Quantum Satis

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.256
Locatie
velserbroek
Ik heb er weer eens een afgemaakt! yay!
Zelfgemaakte pad en saw-achtig dingetje uit de waldorf quantum en de ableton Grand piano zonder quantization... alle 3 ingespeeld op de push 3 (alle 3 hoorbaar in de intro)
(@andreos ja ja ... zo slecht als dat ik het ingespeeld heb... je hebt me wel geinspireerd om er wat mee te proberen D, maar nog niet met de Taiko kit ;))
En omdat ik nu toch bezig was... ook wat drum elementen op de Analog rytm unquantized ingespeeld.

Daarnaast vul ik het nummer aan met een zelfgemaakte patch uit Diva, meerdere sounds uit de Bass Station 2 en wat drumsounds uit Ableton.
En zelfs wat sounds uit de Pocket Operator Megaman (de drumkit)! Volgens mij ben ik kwa hardware alleen m'n OpSix vergeten dit keer :D.

halverwege het project had ik wat zin in wat anders en vandaar datt het nummer een schizo-overgang kent op ongeveer 4 minuten met een kleine BPM change.
Hier introduceer ik ook een combinatie bassline (50% Bassstation 50% Ableton Operator)... hierna bouw ik langzaam af richting het einde.

Zoals je hoort een flink project waarin ik veel dingen gecombineerd heb die wellicht niet zo goed bij elkaar passen.
Maar het volede af... en dus deel ik het.
Kwa mix en master heb ik ook nog eens zitten experimenteren... met de recent aangeschafte FabFilter bundel en Oxford Inflator...
Mn eerste mix master beviel me niet... die was te helder... wel mooi in balans volgens de visuele metertjes, maar op een of andere manier vond ik 'iets te donker' wel passen bij deze.
ook deze mix is niet helemaal naar mn zin, maar genoeg is genoeg (Quantum Satis).
Publiceren op soundcloud die hap, want ik heb nog veel meer ideeen en heb dit weekend heel veel tijd en plannen voor mn muziek!

 
Lekker bezig! Mix klinkt niet beroerd, zo op 't eerste gehoor.


halverwege het project had ik wat zin in wat anders en vandaar datt het nummer een schizo-overgang kent op ongeveer 4 minuten

Ghehe, nou.. in de eerste helft zaten ook best nog wat mood-swings - van een soort ambient naar melodic techno naar poppy synth.. aan de inspiratie ligt het niet, zo te horen :)


maar genoeg is genoeg

Yes, dus laat 'm eindigen op 4 minuten, zou ik zeggen. En dan is 't vanaf 4:00 een volgende track (bijvoorbeeld). Da's nog een makkelijke ingreep, zonder dat je 't project weer moet gaan openbreken.
 
Dank jullie voor het luisteren @stoter en @e-Gloomy-nations !

Het stuk tot 4 minuten was als eerste af... toen moest ik een keuze maken... is ie af zo ? Outro er aan bakken? Of moet er nog iets aan gebeuren...

Na een paar experimentjes met dingetjes erbij, eraf, erachter en er tussen vond ik de overgang na 4 min de leukste optie (beetje raar wel, ik geef toe).
Misschien daardoor inderdaad een beetje te lang geworden.

ik zal t onthouden, want ik heb nog een nunmer klaarstaan in vergelijkbare staat (wel heel andere stijl) die wellicht een kandidaat is voor de synth contest als die ook dit jaar gehouden word :)
 
Back
Top