Experimenten Dump

😁

Als ik die zou afmaken zou ik hem wellicht iets inkorten en wat veranderen aan de hihats. Wat zou jij er aan doen?
Er zitten echt leuke momenten in. Ik heb m ooit geliket en telkens als ik op SoundCloud iets luister en SoundCloud laat aanstaan dan komt dit nummer :-)

Ik zou de kick goed tunen met de overige instrumenten. Aan de bass zou ik ook wat doen zodat ie wat snappier wordt. De lengte is prima. Misschien zou ik ergens nog een leuk mannenkoortje erin verwerken om de track meer body te geven. De afmix zou ik ook wat strakker maken zodat het minder los zand is.
 
Leuk!
Wie weet!
Ikzelf vind de lead in t nummer wel leuk nog steeds.
Ik zal in elk geval eens kijken of ik hem compleet heb nog :D
 
Ik krijg m zelf ook njet nagemaakt vanaf scratch lol. Jammer dat je settings op de bass station niet kan aflezen op de pc ofzo.
Toen ik t op de waldorf aan t proberen was kreeg ik wel weer allemaal andere leuke geluiden :D
Klopt. Dat vind ik ook het nadeel van de Peak t.o.v. de Subsequent en Minitaur.
VOlgens mij moet het wel kunnen hoor, maar Novation heeft gewoon nog geen editor gemaakt.
 
Ja, dit nummer heeft gewoon potentie. Het kan een mooi Fullon Psy Trance nummer worden. Luister maar eens naar wat voorbeelden op dit station: Full On | PsyStation
lekker genre is dat wel idd.
Ben er nooit heel diep in gedoken, maar tijdens werk of om op te dansen een lijst psy-trance aanknallen is heerlijk.
die knallende kicks, galloperende basses vaak ook lekkere tempos (wel wat sneller dan mijn Ionization Event doorgaans)...
lijkt me wel leuk om ook zo'n soort track eens te proberen.

Klopt. Dat vind ik ook het nadeel van de Peak t.o.v. de Subsequent en Minitaur.
VOlgens mij moet het wel kunnen hoor, maar Novation heeft gewoon nog geen editor gemaakt.
Luie donders bij novation... aan het werk!
 
VOlgens mij moet het wel kunnen hoor, maar Novation heeft gewoon nog geen editor gemaakt.
Luie donders bij novation... aan het werk!
En ze kunnen het wel want ik had indertijd de Ultranova en daar zat een pracht van een editor bij, compleet met een 20 slot modulatie matrix.
Maar ik denk omdat de Peak en de Bass station al veel knoppen hebben dat ze de noodzaak van een editor niet zo inzien.
 
En ze kunnen het wel want ik had indertijd de Ultranova en daar zat een pracht van een editor bij, compleet met een 20 slot modulatie matrix.
Maar ik denk omdat de Peak en de Bass station al veel knoppen hebben dat ze de noodzaak van een editor niet zo inzien.
Bij het maken van patches mis ik een editor ook niet. voldoende controls op de synth inderdaad.
 
Bij het maken van patches mis ik een editor ook niet. voldoende controls op de synth inderdaad.
Ik mis hem wel degelijk soms.
Juist omdat er zoveel opties op de Peak zitten, dat je soms denkt : hoe dan?
(hoe hebben ze dit gemaakt)
Bij de S37 start ik dan de editor en dan zie ik wat er gebeurt.
Er is wel een editor trouwens, betaald, maar ik weet even niet meer of die ook data uitleest, of alleen wegschrijft.
 
Ik mis hem wel degelijk soms.
Juist omdat er zoveel opties op de Peak zitten, dat je soms denkt : hoe dan?
(hoe hebben ze dit gemaakt)
Bij de S37 start ik dan de editor en dan zie ik wat er gebeurt.
Er is wel een editor trouwens, betaald, maar ik weet even niet meer of die ook data uitleest, of alleen wegschrijft.
IK zie net dat er ook het een en ander voor bass station is :O
Eens een keertje beter rondneuzen.
 
IK zie net dat er ook het een en ander voor bass station is :O
Eens een keertje beter rondneuzen.
Voor als je met de DAW werkt is het helemaal fijn, maar ook voor uitzoeken van hoe een patch gemaakt is (Peak) is dat echt wel handig.
Ik weet dat hij veel knoppen heeft, maar er zit ook nog heel veel 'under the hood' en daar gebeuren nu juist de mooie dingen.
 
Weer even met de Matriarch bezig geweest, arp aan en vanuit de cirklon een paar noten er naartoe. Vervolgens wat wannabee 808 sounds erbij aan en uitzetten (door de boss bx800) en de matriarch wat transposen via de cirklon. Great fun en laat mooi horen dat de Matriarch niet alleen maar voor mooie zwoele soundscapes is ;). Geen post processing dus lekker rauw ;)

 
na de vergelijking met goa trance heb ik eens paar avondjes besteed aan die sound om eens te kijken hoe het zou klinken als ik dat pad intentioneel zou bewandelen.
Het werd ook al snel een beetje psy-trancy in mn experimentjes.

dit zijn echt samenraapseltjes van vooral sounddesign ideetjes,
Maar sommige delen vond ik wel leuk klinken en ga wellicht met de geludien of met onderdelen van deze 2 stukjes iets nieuws proberen te maken.

Ik dacht laat ik eens wat delen alvast:

De eerste is het resultaat van Waldorf Quantum + Ableton live 12 Meld sound design experimentjes"
beetje suf en simpel, maar de synth die op 00:59 inkomt vond ik erg lekker. die is in elk geval gemaakt met Ableton Meld en verschillende ableton modulators.
En die zou ik in een volwaardig project wel eens willen gebruiken.



Het tweede stukje zit kwa ritme wat meer in, en klinkt denk ik al met al wat leuker dan t eerste stukje. maar is wederom beetje hak op de tak ideetjes.
Sound-design technisch is ie wat minder spannend. wel weer veel Ableton Meld, maar wat meer straigtforward.
Wel leuk detail: de pads zijn een pluck gemaakt in Meld die door een 100% wet Valhalla Supermassive zijn gehaald waardoor ie zo uitgemeerd is dat het ineens een pad is.

De synths die op 00:40 er inkomen zijn geen Meld maar een enigzins bewerkte factory preset uit Pigments (ben de naam ff kwijt), maar niet zelf gemaakt dus, maar klinkt in dit stukje muziek wel heel leuk vind ik.



Ik denk dat ik de ritmische vibe van #2 een beetje zou willen pakken met de synths van #1 (die van 00:59).
De pads en de bewerkte pigments synth uit de 2e dan voor de afwisseling. en daar dan iets nieuws mee maken.
Ook zitten er wel wat aardige ritme dingetjes in nummer 2 die bruikbaar zouden zijn denk ik.

Maar de bassline... dat vind ik wel lastig in dit genre. in nummer 2 pak ik hem iets beter denk ik... dat galloperende...
maar krijg het toch nooit helemaal precies zoals ik wil. iemand nog leuke bassline tips voor een monotome, dansbare, hypnotiserende (goa/psy) trance track?
 
#1 vind ik leuk tot 0:59 en #2 vind ik helemaal leuk
dat vind ik dan ook wel weer grappig.
Dat ik juist de synths vanaf 00:59 juist leuk vond (het geluid, niet per se de melodie, want die is wat ondoordacht en rommelig vooral richting het einde).
#2 vind ik zelf ook beter, dat dan weer wel :)
thanks!
 
laatst had ik in dit topic Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle een ambient experimentje gedumpt.
Ik vond het zelf wel ok en ook de rest van de reacties was wel positief en heb er dus een avondje verder mee zitten klooien

Het was dik 1 minuut ambient en dat werden er 2.5 ... en toen kon ik me niet meer inhouden en dacht hoe zou dit nou klinken als ik een compleet andere weg in sla.
Goede kans dat een hoop van julllie vinden datt dit een complete verkrachting is van de originele richting die ik ermee opging. maar ik vind het blijkbaar niet te doen om geen ritme toe te voegen aan mn muziek :D.

Dan lijkt op 3:40 de weg naar het einde ingezet en dooft het geheel weer spacey uit
maar nee hoor... er zit geen grens aan mijn vermogen om iets moois verder door de mangel te halen en ik revive het nummer nog een keer rond 4:40 waarbij het eigenllijk gewoon een dance track is geworden...
nou ja luister zelf maar ff :p



Het is verder harstikke ruw en heb zelf alweer een paar dingen gehoord... slordigheidjes en een groot gebrek aan polish, maar ik denk dat ik hier wel iets van wil maken wat een klein beetje een "af" status heeft. maar niet per se in deze vorm... maar misschien ook wel... zelf nog ff paar keer terughoren.
ook sommige synths die wat melodische elementen spelen zijn kwa sounddesign ook nog niet helemaal naar mn zin, maar daar had ik vanavond ook verder ff geen zin meer in en zal ook nog wel daar flink wat aan willen doen (wat waarschijnlijk dan weer een compleet andere sound aan t geheel geeft).
tijdens de ritmischje stukjes dacht ik ook aan nog wat meer laag toe te voegen (in t laagste gebied is t wat kaal denk ik?)

ik ben benieuwd in hoeverre mensen verdrietig worden van dit geklooi van mij met iets wat eigenlijk best aardig was.
Ik hoop ook dat het commentaar me verder zou inspireren tot verder experimenteren met nieuwe ideetjes :)

verder is het ook gewoon een nummer geworden met een intro van 2.5 minuten (een nieuw record voor mij!), maar dat vind ik wel best. het komt toch niet op de radio XD.
 
Zo 1 dag na posten, net ff terug geluisterd en in grote lijnen vind ik het wel potentie hebben.
Maar holy fuck... zit nu op andere speakers en de mix is echt heel slecht. Totaal niet naar mn zin. Tijdens de ritmische stukken voornamelijk. Veel te harde basslijnen, synths te zacht en zitten elkaar in de weg.
Werk aan de winkel dus.
😅
 
Back
Top