Aanvulling op huidige studio, bass synth (met hoge funfactor) advies gevraagd.

Oh trouwens. De Vermona PerFourMer. Is zowel een poly als een mono. Is nieuw te krijgen, maar heeft een enorme vintage feel. Ook wat betaalbaarder, een heerlijke sound en veeeeeeel knoppen! En volgens mij hebben ze ook een mono gemaakt die helemaal niet zo prijzig is (maar die heb ik niet, dus kan ik weinig over zeggen). Maar goed; Vermona zou ik zeker checken, erg fijn en sturdy spul!
Ik lees het forum door, ik dacht dat ik ook zelf met het idee kwam van de PerFourMer want die is ontzettend gaaf idd! Alles, de knoppen, de layout ik vind dit echt een bruut bakbeest. Zoiets zou ik zeker tof vinden ja!

Stimming is er ook los op gegaan:

Ik vond de Mono Lancet wel echt te gek. Met het huidige aanbod van goedkopere synths die meer kunnen en goed klinken zou ik hem niet zo snel meer (nieuw) kopen, maar vond ‘t wel een smaakvolle synth, qua sound en look&feel.
Precies dat, ik heb het idee dat die Vermona PerFourMer duur is als je het vergelijkt wat Behringer aanbied, of gaat aanbieden.. Dat houdt me nu nog echt ff tegen.
plus die PerFourMer MkII zit in dezelfde prijsrange als de Moog synths..
 
Qua sound doet die Mono Lancet niet onder voor Moog. Ook niet perse beter hoor. Ik had ooit een Litte Phatty en Mono Lancet naast elkaar staan, en ze leken verrekt veel op elkaar. De Moog had iets diepere bas, maar met wat EQ was dat verholpen.
 
De Moog Minitaur is op verschillende plaatsen plotseling niet meer verkrijgbaar. Volgens mij bestaat deze bass synth inmiddels ook al tien jaar. Wellicht dat er dus een speciale editie zal worden gelanceerd binnenkort. Hopelijk zal dit resulteren in een Sirin variant in Moog's semi-modulair formaat, zoals de Mother-32 en dergelijke.
 
De Moog Minitaur is op verschillende plaatsen plotseling niet meer verkrijgbaar. Volgens mij bestaat deze bass synth inmiddels ook al tien jaar. Wellicht dat er dus een speciale editie zal worden gelanceerd binnenkort. Hopelijk zal dit resulteren in een Sirin variant in Moog's semi-modulair formaat, zoals de Mother-32 en dergelijke.
Een Sirin zou heel gaaf zijn idd.
Nog steeds spijt dat ik die niet heb gekocht toen hij voor een normale prijs te koop was.
 
Ik heb ook echt het idee dat er komende maanden zoveel nieuws gelanceerd wordt, dat ik echt goed wacht totdat ik iets bestel. ben benieuwd of prijzen duurder zullen worden door de oorlog.
 
Als je Behringer bedoelt… dat zal nog wel langer duren verwacht ik. Daarnaast denk ik dat er op dit moment al zoveel is dat voldoet aan je eisen, dat ik gewoon iets zou kiezen. 😉
 
De keuze is momenteel reuze, van dat aangekondigde komt er op korte termijn wslk weinig in de winkel en de prijzen zijn alleen maar aan het stijgen.

Genoeg redenen dus om je GAS dus lekker te omarmen :D

En de perfecte synth bestaat ook niet. Je zal uiteindelijk iets moeten gaan proberen en aan den lijve ondervinden of in je workflow past en klinkt zoals je wilt.
 
Ik heb ook echt het idee dat er komende maanden zoveel nieuws gelanceerd wordt, dat ik echt goed wacht totdat ik iets bestel. ben benieuwd of prijzen duurder zullen worden door de oorlog.
Ik weet niet of je tot dezelfde categorie behoort, maar ik merk dat 'twijfelaars' met enige regelmaat het argument 'ja, maar er komt vast binnenkort dit of dat uit' gebruiken.
En hoewel dat waarschijnlijk helemaal waar is, kun je dan nooit een product kopen. Want er komt (bijna) altijd wel weer wat nieuws aan.
Ze moeten toch geld blijven verdienen aan ons :)
Dus dat zou ik zelf niet als argument gebruiken, want uiteindelijk is de keuze die je nu hebt al veel te groot.
Muziek ontstaat niet door die extra feature of betere oscillator. Dat zijn details waar je (zeker in de mix) meestal niks van terug hoort.
De persoon achter de knoppen maakt de muziek!
Echte vernieuwingen zijn zeldzaam en ik vermoed dat je daar helemaal niet op zit te wachten (als ik je reacties en voorstellen zo belees).

Slechte opties heb ik nog niet voorbij zien komen, als je de tijd hebt om je in een nieuw instrument te verdiepen en het budget, zou ik er gewoon 1 kopen die je wel wat lijkt.
En dan minimaal 50 projecten mee maken voordat je beslist of het wat is, want elk nieuw instrument is even wennen.
 
Jullie hebben gelijk, ik val idd wel onder de type van de twijfelaar..:o:
Het helpt me enorm, jullie feedback, m.b.t. dit "probleem" waar ik aan "lijdt" daar hebben vele (denk ik?) ook last van, jullie antwoorden helpen iig enorm!


De video jam van Nick Batt vanaf 09:23 heeft me wel een beetje verkocht.
 
Leipzig V3 al genoemd? Boven je budget en voor het geld ietwat simpel in architectuur maar wel een hele punchy sound en volgens mij echt een basmonster...
 
Jullie hebben gelijk, ik val idd wel onder de type van de twijfelaar..:o:
Het helpt me enorm, jullie feedback, m.b.t. dit "probleem" waar ik aan "lijdt" daar hebben vele (denk ik?) ook last van, jullie antwoorden helpen iig enorm!
:)
De video jam van Nick Batt vanaf 09:23 heeft me wel een beetje verkocht.
Ja, klinkt super idd.
Vergeet niet een goed FX pedaal erbij te kopen, want daarmee komt zo'n synth (voor mij iig) pas echt tot leven.
 
Ik vond de Mono Lancet wel echt te gek. Met het huidige aanbod van goedkopere synths die meer kunnen en goed klinken zou ik hem niet zo snel meer (nieuw) kopen, maar vond ‘t wel een smaakvolle synth, qua sound en look&feel.

De Vermont sound is wel redelijk uniek en klinkt dikker dan het gros van het nieuwe en oude analoog
 
Wel jammer dat ik net weer achter het net vis met de Aphex Twin versie die ik natuurlijk wil.



Nog in Eindje ook ;)
 
De keuze is momenteel reuze, van dat aangekondigde komt er op korte termijn weinig in de winkel en de prijzen zijn alleen maar aan het stijgen.
Het is de vraag of het stijgt. . . . ? . . ?
Muziek behoort in de wereld om ons heen niet tot de eerste levensbehoefte.
De niche markt zal net als bij kunst zijn.
Wat de gek er voor geeft.
 
Onderstaand twee voorbeelden van Vermona Mono Lancet '15 bass patch i.c.m. een Boss CE-2W Chorus gitaarpedaal.




Klinkt echt goed, is compact en heeft een simpele layout.
 
Back
Top