Aanvulling op huidige studio, bass synth (met hoge funfactor) advies gevraagd.

Moog minitaur is hier nog niet genoemd

Wat goedkoper dan de sub37.
Hahahahahahaha.
Pas voor de 8e keer :P
Persoonlijk zou ik eerder voor een subsequent gaan, ook al is die veel duurder. Hij is veel meer 'hands on' en veelzijdiger qua klank en bereik.
En anders een bass station 2 proberen.
(ik heb een Minitaur en vind hem heerlijk klinken, maar hij is wat beperkt)
 
Tja flauw excuses maar ogen staan gezwollen als wat.
Begrafenis van een dierbare.

On topic de sub37 kan ik zeker aanraden ik vind dat een zeer leuke synht,vette moog klank, de lay-out van de synht ligt mij volledig. Modulatie mogelijkheden zijn enorm
En je hebt nog de vst editor ook die nog vele extra mogelijkheden die de sub37 bezit en die niet zo hands on zijn, duidelijk en zichtbaar maken.
 
Tja flauw excuses maar ogen staan gezwollen als wat.
Begrafenis van een dierbare.

On topic de sub37 kan ik zeker aanraden ik vind dat een zeer leuke synht,vette moog klank, de lay-out van de synht ligt mij volledig. Modulatie mogelijkheden zijn enorm
En je hebt nog de vst editor ook die nog vele extra mogelijkheden die de sub37 bezit en die niet zo hands on zijn, duidelijk en zichtbaar maken.
Oh balen!
Ik kan die S37 (sub of subsequent) inderdaad erg aanraden!
 
Tja flauw excuses maar ogen staan gezwollen als wat.
Begrafenis van een dierbare.
Kan ik me niet voorbij laten gaan, wat een klote nieuws, hoop dat je ook tijd vind om bijvoorbeeld ff lekker muziek te maken Kenneth, hou je taai hé
 
Oke, helder de bass station 2 zat blijkbaar echt in mijn blinde vlek, Nick Bat van Sonic state heeft het erover in 2013, ( nu moet ik zeggen dat die minitaur ook een "oudje" al is)
Ik vind hem iig niet de schoonheidsprijs verdienen die Novation, op een of andere manier vind ik meeste spul van hun niet mooi, waarschijnlijk dat ik onbewust Novation daardoor al afschrijf. (blinde vlek)

Een dikke MOOG is de voorkeur, en dan wil ik wel lekker veel opties dus dan wordt het wel ff sparen haha, vandaar dat ik dacht aan een Behringer Moog kloon..
Ik ga videos bekijken over van die bass station 2.
 
Wel jammer dat ik net weer achter het net vis met de Aphex Twin versie die ik natuurlijk wil.


Is hier zeer recentelijk nog aangeboden.

Ja, ik heb de subsequent idd. :)
Samen met m'n Novation Peak gaat die niet meer weg :)
 
Wel jammer dat ik net weer achter het net vis met de Aphex Twin versie die ik natuurlijk wil.


Was tot voor kort nog op een aantal plekken nieuw verkrijgbaar, maar zie ze nu overal uitverkocht.
Komt vast nog wel eens 2ehands voorbij, maar zo te zien wil je liever nieuw kopen?
 
Kan ik me niet voorbij laten gaan, wat een klote nieuws, hoop dat je ook tijd vind om bijvoorbeeld ff lekker muziek te maken Kenneth, hou je taai hé
Thx Nandopando
Thx
 
die zwarte bassstation 2 komt af en toe nog wel voorbij 2ehands. Is idd stuk mooier.
je kan m ook altijd schilderen… mijn verkrachte tr8 haalde zelfs fb synth memes! 😂
 
Is hier zeer recentelijk nog aangeboden.

Ja, ik heb de subsequent idd. :)
Samen met m'n Novation Peak gaat die niet meer weg :)
thanx voor de tip! heb hem een berichtje gestuurd, en ondertussen kijk ik of het aansluit bij waar ik naar zoek.
 
Toch merk ik dat een video zoals deze mij meer aantrekt:



Vanaf 02:39 zeg de beste man "I'm clearly realising simple, that I prefer simple and immediate user interfaces, and not complex menu driven ones, sit down tweak controls, hear the difference in the sound"

Hij verwoord iig precies het gevoel wat ik momenteel mis, gisteren patches zelf gemaakt met de DeepMind12 en toch stiekem wat menu diving, wat helemaal okay is, daardoor zijn mogelijkheden haast oneindig, ik snap dat het in veel gevallen de beste manier is om complexiteit overzichtelijk te maken, maar ik merk wel dat de learning curve, maar ook de lol meteen een stuk minder is. De Behringer V340 die ik heb is dan wel echt te simple in dit geval. Maar ik vind volledig analoog en geen scherm wel enorm inspirerend.

mijn wens wat meer aangescherpt:
  • Analoog
  • Niet te klein/minikeys/toy-achtig dus geen Korg Volca's ect
  • One knob one function.
Een Vermona Perfourmer lijkt me wel tof, Stimming gaat los hier
De synth zelf tunen, alles op gevoel, eigenlijk is dat wel wat ik zoek.
1350€ is wel weer,,, fak.

Als ik deze aandraag, wijk ik dan uit van de vraag? heb je nog een aanvulling, of ervaring met dit apparaat?
Dezelfde guy heeft hem ook hier, jeez sommige Youtube influencers hebben inmiddels alles aangeraakt hé
 
Toch merk ik dat een video zoals deze mij meer aantrekt:



Vanaf 02:39 zeg de beste man "I'm clearly realising simple, that I prefer simple and immediate user interfaces, and not complex menu driven ones, sit down tweak controls, hear the difference in the sound"

Hij verwoord iig precies het gevoel wat ik momenteel mis, gisteren patches zelf gemaakt met de DeepMind12 en toch stiekem wat menu diving, wat helemaal okay is, daardoor zijn mogelijkheden haast oneindig, ik snap dat het in veel gevallen de beste manier is om complexiteit overzichtelijk te maken, maar ik merk wel dat de learning curve, maar ook de lol meteen een stuk minder is. De Behringer V340 die ik heb is dan wel echt te simple in dit geval. Maar ik vind volledig analoog en geen scherm wel enorm inspirerend.

mijn wens wat meer aangescherpt:
  • Analoog
  • Niet te klein/minikeys/toy-achtig dus geen Korg Volca's ect
  • One knob one function.
Een Vermona Perfourmer lijkt me wel tof, Stimming gaat los hier
De synth zelf tunen, alles op gevoel, eigenlijk is dat wel wat ik zoek.
1350€ is wel weer,,, fak.

Als ik deze aandraag, wijk ik dan uit van de vraag? heb je nog een aanvulling, of ervaring met dit apparaat?
Dezelfde guy heeft hem ook hier, jeez sommige Youtube influencers hebben inmiddels alles aangeraakt hé

Zowel de Bass station 2 als de Subsequent 37 hebben veel 'knob per function' (niet alles, maar de essentiële dingen wel).
Dat heeft voordelen idd, in ieder geval voor het tweakplezier.
Persoonlijk zou ik iig kiezen voor een synth met de mogelijkheid om patches op te slaan.
Dat geeft mij veel gemak als ik later weer verder wil (en tussendoor met een ander nr bezig ben) .
Persoonlijk, maar misschien iets om te overwegen of jij ook zo werkt.

Analoog of digitaal is veelal (in mijn ogen) een puristen discussie.
Als je een goede digitale synth hebt, is het verschil niet of nauwelijks hoorbaar 'in de mix'.
Bij de Novation Peak vraag ik me nooit af 'wat jammer dat hij digitale oscillators heeft, waar nou toch'.
En digitaal heeft als voordeel dat je mogelijkheden veel breder worden qua sound design.
Enfin. Dat is een beetje een omweg.

Laat je iig niet lekker maken of beperken door youtubers met meningen.
Die willen vooral dat je blijft kijken en weten niet hoe jij in het muzikale leven staat en wat bij jou past.
Voor je het weet geloof je dat met aanschaf van product X de talenten van youtuber Y ook aan komen waaien :)
En in de tijd dat je uren naar youtube zit te turen, had je ook lekker muziek kunnen maken!

Ik denk dat de grootste beperking vaak achter de toetsen zit en niet in het instrument.
En er is altijd een optie die ander mogelijkheden 'biedt'. En elk instrument heeft voor- en nadelen. Perfectie bestaat wat dat betreft niet.
Maar nog steeds zijn de handen en het brein achter de knoppen een grotere beperking en kun je met een creatieve geest veel meer dan je vooraf kunt uittekenen.
Het is gewoon niet te overzien of een synth 'bij je past' als je hem niet langdurig gebruikt.
Want wat je nu 'belangrijk' vindt, is waarschijnlijk over een half jaar heel anders (als je tenminste open staat voor nieuwe manieren van werken).

Dus hoppa, lang genoeg over gedacht, huiswerk is gedaan, bestel er één o.b.v. van vooraf gestelde criteria en een avondje rondneuzen of die het geluid kan maken wat je voor ogen hebt.
Leer die van binnen en buiten.
Pas na 50 serieuze projecten na gaan denken of hij wel bij je past.
Eerder heb je gewoon nog niet de uren er in gestoken die deze complexere apparaten van je vragen en heb je je nog niet aangepast aan de nieuwe manier van werken.

(ik maak mijzelf regelmatig schuldig aan eindeloze zoektochten, terwijl ik in die tijd beter muziek had kunnen maken met wat ik al heb, maar advies geven voor een ander is natuurlijk makkelijker dan zelf toepassen :) )
 
Zowel de Bass station 2 als de Subsequent 37 hebben veel 'knob per function' (niet alles, maar de essentiële dingen wel).
Dat heeft voordelen idd, in ieder geval voor het tweakplezier.
Persoonlijk zou ik iig kiezen voor een synth met de mogelijkheid om patches op te slaan.
Dat geeft mij veel gemak als ik later weer verder wil (en tussendoor met een ander nr bezig ben) .
Persoonlijk, maar misschien iets om te overwegen of jij ook zo werkt.

Analoog of digitaal is veelal (in mijn ogen) een puristen discussie.
Als je een goede digitale synth hebt, is het verschil niet of nauwelijks hoorbaar 'in de mix'.
Bij de Novation Peak vraag ik me nooit af 'wat jammer dat hij digitale oscillators heeft, waar nou toch'.
En digitaal heeft als voordeel dat je mogelijkheden veel breder worden qua sound design.
Enfin. Dat is een beetje een omweg.

Laat je iig niet lekker maken of beperken door youtubers met meningen.
Die willen vooral dat je blijft kijken en weten niet hoe jij in het muzikale leven staat en wat bij jou past.
Voor je het weet geloof je dat met aanschaf van product X de talenten van youtuber Y ook aan komen waaien :)
En in de tijd dat je uren naar youtube zit te turen, had je ook lekker muziek kunnen maken!

Ik denk dat de grootste beperking vaak achter de toetsen zit en niet in het instrument.
En er is altijd een optie die ander mogelijkheden 'biedt'. En elk instrument heeft voor- en nadelen. Perfectie bestaat wat dat betreft niet.
Maar nog steeds zijn de handen en het brein achter de knoppen een grotere beperking en kun je met een creatieve geest veel meer dan je vooraf kunt uittekenen.
Het is gewoon niet te overzien of een synth 'bij je past' als je hem niet langdurig gebruikt.
Want wat je nu 'belangrijk' vindt, is waarschijnlijk over een half jaar heel anders (als je tenminste open staat voor nieuwe manieren van werken).

Dus hoppa, lang genoeg over gedacht, huiswerk is gedaan, bestel er één o.b.v. van vooraf gestelde criteria en een avondje rondneuzen of die het geluid kan maken wat je voor ogen hebt.
Leer die van binnen en buiten.
Pas na 50 serieuze projecten na gaan denken of hij wel bij je past.
Eerder heb je gewoon nog niet de uren er in gestoken die deze complexere apparaten van je vragen en heb je je nog niet aangepast aan de nieuwe manier van werken.

(ik maak mijzelf regelmatig schuldig aan eindeloze zoektochten, terwijl ik in die tijd beter muziek had kunnen maken met wat ik al heb, maar advies geven voor een ander is natuurlijk makkelijker dan zelf toepassen :) )
Thanx for deze pep talk! I needed this haha :o:
 
Back
Top