Alternatief voor JX8p

Ja, ik heb ook verschillende versies gemaakt van de PW van de Pulse, en de PW van de Saw. Meerdere versies van beide met ook verschillende standen.

De filters heb ik bewust niet meegenomen omdat je die enigzins kan nabootsen in bijvoorbeeld Halion. Ik snap je wel hierin, de HPF in de @juno is gewoon heel vet. Maar het stapelen en detunen van de oscillatoren in Halion is werkelijk niet normaal en niet mogelijk met de @Juno zelf. Ik heb het goed overwogen wel of niet de filters mee te nemen in de samples, maar zeg nou zelf, vind je de LPF in @Juno zo denderend? Ik ben er niet zo van de indruk. Maar ik snap je punt!

De chorus blijf ik missen.
 
het is ook helemaal niet erg als het niet pcies zo klinkt als de juno, als het maar klinkt...
maar als dat wel je ultimate goal is dan red je het dus niet op de manier zoals het nu doet...

en zo bijzonder is een ju-60 eigenlijk nou ook weer niet en een beetje overschat...
het is aan de ene kant een robuust raspaard maar aan de andere blijft het ook 'a few tricks pony'...


[edit]ah wag ff, we hebben het over een alpha juno? ...dat maakt de zaak iets anders dan...[/edit]
 
Nee, DCO`s blijven inderdaad analoog maar klinken veel stabieler dan VCO`s. Ik heb meer met analoge VCO synthesizers dan DCO synths, maar dat is mijn mening.
 
och, het is vrij simpel... de prophet 600 en de jupiter 6 hebben dus beide een knop om de oscillatoren wanneer nodig ten opzichte van elkaar te stemmen...
een juno-60 bijv. heeft dus een DCO en daarmee een constante tuning van alle oscs, het hoeft dus niet meer manueel gedaan te worden...

jupiter6_02.jpg


naast de master tune pot zie je de tune button
 
Je kunt veel meer bereiken met een synth waarvan je de oscillatoren kunt ontstemmen, dat kan ik nu met mijn samples van de @juno, en meer!
 
elke osc net ff iets anders stemmen kan idd zeer interessante effecten opleveren bij elk nieuw ingetoetst accoord bijv,
steeds een andere zweving, klinkt zeer analoog (als in instabiel) :koffie:

dit kan overigens erg gemakkelijk worden bewerkstelligd met een VSTi door een gate te zetten op een sample and hold module die een random seed ontvangt en deze bij een toetsindruk de osc pitch moduleerd... omdat de VSTi de engine van 1 voice steeds cloned maar dus een note-on op een andere tijdstip ontvangt zal die stem dus net ff iets anders getuned klinken...
 
Je hebt ook in Halion mogelijkheden om de pitch te moduleren. Er zit een random functie in waarmee Halion de pitch iedere keer net anders maakt met iedere noot die je speelt. Het verschil kan oplopen tot 6 secundes per noot die je aanslaat, echt een hele leuke optie!
 
Nog niet zo lang terug heb ik 4 @juno's aan elkaar gebonden (zelfde geluiden) en ze gedetuned .. bijvoorbeeld
440 442 444 438 maar de verschillen zijn te klein om te horen vreemd genoeg. grotere verschillen zijn interessanter.
 
440 442 444 438 maar de verschillen zijn te klein om te horen vreemd genoeg
stond chorus aan toevallig?

sowieso bereik je met 4 aan elkaar geknoopte juno's niet hetzelfde als met hetgeen dat wij bedoelen nutuulk...
tenzij je bijv een accoord van 3 noten opslitst in 3 individuele noten voor elke juno 1...
 
omslachtig ??

ik probeer het gewoon. dat kan je vanandere niet zeggen ik weet wel waar ik het over heb.. ik wilde een soort cs60 sound krijgen maar waarschijnlijk moet ik dan de ocs speed verandere.

maar idd in begin klinkt het als een soort hele dikke chorus FX verder uit elkaar word het meer cs60 achtig dus instabiel effect gaat wel wat verder dan een kleine detune.
 
Back
Top