in huis gehad maar ook ik had toen last van een groundloop en zag op het forum bij hun dat deze klacht er wel vaker was en 'm uiteindelijk teruggestuurd.
Maar goed; soms heb je geluk en loopt 't goed want niet iedereen had het.
Als ik me het goed herinner had ik het als ie alleen via usb aangesloten was en niet met de adapter maar het is al een jaar of 2 terug dus ik kan me vergissen in deze.
Adapter is wel nodig vaak. Een submixer (met TRS inputs) toevoegen of DI gebruiken en deze op de 1010 aansluiten? Daarmee kun je het probleem van de CPU in de DM omzeilen (mocht deze te horen zijn). Sowieso is een mixer wel handig.. het vlees is zwak en je weet het vrijwel nooit bij één synth te houden.. :D
 
Je betaalt wel een flink vintage-premium en dan zit je met oude toestellen die vaak beperkingen en onderhoudsbehoefte hebben. Kun je misschien beter voor een Prophet Rev 2 gaan ofzo. Leuke uitgebreide synth, goed geluid, moderne features en 100x beter dan die Behringer meuk. De Deepmind 12 ziet er op papier leuk uit, maar die ruisvloer, waardeloze scherm en kazige 'core sound' die alleen met FX overeind gehouden wordt is leuk als budget-instapper maar verder....
Rev2 is zeker een goede optie inderdaad, hele mooie veelzijdige synth met veel controls. Enige reden dat ik hem niet meer heb is omdat ik een goede ruildeal had met een prophet 6.
 
Ja die fan weet ik.. eigenlijk nog nooit geprobeerd en op de default waarde laten staan.
Gewoon in het menu één keer instellen en je bent er vanaf.
Ik dacht ook toen ik 'm in huis had dat het k.t was met die fan op die manier maar toen ik zag dat je 'm kon instellen was het meteen opgelost.
 
Als je drie kinderen hebt zou ik toch aanraden om voor moderne gear te gaan. Ik heb zelf nog vintage spul staan dat na herstel weer nieuwe mankementen begon te vertonen. Op den duur ben je meer bezig met vijzen, solderen en schema's bestuderen (als je die al kan vinden) dan met muziek maken. Ik gebruik nu vooral softsynths voor vintage sounds. Klinkt mss niet 100% hetzelfde maar is voor mij goed genoeg.

Ik kan persoonlijk de Polybrute en de Deepmind 12 wel aanraden met een voorkeur voor de brute, die is makkelijker te editen en veelzijdiger.
De Hydrasynth zou ik ook niet uitsluiten, je kan er inderdaad diep mee gaan als je daar zelf voor kiest maar eenvoudige subtractieve synthese gaat ook prima en vlotjes. Hij is zeker waar voor zijn geld.

Verder lijken de Rev2, de Behri Pro-800 en de Novation Summit mij ook interessant maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Succes met de zoektocht!
 
Denk ook na over hoeveel stemmen dat je minimaal wil hebben. 8 Stemmen is toch wel het absolute minimum. Als je dan analoog wil dan wordt het snel prijzig als je dat te weinig vind, als 16 stemmen meer je ding is dan moet je toch wel over de 2K neerleggen als het analoog moet zijn. Ik zou daarom ook een goed kijken naar (2e hands) VA's, veel betaalbaarder, vrijwel altijd minimaal 16 stemmen en sound is over het algemeen dik in orde, dan heb je vaak nog ingebouwde effecten en midi automation ook wat ook niet verkeerd is.
 
Back
Top