Welke polysynth?

Iedere topic van deze soort draait toch uiteindelijk uit op 'ik beveel degene aan die ik zelf heb ongeacht je wensen en eisen in de eerste post'.
Sorry, maar ik kan niet iets aanbevelen wat ik zelf al snel de deur uit heb gedaan omdat het me niet beviel.
Het enige wat ik kan (wil) doen is delen van ervaringen. Er zijn al genoeg "je moet die kopen want die zou ik zelf ook wel eens willen proberen" berichten waar topic starter niks aan heeft.
 
Het is dan ook over het algemeen een vrij zinloze vraag om te stellen, want het resultaat is altijd een schot hagel dat terugkomt. Al kan de ideale suggestie er altijd tussen zitten natuurlijk. Maar dan moet je dat alsnog toetsen/uitproberen.
 
ik ga echt niet op synthforum vragen welke synth ik moet kopen.

Maar dan weer wel op gitaar.nl vragen "kan ik op deze gitaar ook jazz spelen of moet ik dan en andere hebben"

Wellicht zou ik iets specifieks over een bak vragen.
Bv "kunnen mijn kids de Moog One ook als trein gebruiken" of iets anders belangrijks.
Maar als ik interesse heb in iets dan ik alleen maar demo's luisteren en luisteren en laat ik het geluid op me inwerken.
Of als het kan leen ik de bak van iemand.

Daarentegen heb ik 3 personen omgepraat met fud om de SP16 en een paar andere de Prologue te kopen.
Ik werk ook voor hun underground marketing afdeling.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mij heeft dit soort vragen toch al geholpen in het verleden. Natuurlijk zijn een deel van de antwoorden niet relevant, of wel relevant maar toch niet wat je zoekt, of de bekende weg, of de Moog One, maar soms komt er toch iets naar boven waar ik zelf niet aan gedacht had en wat wél aan de wensen voldoet.
 
Mij heeft dit soort vragen toch al geholpen in het verleden. Natuurlijk zijn een deel van de antwoorden niet relevant, of wel relevant maar toch niet wat je zoekt, of de bekende weg, of de Moog One, maar soms komt er toch iets naar boven waar ik zelf niet aan gedacht had en wat wél aan de wensen voldoet.
Ja snap wat je zegt.
Maar het betere werk is toch zelf een synth kiezen en dan vragen stellen. :)
 
Ik ben hier ook ooit begonnen met die vraag. Het vervelende is dat ik dan ALLE antwoorden heb gekocht. Net zoals ik op de slim phatty na alle synths kocht die keymusic me aanraadde. Gelukkig is de rommel er ondertussen bijna uit
ok dan, behalve de Kiwi. Ik dacht namelijk dat men me aan het uitlachen was, die heb ik nooit ge(z)/(k)ocht
 
Ik heb vrijdag even lopen pielen met de Juno-X en de System-8. Allebei prima synths met een goed geluid, maar ik vond de bediening van de Juno-X maar ingewikkeld met die scenes en zo. Gewoon een init patch instellen was geloof ik wel een handeling of 6. En ik miste toch ook wel de grit een beetje. De System-8 had die meer, maar 4 octaven en 8 noten polyfoon voelt toch wat beperkend. Dus ik heb vandaag (eindelijk) toch een Korg Prologue-16 gekocht bij een mede-forumlid. Eerste indruk is ZEER goed, alles werkt zoals ik zou verwachten en klinkt als de analoge polys uit de eighties, zeker met de Junologue chorus custom FX geïnstalleerd 😎.

Voor het meer digitale werk ga ik voorlopig samplen of ik tik nog ergens een JV-1010 of 1080 op de kop.

Thanks voor alle adviezen!
 
Dus ik heb vandaag (eindelijk) toch een Korg Prologue-16 gekocht
Hey cool. Hoop dat hij bij jouw ook zo goed laat bevallen.

Ik ben zeg maar Korg religieus. En ik heb op dit forum denk ik veel te veel over de Prologue gel*ld.
We hebben dacht ik ook een Prologue topic.
Wat ik tof vind om je patch 2x op te slaan en dan als dual layer patch ze appart links en rechts out laten komen.
De twee patches die kan je dan ook in het stereo beeld manipuleren.
 
Back
Top