The Holographic Principle

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.256
Locatie
velserbroek
Hi folks!

Ik heb weer wat afgemaakt. is ff geleden :D
Ik heb deze in verschillende vormen al voorbij laten komen in het "maak eens wat ambient" en later in de "experimenten dump".

in de ambient topic is de intro van dit nummer te horen. heel veel waldorf Quantum, een serum synth die af en toe een flinke stoot uitdeelt, en wat geexperimenteer met Ableton Meld.
En zoals degene die hem in de experimenten dump al hebben gehoord; die weten dat er uiteindelijk een vage dance track van gemaakt is met een hele lange intro.

Daar was de mix echter totaal niet naar mn zin (in de experimenten dump versie). En ik wilde ook nog wat aan de synths en de basslijn in de laatste minuten veranderen.
in het laatste dansbare stuk heb ik de bassline net als in het eerste dansbare stuk gemaakt op de bass station (deze zat nog niet in eerdere versies).
is wel grappig geworden ook, met wat korte snellle pitch bends hier en daar en wat delay automation (subtiel).

Ook extra aandacht voor stereo imaging aangezien ik daar veel klachten over kreeg over mijn inzending tijdens de synth contest (dit is wel heeeeeel anders ook qua genre!!).
De andere veelgehoorde klacht... dat het voorspelbaar en daardoor niet al te spannend was heb ik denk ik wel heel aardig gevangen met deze track. je ziet vast niet alle wendingen aankomen als je deze voor t eerst hoort ^^

en ik ben er eigenlijk wel ff klaar mee, en hij is best wel lekker geworden ook denk ik. ik ben in elk geval wel tevreden voor nu.
dus bij deze voor iedereen die het leuk vind.




Waldorf Quantum heeft op veel punten de hoofdrol. De basslijnen komen voornamelijk uit de BassStation 2, pads tijdens de dansbare passages worden door waldorf quantum + Korg opsix verzorgt.
De synths in het laatste dansbare stuk komen uit ableton meld + Ableton roar (wilde ik ook eens mee spelen... vette distortion hoor!) en uit arturia pigments.
Door het hele nummer heen: Alle sounds eigen makelij,
(behalve de drums want, daar blijf ik naast de analog rytm (niet in dit nummer aanwezig) en de TR8s ook veel met samples werken)
langzamerhand begin ik zo een aardige bank met eigen synth sounds op te bouwen., werkt wel leuk!

Werken met presets en samples heb ik echt geen issues mee.
Maar ben toch stiekum wel extra trots op het resultaat door de extra effort van zelf al die geluiden maken.
vind het ook gewoon steeds leuker om te doen naarmate ik meer ontdek, maar ja... dat is wel de reden dat het steeds lastiger word om iets helemaal af te maken....
Zelf geluiden maken kost me meer tijd dan een liedje maken tegenwoordig :)

Have fun!
 
Mooi geworden.

Ook tof dat je je eigen sounds maakt. Das toch waarom we zo een beest als de Quantum kopen ?
 
Dikke soundscape! Interessante ritmes! Me likes :okdan: Het four to the floor stuk vond ik persoonlijk wat minder, maar dat is puur een smaakding.
Thanks!
En ik snap je! Maar ik kan het niet laten, dat four to the floor gebeuren... Ik luister het graag dus ik maak het graag :)
 
Oeh lekker.
Dus die bas die bij 1:26 begint is de BS2?
Als ik iets zou veranderen, vind ik het 'dansbare gedeelte' wat te liefjes.
Die had van mij wel wat donkerder gemogen met een dikke kick, veel sidechain en meer de nadruk op de duistere klanken van de rustigere delen (die bashit waar ik het over had en de vage shit die er af en toe doorheen komt).
(maar dat is puur stijl en mieren...ken, het is een lekkere track!)
 
Oeh lekker.
Dus die bas die bij 1:26 begint is de BS2?
Als ik iets zou veranderen, vind ik het 'dansbare gedeelte' wat te liefjes.
Die had van mij wel wat donkerder gemogen met een dikke kick, veel sidechain en meer de nadruk op de duistere klanken van de rustigere delen (die bashit waar ik het over had en de vage shit die er af en toe doorheen komt).
(maar dat is puur stijl en mieren...ken, het is een lekkere track!)
thanks!

ja die bass is BS2 (met wat processing in de DAW).
De dansbare gedeeltjes zijn een beetje een afterthought geweest. in eerste instantie poste ik de eerste anderhalve minuut van dit nummer als ambient-experimentje in het bijbehorende topic hier in het tracks forum. Toen beetje aan t experimenteren geslagen met ritmes en andere dingetjes.

Wel heb ik recent ook zelf wat van mn eigen werk terug geluisterd en vind dan ook vaak het lage einde wat zwak (en is me ook vaker als commentaar gegeven).
Dus is ook een focus puntje van me geworden in recente projecten.
En in die recente stukjes (nog niet gepubliceerd werk) neem ik wat meer riscico (althans zo voelt het voor mij :D) met het toevogen van (soms flink) meer nadruk op het laag.
(ik heb trouwen al wel wat gedeeld in het experimenten dump topic, maar dat is allemaal ruw / onafgemixt werk, dus niet te vergelijken met iets als deze track, waar veel meer tijd in zit).
 
thanks!

ja die bass is BS2 (met wat processing in de DAW).
Ja, dat idee had ik al. Zo lekker klinkt hij niet 'out of the box' zeg maar.
De dansbare gedeeltjes zijn een beetje een afterthought geweest. in eerste instantie poste ik de eerste anderhalve minuut van dit nummer als ambient-experimentje in het bijbehorende topic hier in het tracks forum. Toen beetje aan t experimenteren geslagen met ritmes en andere dingetjes.

Wel heb ik recent ook zelf wat van mn eigen werk terug geluisterd en vind dan ook vaak het lage einde wat zwak (en is me ook vaker als commentaar gegeven).
Dus is ook een focus puntje van me geworden in recente projecten.
En in die recente stukjes (nog niet gepubliceerd werk) neem ik wat meer riscico (althans zo voelt het voor mij :D) met het toevogen van (soms flink) meer nadruk op het laag.
(ik heb trouwen al wel wat gedeeld in het experimenten dump topic, maar dat is allemaal ruw / onafgemixt werk, dus niet te vergelijken met iets als deze track, waar veel meer tijd in zit).
In het begin laat je die vage geluiden (ik heb geen betere term sorry) lekker terugkomen.
Zoals die BS2 bas en af en toe een ander duister geluid.
Als je die 2 elementen wat aandikt (meer in die stijl zeg maar) en dan een wat dikkere kick er onder, dan heb ik ongeveer wat ik voor ogen heb.
Een beetje een combinatie van de industriƫle geluiden en drive van Techno, maar dan wel melodischer en minder snel.
 
ik houd wel van wat harder (soms minder melodieuze) muziek ook.
Misschien wel eens leuk om, met jou commentaar in t achterhoofd, een wat duisterder track te maken op basis van een stukje ambient experimenteer werk.
neem ik ook gelijk het hele ambient achtige stuk een mee de andere kant op. beetje sci-fi horror achtig (doom, alien, dead space).

Het inspireert wel gelijk in elk geval! :D
 
Back
Top