Alternatief voor JX8p

Noob-question: Kan je bij een DCO-synth de osc's niet los van elkaar detunen? :stupid

Hieronder is het antwoord te zien op de pg800, programmer van de JX8P :)

attachment.php
 

Attachments

  • pg800_DC_tune.jpg
    pg800_DC_tune.jpg
    61,8 KB · Bekeken: 99
Ik snap je. Maar het beeld van 4 juno's vind ik heel apart! maar wel gaaf.

ja ik snap, het zijn alleen geen complete @jno's maar 2 hele en twee waarvan ik alleen maar het pcb synth gedeelte heb. gekocht voor 25 euro p.s en aanstuur met midi.
 
Storm, een beetje te laat, maar had je ook aan de Akai AX80 gedacht? Lijkt op het gezicht moeilijker te programmeren en niet hands-on, maar dat is ie niet. Mist alleen een chorus, maar heeft wel weer meer mogelijkheden dan een juno 60 (heb ze allebei).
 
OSC's, op 1 en dezelfde synth, zijn altijd te detunen ten opzichte van elkaar... als dit niet kan dan is het sowieso een prut synth...

Nu doe je de Juno's iets te kort, ze hebben echt een stempel gedrukt in de geschiedenis van synthesizers.
 
Alles is een alternatief voor een JX-8P. De JX-8P was slechts een synth met beperkte mogelijkheden.
Dus alles wat na de JX-8P kwam, was beter. Neem de D-50, de Wavestation, de JD-800, de vergeten Ensoniq VFX: De techniek is niet stil blijven staan.
Maar toch blijft de JX zijn eigen sound hebben, ondanks dat de concurrentie meer mogelijkheden biedt.
 
Back
Top