Lelijkste synth hard/software

Trigg, als er geen computers en VSTs bestonden hadden we tenminste nog goede muziek op de radio en in de club. Dat weet je nou toch inmiddels wel een keer, of steek je soms ook je kop in het zand?
 
Neeeee nee, zo werkt t niet. Je mag natuurlijk niet in een minimoog gaan kijken wat er in zit. Dat is niet eerlijk, want een minimoog is hardware en hardware dien je respect voor te hebben ja. als je een minimoog op de foto wil zetten dan doe je dat inclusief behuizing en nice polish op de toetsen met een leuke analoge camera. Eventueel een instagram filtertje voor extra vintage feel, maar je gaat hem dus niet uit elkaar halen en zo kaal en levensloos positioneren in een thread als deze. Dit in tegenstelling tot VST-plugins, want die draaien op computers. Computers zijn lelijk en VST-plugins dus ook. Want ze klinken ook leluk en dun en vaal. Dus dat is heel anders. Er bestaan geen mooie vst-plugins, alleen lelijke. Nu wil ik niet gaan zeuren dat hardware beter is dan software, maar ik leg graag een onderliggende boodschap in mijn posts. Dus nu hop gewoon netjes plaatjes posten van dikke analoge bakken en daarnaast lelijke computers. want zo zit de wereld in elkaar. mijn wereld in ieder geval wel.. en ik vind die van jou dus ook. Zo niet, dan toch. Einde bericht.
Tijd om een topic te beginnen met foto's van dode uiteen gereten vintage analoge synths dus! De synthforum versie van een gore horrorfilm zeg maar. :D
 
meeste korg synths vind ik afstotelijk lelijk

Daarom koop ik de meeste Korgs of Rolands als rack uitvoering. Dan duw je dat lelijke Japanse Fisher Price ding onder de tafel of in een hoek. Snap niet waarom ze altijd voor die superfuture robocop look gaan, hou het toch gewoon klassiek en elegant. Meer smaakvol hout, minder plastic. We moeten meer terugkijken naar de oude Rolands, of Moogs. Vind al dat willen modern en vernieuwend zijn zielig eigenlijk. Het kan, ik leef niet in een doos ofzo.. maar doe wat moeite man pfff. Dave Smith en Moog doen het nog wel goed met tijden. De mensen willen toch ook geen paarse neon cybergothic draak van een electrische gitaar?

Die waldorfs zien er ook uit als go-carts met grote toeters

Doe mij niet beginnen over de MPC 4000..
 
Laatst gewijzigd:
Mijn OSCar is de lelijkste synth ooit, toch ben ik er op één of andere manier aan gehecht en ben ik hem niet van plan om tegen een mooiere in te ruilen :engel:
 
Als het gaat om de mooist vormgegeven synths ooit, vind ik de Waldorf Wave op nummer 1 staan en de Korg 01/W op nummer 2.
Meer knoppen en meer hout houdt niet automatisch in dat een synth er mooier uitziet. Eerder slordiger.
 
Als het gaat om de mooist vormgegeven synths ooit, vind ik de Waldorf Wave op nummer 1 staan en de Korg 01/W op nummer 2.
Meer knoppen en meer hout houdt niet automatisch in dat een synth er mooier uitziet. Eerder slordiger.

Ieder voor zich eh, ze klinken prachtig! Ik vind ze gewoon niet uitzien.

Heb gewoon graag dat ze er organisch uitzien zoals een prophet ofzo. Ik vergelijk ze met wapens of auto's. Heb liever zo'n scheurend stuk metaal van een Amerikaanse tommy gun, dan een FAMAS ofzo. Liever een mooie Mustang met mahogany dashboard dan een plastieke Toyota matchbox auto dat eerder lijkt op een uit de kluiten gewassen insect.
 
Mijn OSCar is de lelijkste synth ooit, toch ben ik er op één of andere manier aan gehecht en ben ik hem niet van plan om tegen een mooiere in te ruilen :engel:

mee eens maar bedenk dat de knoppen en de lay-out toch een mate van structuur brengen in het bouwen van sounds. De Teisco 110F ziet er dan wel gaaf uit, de opbouw en mogelijkheden zijn wat on-orthodox waardoor het zoeken naar de juiste klank me minder makkelijk afgaat.
 
Over lelijk gesproken.
ss_OhmBoyz_funky.jpg

haha :) lijkt wel een fruitmachine
 
haha :) lijkt wel een fruitmachine

Over lelijk gesproken.
ss_OhmBoyz_funky.jpg

ss_Predatohm_funky.jpg


Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk nog wel best tof weergegeven vind. Ik zie liever dit dat Windows 95-stijl editors, dit soort vormgeving nodigt toch uit tot een beetje gek gekloot. Doet me een beetje denken aan de schijthebberij van oude Metasonix gear (mogen effect-pedalen ook mee genomen worden?)

Metasonix_TM7_Ultra-Distortion_Scrotum_Smasher.jpg

kv100.jpg


Ik moet ooit es een keer zo'n apparaat binnenhalen...
 
scrotum smasher?
assblaster?

wat een amoebe niveau pffffffff
 
monostront ?
komt nu als volgende "de scheiteikel" ?
o het is een cock monostront, dus het is al een soort van scheiteikel :)
 
Heb gewoon graag dat ze er organisch uitzien zoals een prophet ofzo. Ik vergelijk ze met wapens of auto's.

Organisch = Korg 01/W: mooie krommingen, weinig storende elementen in de vormgeving qua knoppen: echt een mooi ontwerp dat van een auto-ontwerper zou kunnen komen.

Prophet = hout plus plat zwart metaal en draaiknopjes uit de elektronicawinkel. Dat zou je zelf kunnen bouwen met de onderdelen van de locale elektronica-boer.

Ik denk dat hier de klankverwachting tov. de vormgeving plaatsspeelt. Op een Prophet kun je draaien en op een 01/W niet. Een mooie klank uit een lelijke kast kan misschien meer indruk maken, dan een gemiddelde klank uit een mooie kast.
Ik weet uit eigen ervaring dat een klank uit een Casio CZ-101 indrukwekkender klinkt dan precies dezelfde klank uit een Casio CZ-3000. In werkelijkheid is er geen verschil, maar uit het kleine lelijke bakje van de 101, had je niet hetzelfde geluid verwacht als uit de grote 3000.
Het oog doet ook wat met het geluid....
 
Back
Top