Ervaringen Crumar Seven? Vintage e-piano Rhodes/Wurlitzer

NandoPando

DOLLE MAN
Lid sinds
1 november 2018
Berichten
179
Locatie
Eindhoven
+/- 2 jaar geleden heb de Crumar Seven mogen proberen in de Bax Amsterdam,

Zo lekker ding is het, en man wat speelde de Crumar Seven heerlijk. Het heeft mij sindsdien niet meer echt los gelaten, nu knaagt het weer.

Ik ben vooral een synth guy, (deepmind, korg, hydrasynth) maar zou graag een goede e-piano, toe willen voegen, die vintage klinkt, een Wurlitzer 200A is echt mijn fav geluid.

Het is een klap geld, maar dan ben ik ook wel echt ff klaar (hoop ik dan natuurlijk ;) ) lijkt me fijn om mijn piano skills te oefenen, met een synth ga ik toch snel weer aan de knoppen draaien hah.
Het professionele keybed is vooral echt een verademing, de Seven heeft een FATAR TP/100LR, 73 toetsen, vond de zware toetsen erg prettig. Funfactor is het woord, denk ik, dat lijkt de Crumar wel echt te hebben. Lijkt me zo tof om mijn Strymon Volante erop aan te sluiten.

Onderhand alle YT reviews bekeken, en wil hem graag eens weer uitproberen, maar kan niet zo 123 een winkel vinden waar deze te testen is. weet iemand een showroom waar hij staat?

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van forum leden hier, die de Crumar in bezit hebben, of er wat "meters op hebben gemaakt" inmiddels erop uitgespeeld, of is het je beste aankoop ooit?
Ervaringen met de WIFI editor zijn echt nauwelijks te vinden, kan iemand daar wellicht iets meer over vertellen?

1800€ is echt pittig, is het te rechtvaardigen voor een E-piano die niet super veel mogelijkheden heeft, zo lijkt het.
Je hebt ook de een module versie: Gemini - Dual DSP Sound Module, maar dat is niet echt een optie voor mij..

Vond wel een mooie conclusie wat de Crumar Seven zo bijzonder maakt:
"It is expensive because the “gigability” of this instrument is far superior as a live stage piano. The design allow you to carry out for gig in a very cool way (just unscrew legs, close and lock the cover, than you have a sturdy bag to carry). It sounds fantastic and very responsive (because it’s physical modeling engine that can recreate any nuisance of the real thing, impossible to achieve with a pure sampling keyboard)"

In Amsterdam staat de Seven helaas niet meer in de showroom, jammer. er zijn ook wat alternatieven
Nogmaals, Is er iemand hier die hem heeft/gehad en ben je er (nog) blij mee? Hij lijkt me wel enigzins waardevast

Groetjes Nando
 

Attachments

  • Seven_12.jpg
    Seven_12.jpg
    89,7 KB · Bekeken: 232
  • Seven_13.jpg
    Seven_13.jpg
    83,8 KB · Bekeken: 151
  • images.jpg
    images.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 156
  • Seven_07.jpg
    Seven_07.jpg
    192,4 KB · Bekeken: 153
  • Schermafbeelding 2021-10-18 om 16.14.28.png
    Schermafbeelding 2021-10-18 om 16.14.28.png
    628 KB · Bekeken: 153
Ik weet niets van het klavier of het product, maar zie met een paar minuten googlen dat je voor €373 hetzelfde Fatar klavier kunt kopen (Studiologic SL88 ). Is het prijsverschil het jou waard? Is het niet beter/goedkoper de SL88 plus een plugin naar wens te kopen? Als je het podium op wilt misschien wel. Zijn er redenen waarom je deze na twee jaar niet snel in showrooms vind?

Zou er zeker nog een paar weken over slapen.
 
Of nog ff wachten tot de Rhodes MK8 gelanceerd wordt :D


 
Ik weet niets van het klavier of het product, maar zie met een paar minuten googlen dat je voor €373 hetzelfde Fatar klavier kunt kopen (Studiologic SL88 ). Is het prijsverschil het jou waard? Is het niet beter/goedkoper de SL88 plus een plugin naar wens te kopen? Als je het podium op wilt misschien wel. Zijn er redenen waarom je deze na twee jaar niet snel in showrooms vind?

Zou er zeker nog een paar weken over slapen.

Ja ik wil sws een stand-alone instrument, en wil bewust geen computer, of plugging moeten draaien. Maar je hebt zeker een punt, ik dacht dat het prijs verschil wel rechtvaardigt, maar hier geef jij mij een goede realty check, dank daarvoor! En ja ik ging er sws nog een paar weken over slapen haha. Ik ga zeker nadenken over iets als die SL88!
 
Of nog ff wachten tot de Rhodes MK8 gelanceerd wordt :D
:{:{:{:{ Oh man!!! hier wist ik helemaal nog niks van!!

"We now know that the website will be officially live with all the details on the 1st November so we’ve got another month of titbits and teases to go."
Oh mennnn waarschijnlijk is dit echt dubbel de prijs die kan betalen,, maar ik ga dit wel op de voet volgen! DANK :mega:
 
:{:{:{:{ Oh man!!! hier wist ik helemaal nog niks van!!

"We now know that the website will be officially live with all the details on the 1st November so we’ve got another month of titbits and teases to go."
Oh mennnn waarschijnlijk is dit echt dubbel de prijs die kan betalen,, maar ik ga dit wel op de voet volgen! DANK :mega:
Haha, ja sorry voor deze GAS inducing informatie :P
 
Ik zit te lusten op die Viscount digitale paino's.
Met modules, ge steekt erbij van modules wa ge boeiend vindt.
Clavinets of meer Piano's, synths ook en het ziet er veel beter gebouwd uit.
Die draaiknoppen op die Crumar voor dezelfde prijs, zien er vrij goedkoop uit.
Die ene klinkt gelijk toch beter dan onze piano hier. Die staat ook vals.
Maar het lijkt wel knap, al overleef ik wel met een Roland module met 1000 sounds in.
Die is wel lelijk. Ma zit onder een Oberheim. FX module van Roland, zo 10 Boss pedalen voor de prijs van 1.
En nog een soort van delay.

Die van Korg is ook wijs ... met Melotrons enzo ... ineens heel veel.
Ma nie uitbreidbaar. Dachtek, kunt wel sounds layeren.
Die is ook 70's gericht.

Wel grappig dat die veel "patchen" hebben dat FM E Piano's zijn.

Op de Nord Electro kunt ge wel sounds downloaden.
Ma geen idee hoe wijs die zijn.
Die zou ik liever als module hebben.
 
Ik zou ook pianoteq 7 overwegen. Is modeling en speelt echt anders dan samples. Draait evt op raspberry pi als je daarmee handig bent, dus dan heb je een supercompact doosje ipv computer.
Ze hebben een goede demoversie die je zo download (superklein want geen samples)
Ze hebben packs voor rhodes, wurlitzer, etc.
 
Of nog ff wachten tot de Rhodes MK8 gelanceerd wordt :D



Nou voor 10K is dit dus sws een NOGO voor mij, helaasch
 
Ik zou ook pianoteq 7 overwegen. Is modeling en speelt echt anders dan samples. Draait evt op raspberry pi als je daarmee handig bent, dus dan heb je een supercompact doosje ipv computer.
Ze hebben een goede demoversie die je zo download (superklein want geen samples)
Ze hebben packs voor rhodes, wurlitzer, etc.
Pianoteq? 7? Dat is een VST zie ik? ik wil niet werken met een VST's, ik zal er nog wat meer in verdiepen,,
 
Afgelopen week naar Bax Amsterdam geweest, om (opnieuw) de Crumar7 te bespelen, 2 jaar geleden ofzo was het dat ik in deze winkel, erg te spreken was over deze piano.
Wat vooral erg belangrijk is, dat "het gevoel" de toetsen, het instrument an sich. Op die vlakken komt deze echt als de winnaar uit de bus.

Heb de handleiding nog doorgespit, en intersant het verschil tussen samples libraries en Physical modeling.
Heel internet, zweert erbij. Als je écht op zoek bent naar de beste Rhodes/Wurlitzer sound en feel, dan is Crumar the way to go.. of de brand new Rhodes MK8 van 10K

Zoek intussen hard naar "concurrenten" maar ik merk dat ik toch verliefd ben op de 7..
Nog niet uitgekeken, en wil nog wel kijken naar Nord keyboards, maar die zijn sampled based en daar heb ik geen zin in ( al helemaal niet als de NORD maar 1GB geheugen strorage heeft)

Hier een video, van mij, "pingelen'd" ik probeer vooral de effecten en knoppen te ontdekken terwijl ik simpele akkoorden speel:

 
Back
Top