Citylights

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.257
Locatie
velserbroek
Paar daagjes vrij en dus weer wat afgemaakt.

deze rolde er werkelijk uit... zegt natuurlijk niks over hoe goed hij is, maar wel over hoe lekker het was om te maken.

Beetje meer met de Waldorf Quantum gedaan (heb recent veel nieuwe patches daarop gemaakt), en zoals gewoonlijk ook best weer wat Opsix.
Wat ook veel gebruikt is is Shaperbox 3. die heb ik net nieuw en wilde er eens mee aan de slag.
De lead is een vrij simpele patch uit Serum die ik zelf gemaakt heb maar wel lekker vond klinken.
Drums zijn zoals gewoonlijk vaak bewerkte stock sounds uit ableton en geluiden uit de Analog Rytm met dit keer best flink wat decaptitator erbij, en natuurlijk valhalla plugins voor de verb.

het nummer zelf is best lang, maar ik heb wel m'n best gedaan om het spannend te houden. vaak lukt dat me niet heel erg, maar stiekum denk ik dat er dit keer ondanks het herhalende karakter van de track best wel genoeg overbleef om nog een beetje spannend te blijven. ben benieuwd hoe dat word ervaren door andere luisteraars.



 
Al luisterend:
- De klank of mix van de kick vind ik niet echt lekker, hij knalt niet echt, misschien wat anders compressen of wat meer eq-en (nu wat te veel mid ofzo);
- Die extra kick in de eerste maat van ieder deel vind ik afbreuk doen aan het verder redelijk trancy karakter van het nummer;
- De lead die er op 2:20 ongeveer inkomt staat wat te hard;
- Die weggedrukte 303-achtige klank zou ik veel meer naar voren halen als de lead niet speelt. Nu zijn die stukken een beetje vlak qua mix, je aandacht wordt niet echt ergens naartoe getrokken. Misschien dat wat meer spreiden over het stereobeeld ook wel kan helpen om het wat levendiger te maken;
- Een zweverige pad erbij zou niet misstaan na de break.

Al met al wel een aardig nummer waar naar mijn bescheiden mening nog wel wat meer uit te halen valt. Ik vind 'm niet te lang hoor (maar ik houd wel van lange nummers dus of dat wat zegt weet ik niet :)).
 
Al luisterend:

- Die extra kick in de eerste maat van ieder deel vind ik afbreuk doen aan het verder redelijk trancy karakter van het nummer;
Haha, ik haal mn inspiratie over t algemeen meer uit 90's rave muziek (of uit meer underground stijlen als aggrotech of) dan uit trance.

Zonder dat ik iets specifiek na wil doen loop ik toch tegen een patroon aan dat mensen er trance in horen of het er in elk geval mee willen vergelijken.

(En wellicht heeft dat ook meteen als resultaat heeft dat de kick vaak te zwak word gevonden... want ook dat komt steeds terug in het patroon).

Thanks voor het lusiteren en de verdere feedback ook. Faire punten allemaal.
 
Haha, ik haal mn inspiratie over t algemeen meer uit 90's rave muziek (of uit meer underground stijlen als aggrotech of) dan uit trance.

Zonder dat ik iets specifiek na wil doen loop ik toch tegen een patroon aan dat mensen er trance in horen of het er in elk geval mee willen vergelijken.
Tja, het lijkt wel eens dat sommige muzikanten een broertje dood hebben aan de term 'trance' omdat ze bang zijn daardoor geassocieerd te worden met de formulemuziek die dat genre een beetje is geworden. 'Melodic techno' klinkt dan een stuk stoerder.
 
Tja, het lijkt wel eens dat sommige muzikanten een broertje dood hebben aan de term 'trance' omdat ze bang zijn daardoor geassocieerd te worden met de formulemuziek die dat genre een beetje is geworden. 'Melodic techno' klinkt dan een stuk stoerder.
Oh dat doet me niks hoor.
Ik wilde dat ik een fatsoenlijk stukje trance zou kunnen maken. Dikke leads, pompende harde kick. Armin van Buuren, Tiesto, tis niet mn favo stijl maar ik hou er wel van.
 
Tja, het lijkt wel eens dat sommige muzikanten een broertje dood hebben aan de term 'trance' omdat ze bang zijn daardoor geassocieerd te worden met de formulemuziek die dat genre een beetje is geworden. 'Melodic techno' klinkt dan een stuk stoerder.
Spijker / kop. Wat een paar jaar terug "progressive trance" noemde is tegenwoordig "melodic techno" geworden, en probeer de meeste producers en fans niet te overtuigen van de gelijkenissen :D
 
wat mij betreft mag iedereen mijn muziek in elk geval noemen hoe ze willen en vergelijken met wat ze willen.
Labeltje boeit me niet.

Ik wist eerlijk gezegt ook niet dat er werd neergekeken op trance.
Ik weet wel dat er altijd mensen zijn die een afkeer hebben van mainstream.
Maar ook daar hoor ik zelf niet bij.
Ik luister en waardeer in t dagelijks leven een hele diverse set muziek. Van Taylor swift en Mimi Web. Van trance tot black metal en van Ice Cube tot Angerfist.

Van al die sub genres als 'melodic techno' weet ik verder niks (maar kan me er door de naam wat bij voorstellen). Vind het verder zelfs wel leuk om te horen in wat voor hokje men mn muziek plaatst, en ik kan me niet voorstellen daar ooit beledigt van te raken.
 
Ja lekker bezig, 'soort van goa trance' komt in me op :)

Stupide noemde al wat punten die ik wilde noemen. Wellicht kun je het nog wat ruimtelijker, meer helder krijgen in de mix...ben er zelf ook nog geen ster in, dus niet echt concrete adviezen.
 
Ja lekker bezig, 'soort van goa trance' komt in me op :)

Stupide noemde al wat punten die ik wilde noemen. Wellicht kun je het nog wat ruimtelijker, meer helder krijgen in de mix...ben er zelf ook nog geen ster in, dus niet echt concrete adviezen.
Dank je wel!

IK zal bij de volgende eens proberen wat meer risico te nemen in het stereobeeld. Wat stevigere keuzes maken.
Want dit commentaar heb ik behalve van jou en @Stupide ook al van anderen gehad. Op een andere track toen.
 
Hey, ik vind de originele post niet terug, dus doe ik het maar zo.

Ik ga @rvanommen draaien op Radio Bullet... aanstaande zondag tussen 16h00 en 17h00.

Hier is alvast het nummer waar ik over spreek:



Tune zondag dus in om 16h00 op:


:mega:
 
Back
Top