Experimenten Dump

Lekkere op gabber (zonder juno en 909) met de
bijna de snelheid van 125 bpm(?)
Da's niet hakken, dat is zagen... :okdan:
ook heel snel maar iets dunner en dus scherper qua sounds
en rustiger om te luisteren...
Lekker nummertje....
Gewoon hakken op 2x het tempo jonguh!
Haha, thanks!
 
Electric boogie en breakdance alla '80/89...
mooi hoor! :okdan:
Misschien 'n losse sample erdoor gooien ofzo...
zoiets "oelala..."

Er werden toen veel electro nummers gemixt op party's en radio...
samen met een sampler en toen kreeg je veel: "ta, ta, ta, the, the, the
in, in, in, the mix!":eureka:
 
Vanavond eens een van m'n favoriete drumdozen door een BX800 heen gehaald. Per ongeluk de tempo slider aangeraakt en toen ik kwam er met een gelukje achter dat ik 178bpm echt te gek vind.
Past heerlijk bij de rauwe sound van de RX5. Dit keer met voornamelijk TR-707 geluiden op de kaart. Maar de stock toms uit de RX5 zijn de gangmaker. Die brengen altijd de party, vooral Tom 4.

Klinkt lekker ghetto zo, naar mijn mening.
 

Attachments

  • RX5GHETTOmm.mp3
    5,2 MB
Vanavond eens een van m'n favoriete drumdozen door een BX800 heen gehaald. Per ongeluk de tempo slider aangeraakt en toen ik kwam er met een gelukje achter dat ik 178bpm echt te gek vind.
Past heerlijk bij de rauwe sound van de RX5. Dit keer met voornamelijk TR-707 geluiden op de kaart. Maar de stock toms uit de RX5 zijn de gangmaker. Die brengen altijd de party, vooral Tom 4.

Klinkt lekker ghetto zo, naar mijn mening.
IK moets inderdaad onmiddellijk denken aan Miami-style electro, genre DJ Assault. Bekend van de onvergetelijke Ass n Titties. De album versie is niet zo snel als jouw 178 bpm, maar ik heb hem live wel zo snel horen draaien.
 
IK moets inderdaad onmiddellijk denken aan Miami-style electro, genre DJ Assault. Bekend van de onvergetelijke Ass n Titties. De album versie is niet zo snel als jouw 178 bpm, maar ik heb hem live wel zo snel horen draaien.
Voor de gangbare ghetto house is het inderdaad wat te snel. Wel leuk dat de vibe overkwam. DJ Assault een tijdje geleden zien draaien in de buik van een boot. Dat was lekker!

Ik heb ergens nog wel de ambitie om een keer een paar ghetto house nummertjes met alleen een DR-660 te maken. (En misschien wat vunzige vocals)
 
Laatst gewijzigd:
Vanavond eens een van m'n favoriete drumdozen door een BX800 heen gehaald. Per ongeluk de tempo slider aangeraakt en toen ik kwam er met een gelukje achter dat ik 178bpm echt te gek vind.
Past heerlijk bij de rauwe sound van de RX5. Dit keer met voornamelijk TR-707 geluiden op de kaart. Maar de stock toms uit de RX5 zijn de gangmaker. Die brengen altijd de party, vooral Tom 4.

Klinkt lekker ghetto zo, naar mijn mening.
Dit is gewoon stiekem Lenny Dee op zijn eerste drumstel :D
 
Very early stage concept, maar er zitten wat lekkere elementen in. Kon het niet laten hem toch even te delen.

 
Drrrrrronken upload.
Had wat te vieren vanavond... champagne op, biertje errachteraan... beetje muziek maken nog...
ty-phus-her-rie!


veel Analog rytm en TR8s met heel veel distortion en chipcrusher
 
Drrrrrronken upload.
Had wat te vieren vanavond... champagne op, biertje errachteraan... beetje muziek maken nog...
ty-phus-her-rie!

Bekijk bijlage 3845914
veel Analog rytm en TR8s met heel veel distortion en chipcrusher
Klinkt lekker hoor. Duistere intro en dan komt het toch lekker los. Het zou lekker zijn geweest als de ride wat langer was geweest. Alle sounds zijn vrij kort, dat had wat openheid gegeven, maar.. lekker!
 
DAnk allemaal
Klinkt lekker hoor. Duistere intro en dan komt het toch lekker los. Het zou lekker zijn geweest als de ride wat langer was geweest. Alle sounds zijn vrij kort, dat had wat openheid gegeven, maar.. lekker

Ik ga er wellicht nog mee verder, kan wel eens wat spelen met de ride lengte en kijken wat dat doet voor t nummer.
Denk ook dat ik de 'melodie' in de laatste helft nog iets aanpas.
 
DAnk allemaal


Ik ga er wellicht nog mee verder, kan wel eens wat spelen met de ride lengte en kijken wat dat doet voor t nummer.
Denk ook dat ik de 'melodie' in de laatste helft nog iets aanpas.
Het zijn vaak de snelle conceptjes en experimenten waar de leukste tracks uit ontstaan. Ik merk dat dat voor mij werkt. Een snel concept neerzetten. Dagje later opnieuw erbij pakken, fris terug luisteren, en dan wat tweaks maken.
 
Het zijn vaak de snelle conceptjes en experimenten waar de leukste tracks uit ontstaan. Ik merk dat dat voor mij werkt. Een snel concept neerzetten. Dagje later opnieuw erbij pakken, fris terug luisteren, en dan wat tweaks maken.
Ja, en werkt ook wel leuk. Snel dingen creeeren. Weet je ook snel of t wat zou kunnen worden.
Ook leuk om wat van die halffabrikaten te delen en te luisteren in dit topic vind ik.
Kijken hoe er op gereageerd word of dat er feedback komt waar je iets mee kan of mee verder kan experimenteren.
 
Zo werkt ik nu een tijdje. Snel proberen tot een idee te komen. Uitwerken zover ik inspiratie heb, anders opslaan en een volgend concept. Dan de volgende dag/dagen de tracks weer opnieuw openen met een firsse blik. Je luistert dan toch weer anders en hoort nieuwe dingen en mogelijkheden.
 
Back
Top