Rust (eerste push 3 SA project)

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.256
Locatie
velserbroek
Hey beste mensen.

Ik heb mn eerste push 3 standalone projectje tot (een soort van) een einde gebracht.

Het klinkt misschien wat ruw, maar het was ook geen kleinigheidje voor me.
Ik heb me best flink moeten verdiepen in de Ableton synths en ook in de audio effecten (vooral de reverb, maar ook multiband dynamics) om er wat uit te halen wat me leuk klonk.
maar dat leverde best wel veel nieuwe kennis op ook! en daar leef ik voor :)
de drums in deze track zijn voor een groot deel uit de ableton 909 kit met wat extra processing en effecten.
de synths komen grotendeels uit operator en Analog. Ook heb ik wat presets uit simpler en sampler bewerkt tot iets wat mij aardig klonk.
de laatste beetjes werk heb ik achter de PC gedaan, maar heb niet veel non-ableton dingen gebruikt; pads komen uit Waldorf Quantum, en er is wat Valhalla Supermassive gebruikt op de lead.
verder in de mix wat decapitator en Pro-L1. maar dat was hem verder wel.
kwa melodie heb ik gespeeld met mineur en majeur (C) en getracht tussen deze schalen te wisselen zonder dat het al te vreemd klinkt. dat is eigenlijk niet gelukt, want zodra de major noten aangeslingerd worden klinkt het ineens bizar vrolijk. Maar mij beviel dat wel. tis best een beetje raar, maar ik ben dan ook een gelukkige idioot :dubbel:

ach ja, al met al was het was best een lastig projectje maar ook een mooie stap richting meer kennis van Ableton en de Push 3. het maken van dit stukje muziek was in elk geval erg leuk!
en welke andere reden heeft een mens nodig om een stukje muziek te maken :D



Ik denk overigens nooit lang na over hoe ik nummers noem. meestal gewoon iets wat op dat moment in me opkomt of iets waar ik mee bezig ben.
Vandaag was bijvoorbeeld een mooie rustige herfstdag, en die associeer ik met het album October rust van Type O negative. de dubbele betekenis met het nederlandse woord voor rust vond ik hier wel leuk.
het moet een titel hebben he, maar voor mij is de muziek het complete eind product... titel (en ook artwork enzo) doet er voor mij nooit zo toe, en raffel ik een beetje af als de muzizek klaar is.
 
Heb je dit dan live ingespeeld met de push 3? Over de track zelf, vreemd maar wel lekker! Vanaf 2:35 vind ik het iets minder worden.
nee hoor niet live. dat kan ik helemaal niet :D
allemaal los opgenomen stukjes (met heel veel correcties voor mijn slechte timing :D)
Daarna de Push 3 mee naar de computer genomen en de boel opgenomen naar Arrangement view (wel handmatig clipjes getriggered daarvoor, maar ook nog wel een uur of 2 bezig geweest om daarna de boel glad te strijken en een grove mix neer te zetten).
dat moment van 2:35 is wat ik bedoelde met vreemd... daar wissel ik van C minor naar C major.
ik vond het zelf wel grappig, maar het word er wel een beetje vreemd van idd.
 
Lekker nummer zeg.
snel, variërend en goeie breaks!
Party! Party! party!
maar ook voor games en film is dit lekker (zoals een speed film over snelle en dure auto's)...



20230914082850657086.png
 
Heel erg mooi, proficiat!
Thanks m8!

Lekker nummer zeg.
snel, variërend en goeie breaks!
Party! Party! party!
maar ook voor games en film is dit lekker (zoals een speed film over snelle en dure auto's)...
Bedankt! Die game achtige associatie had ik er zelf ook bij (ik zal er door de duizenden uren die ik zelf gegamed heb in mn leven toch stiekum door beinvloed zijn 😂)

Een geslaagde track toch.
En Je hebt er een hoop
Plezier van.

Groeten van andreos
Zeker! En bedankt ^^
 
Lekkere track.
Beetje druk, maar dat past bij de stijl denk ik.
Die switch naar major vind ik prima, al zou ik die arp op de achtergrond dan ook misschien wat anders gemaakt hebben.
Dank je :)
Dat gejaagde drukke was in dit geval wel bewust idd. Overdreven veel delay op de claps met die doorjakkerende 90's hats. Helemaal de intentie, maar inderdaad beetje druk... beetje kermis plaatje.... <superrrrrsnelle rondeeee!!>
 
zodra de major noten aangeslingerd worden klinkt het ineens bizar vrolijk

da's de essentie van majeur - weet je dat ook weer :) inderdaad een vet ongemakkelijke wending haha.. maar heeft ook wel iets, wordt 't ineens een Japanse arcade-klapper. Die SID-plugin er nog es op loslaten...?

Leuke track man, je enthousiasme spat ervan af, en je krijgt het ook steeds meer onder controle.. very nice.


en die associeer ik met het album October rust van Type O negative.

En ik maar denken dat je een paar dagen in een bunker wist te overleven..... ;)
 
Leuke track man, je enthousiasme spat ervan af, en je krijgt het ook steeds meer onder controle.. very nice.
Haha, thanks!

Ja, ik word nog steeds best vrolijk van beetje aanklooien met muziek en nieuwe muziek speeltjes.
En hoop dat het daarmee steeds een beetje beter in de vingers komt :D
Over 40 jaar maak ik ook gewoon fatsoenlijke muziek... let maar op 🤣!!!

Een eindproduct afleveren wat een beetje gek/raar/japanse arcade klapper is...
Alleen maar leuk... het hoeft de radio toch allemaal niet te halen 😁
 
Back
Top