Experimenten Dump

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar ik vind dit dan juist het tofste wat ik tot nu toe van je heb gehoord, @rvanommen. Er zit een goede soort spanning in de track. Fijne drums, toffe bas (vooral in het middendeel). Die cymbals die af en toe stoom afblazen zijn ook fijn.

Hoe dan ook: ik kan je helaas weinig mixadvies geven, maar ik zou deze zeker zo af mogelijk maken, als ik jou was. De mix klinkt mij ook nu best fijn in de oren, eigenlijk.
 
Bedankt :)

Dat zijn motiverende woorden @OpenHiHats
Ik vind het niet fundamenteel verkeerd hoor. Ik vind het idee zelf ook best leuk maar aan t einde, wil ik nog wel beetje anders mixen. Wilde daar de synths beter en cleaner hebben. Daar is de bassline ook te aanwezig.

De bass in t middenstuk is beter te pruimen idd. (Bass station 2... altijd goed :D).

Thanks voor t luisteren :)
 
Een zondags trackje. Een beetje 90s 303-vibe. Behringer TD-3, random pattern (fijne functie) en de drums en strings vanuit Ableton.

Rechstreeks opgenomen, dus geen builds/drops etc.
 

Attachments

  • TD-03_-2db.mp3
    4 MB
Nog een experimentje. Waarom een experiment? Hoewel het deels een basis van een track is, is het ontstaan door het gebruik van een VST sequencer (HY SeEQ 16x3). Mocht je hiermee aan de slag willen in Ableton, dan is deze toelichting ook wel prettig.

Het experiment: Ik ben (voor nu) in de box een setup aan maken die elementen van hardware nabootsen. Ik werk toe naar een vaste selectie van synths en drums en in deze track maak ik voor de sequences grotendeels gebruik van deze HY sequencer. Tevens lopen 2 synths met een eigen LFO voor wat filterwerk. Er onstaat meteen een veel meer energieke track. Mijn eerste track met deze sequencer, geen gek resultaat.
 

Attachments

  • 2024-0219 Detroit Electro 002-001-MSTR.mp3
    2,1 MB
Nieuw experimentje in Bitwig. Electro met een 909 en een hele korte delay-tijd op de hele drum kit. Dit geeft een beetje het flangende electro effect (eerlijk gestolen van John Selway).
 

Attachments

  • 2024-0221 Detroit Electro 001 2024-02-22 1936-MSTR.mp3
    1,7 MB
Nieuw experimentje in Bitwig. Electro met een 909 en een hele korte delay-tijd op de hele drum kit. Dit geeft een beetje het flangende electro effect (eerlijk gestolen van John Selway).
vet, ik zie in het begin gelijk Anthony Rother achter zijn mengtafel staan ;)
 
vet, ik zie in het begin gelijk Anthony Rother achter zijn mengtafel staan ;)
Da's een compliment! Ik ben sinds kort bekend met Anthony Rother. Die gast weet zeker wat lekkere electro is!
 
Zeker, gaat al een hele tijd mee en heeft echt een dikke sound. Toffe filmpjes ook steeds op facebook, deze was ook weer heel dik:

 
Ik zit niet veel op Youtube, maar heb voor mijn alt een instagram account, daar zie ik veel korte clips. Er is daarnaast ook veel te vinden op youtube. Ik luister nu naar een oude Bunker Podcast. Gruwelijk lekkere stijl. Hier kom ik gewoon 20 jaar te laat achter! :?

 
Nog eentje dan, want ik zit het forum behoorlijk vol te spammen. Deze is kort 1,6mb

Deze keer weer in Ableton, maar met hetzelfde effect van een korte delay. Voor degenen die ook willen experimenteren. De drums zijn een 808 in een drumrack met daarin twee sends: Amp en Delay. De kick gaat door de Amp en de snare, hihat en rimshot door de korte Delay. De main lead en bass zijn een sequence vanuit de HY-SEQ16x3.
Lekker groovende electro!
 

Attachments

  • 2024-0222 Detroit Electro Concept 002-MSTR.mp3
    1,5 MB
Klinkt heel lekker :). Zijn de geluiden ook uit 'in de box' of alleen de sequences? Heel cool iig
 
Ik houd van chaotisch samenspel :)
Thanks! dat omschrijft de inhoud wel accuraat ja :D

haha vet, Marusha stilo
En dat is geen belediging! :D
Ik vind Marusha echt fu-king vet.
Ook eens live gezien in 2000 in Berlijn de avond voor de Love Parade.
Ben daar toen zo hard op gegaan dat ik de love parade de dag erna niet tot het einde vol hield lol
 
Klinkt heel lekker :). Zijn de geluiden ook uit 'in de box' of alleen de sequences? Heel cool iig
Hij is helemaal 'in de box'. Goed gebruik van effecten doet ook erg veel.
 
Anderhalf minuutje raggen like its 1996.
Lekkere op gabber (zonder juno en 909) met de
bijna de snelheid van 125 bpm(?)
Da's niet hakken, dat is zagen... :okdan:
ook heel snel maar iets dunner en dus scherper qua sounds
en rustiger om te luisteren...
Lekker nummertje....
 
Back
Top