Advies nodig voor polysynth

Keuze reeds gemaakt? Als je echt een "aandenken" wil, zou ik toch voor iets vintage gaan, ondanks de (veel te) hoge prijzen. Ik heb zelf een JX-3P met programmer en organix mod en vind deze heel leuk, inspirerend en uitnodigend, die doe ik nooit weg. Enige minpunt voor mij is dat er maar één ADSR envelope generator is.
Als je toch voor iets moderners gaat, zou ik iets nemen met voldoende stemmen als je pads en strings wil gaan maken. Take 5 zou ik al niet kiezen ivm note stealing.
Een Behringer Deepmind 12 is trouwens een goede analoge synth voor pads, strings en brass, maar misschien niet echt "aandenken"-waardig. Ik bekom hiermee vrij snel leuke 80's sounds startende vanaf de init sound, ideaal voor korte sessies. Qua prijs is deze ook een meevaller, zeker als je die tweedehands koopt.
Als je een nieuwe/recente VA kiest, lijkt de Juno-X een leuk toestel dat binnen je budget ligt. Biedt de look en feel en het geluid dat je zoekt.
Kies je een "vintage" VA, dan kan ik de Nord Lead 2X aanraden. Voldoende voices voor pads en strings, en zeer goede unison.
 
Back
Top