Kris Renton - Fall Mood

kris renton

New Beat terrorist
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
413
Locatie
Merchtem
Mijn eerste inzending voor de eindejaarscontest. Ik ben niet 100% tevreden, maar een deadline dwingt wel om iets af te werken. Gemaakt met ableton live suite 9 en een bijrol voor mijn modular. Geïnspireerd door het geweldige rotweer van deze herfst.
 
Redelijk minimale track met een 808 geïnspireerde beat, melancholisch geïmproviseerde lead, herhalende akkoorden met een zekere triestesse ... je weet de sombere weersomstandigheden perfect muzikaal te beschrijven en ik voel dat je er plezier aan beleefd hebt :okdan:

:doei:
 
Ah, altijd lekker om een diepe 808 te horen, leuke sound FX op de achtergrond. Wat kleine dissonaties in de akkoorden, maar niet storend. De lead vind ik zelf niet zo passen bij de rest (ik denk vooral de sound kleur). Drums vind ik het best gelukt in deze track!
 
Ja, zoals de meesten hier al concludeerden sluit de muziek goed aan bij je intenties. je ziet de druppels bijna van de ramen druipen emt je ogen dicht.
verder vind ik het wat monotoom, maar als de intentie was om de sfeer van een druilerige dag te pakken... binnen blijven... grijs uitzicht...
tja... dan draagt het natuurlijk vooral bij aan de sffeer beleving.

het klinkt in zn geheel verder goed. geen overheersende of storende elementen verder...

Dus ik zou zeggen; laat je inspireren door wat spannenders dan druilerig kutweer ( :D ). Als je de sfeer dan net zo goed weet te pakken is het meer mn ding denk ik, maar wel knap gedaan dus :okdan:
 
In het begin (tussen 8 en 15 seconden) dacht ik even aan Rockit van Herbie Hancock, weet niet waarom. Maar dan werd ie toch wel effe anders.
Die herfst regen hoor ik:) Toffe eerste inzending.
 
Niet mijn kopje thee zoals we dat hier in Nederland zeggen....Maar vooral doorgaan met muziek maken :okdan:
 
Heeeeeel moody, past inderdaad perfect bij de herfst. Klinkt ook alsof je onder een dekentje aan het luisteren bent, zit mooi in elkaar!
 
Back
Top