Kris Renton - Fall Mood

Na 20 jaar lid te zijn je eerste inzending? Alleen al daarvoor waardering, het is nooit te laat om mee te doen! De modular doet de noise op de achtergrond? Beetje melancholische track, doet verlangen naar de lente…
 
De modular doet inderdaad de noise op de achtergrond. De 808 samples komen oorspronkelijk uit een mpc denk ik. En na 20jaar werd het hoog tijd om eens mee te doen.
 
Die loodzware en toch wel erg generieke 808 beat maakt voor mij dat je de sfeer die je probeert te scheppen (en waar je ook zeker de goede geluiden wel voor hebt gekozen) om zeep helpt. Denk dat deze track flink zou verbeteren als je die drums wat terug zou schroeven en misschien wat meer eigen karakter zou geven die passen bij de rest.
 
ik ben niet zo'n fan van die lead sound. Verder potentie, maar die moet je nog er uit halen :)
 
Sowieso gaaf dat je meedoet. En direct vraag ik me af waarom de afgelopen 20 jaar niet? :)

Je inzending weet me niet te pakken. Muziek moet bij mij iets raken. Soms gebeurt dat en soms gebeurt dat niet. is ook erg stemmingsafhankelijk natuurlijk. Ik ga hem vanavond nog eens beluisteren.
 
Track doet z'n naam eer aan. Modulaire regen is cool. Vind de 808 kit vlakjes. De synth maakt het verhaal, maar ben geen fan van de sound. Het duurde me ook iets te lang, waardoor het "depri" mij ging schuren.
 
Ik hoor de druppels tegen het raam aan kletteren! Goed gedaan, trok me meteen de druilige herfst in. Die synth welke er om 02:00 ongeveer in komt had van mij een tikkie meer reverb mogen krijgen, klonk wat droog wat mijn aandacht even afleide. Waarbij ik eerst geïntrigeerd was merk ik halverwege wel uitgeluisterd te zijn, had misschien wat meer variatie mogen krijgen in de tweede helft.
 
OK fijne beat maar die piepende lead gaat niet echt ergens heen als je het mij vraagt. Klinkt een beetje als random noten die toevallig in de toonsoort zitten :)
 
Back
Top