Help me :) Work in progress - Close to me

ik heb getracht instrumenten hun plek gegeven, gespeeld met wideness van sommige geluiden om dat 'smalle' gevoel van mix 2 te counteren.
ik heb overigens gepoogt enigzins conservatief te blijven en niet alles compleet superwijd te zetten. hoop dat dat geslaagd is.

Heb even geluisterd en ik vind de mix lekker, het arrangement is meer gespreid en de boel blijft netjes gedefiniƫerd vind ik, het klinkt fris en helder.
ik heb veel ge-experimenteerd met stereo en geprobeerd je tips daarin te verwerken @krautrock1958 .
De vocals heb je over het algemeen vrij centraal gehouden, voorzichtig wel en dan bedoel ik niet de main vocals maar de extra layers, ik zou To Me Me Me bij 2.40 geknipt hebben en flink li/re pannen maar misschien is dit jouw smaak wel, ieder mens is anders
 
ik zou To Me Me Me bij 2.40 geknipt hebben en flink li/re pannen maar misschien is dit jouw smaak wel, ieder mens is anders
maakt niet uit of het een kwestie van smaak is, want dit is mijn 'leer-en-probeer-projectje' dus ik zal dat in de volgende versie van dit nummer zeker eens uit proberen :)
Artiestieke autonomiteit komt welik weer bij het volgende projectje :D

thanks!
 
Ik heb er nog een heel klein beetje mee zitten klooien, en wat extremer gepanned op een paar spaarzame momentjes (beetje zoals ik het van jou begreep @krautrock1958 , ik vond het zelf wel een geinig effect ook. paar correcties en automation heeeeeeel ietsie pietsie gefinetuned. en nu wil ik eigenlijk eens aan wat anders beginnen, want WEEKEND! :biertje:
Ik zet deze laatste versie op youtube en soundcloud, en parkeer hem voor nu even.
Als er iemand is die er nog wat over wil zeggen is dat natuurlijk nog steeds van harte welkom. dan neem ik dat commentaar mee in toekomstige projecten, of als ik toch nog wat wil bewerken aan dit nummer.

Heel erg bedankt voor de hulp mensen! is wellicht mn best klinkende plaatje geworden tot nu toe (vind ik zelf... de lat niet heel hoog leggende ;))
Volgende keer wat ruigers, harders!


 
Als er iemand is die er nog wat over wil zeggen is dat natuurlijk nog steeds van harte welkom. dan neem ik dat commentaar mee in toekomstige projecten, of als ik toch nog wat wil bewerken aan dit nummer.
Enigste wat ik kan zeggen (als dat nog mag :D ) is dat bijv vanaf 4.50 tot het einde toe het zo vol wordt dat het bijna ten koste gaat van de ruimte in de muziek en vocals en melodie van je synth bijna in elkaar verzuipen terwijl in de bridge en de build up daarna heb je mooie spaarzame instrumentatie wat het heel goed doet om naar het einde te gaan.
De kunst van het weglaten kan soms beter zijn dan volstoppen en overkill, juist door een goede balans krijgt alles z'n plek en heeft kracht.
Maar goed, zo kijk ik er tegen aan en wellicht zie jij dat weer anders?
 
Enigste wat ik kan zeggen (als dat nog mag :D ) is dat bijv vanaf 4.50 tot het einde toe het zo vol wordt dat het bijna ten koste gaat van de ruimte in de muziek en vocals en melodie van je synth bijna in elkaar verzuipen terwijl in de bridge en de build up daarna heb je mooie spaarzame instrumentatie wat het heel goed doet om naar het einde te gaan.
De kunst van het weglaten kan soms beter zijn dan volstoppen en overkill, juist door een goede balans krijgt alles z'n plek en heeft kracht.
Maar goed, zo kijk ik er tegen aan en wellicht zie jij dat weer anders?
Nee hoor, het einde is inderdaad ook in mijn ogem de zwakste schakel. Vind ik eigenlijk bij bijna alles wat ik maak trouwens... is ook work in progress denk ik dan maar.
Maar ik was gisteren even klaar met dit nummer na veel te vaak gehoord te hebben.
Ga nu weer wat nieuws doen/proberen.
En in het volgende project eens kijken of we dat wat beter kunnen.
Ik kom vast nog wel eens terug voor advies, want dit vond ik wel echt heel leuk en leerzaam!
 
Back
Top