te vrolijk

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.256
Locatie
velserbroek
Heel veel van de muziek die ik maak in de late uurtjes ziet nooit de buitenkanten van de kamer waar het gemaakt word.
Veel kleine projectjes... paar minuutjes muziek.

vaak heel melodieus en behoorlijk beïnvloed door mijn liefde voor retro game muziek zoals in de megaman series, turrican, castlevania of wat dan ook.
maar ook weer geen chiptune, want ik gebruik meestal niet de instrumenten die bij de chip muziek horen, en probeer ook niet echt iets na te maken.... het rolt er gewoon uit en dan denk ik... weer zo'n videogame deuntje...

ik vermaak me daar vaak en goed mee, maar deel het zelden.
want het past eigenlijk niet echt ergens bij, maar het is wel heel leuk om te maken.

Nu heb ik er eens eentje iets verder bewerkt dan voorheen en durf het wel te delen.


wat betreft het maken ben begonnen met beetje jammen de OpSix en de Waldorf quantum en analog rytm met wat melodielijntjes een drumlijntje.
en later overgestapt naar Ableton en heb verder met ableton stock drums en devices, Diva, en Sylenth1 de track verder opgeleukt (daarbij grotendeels de analog rytm delen geschrapt omdat ik die niet meer zo lekker vond passen). Verder wat ge- experiementeerd met Valhalla delay en Plogue chipsounds. niet heel veel tijd besteed aan mixen, maar wel een beetje aan de knoppen gedraaid tijdens het maken.

Echt een voor de lol. weten jullie ook eens wat voor ongein ik uitvreet terwijl ik het afmaken van m'n tropical house opdracht verzaak
(uit het "krijg een genre toegewezen" topic :D)
 
Lekkere game track

Jaren 90!
De grote bliep is verdwenen, en maakt plaats voor de eerste synth en sample sounds...

Dit nummer past idd goed bij een Feel-good '90 game...:okdan:
 
Lekkere game track

Jaren 90!
De grote bliep is verdwenen, en maakt plaats voor de eerste synth en sample sounds...

Dit nummer past idd goed bij een Feel-good '90 game...:okdan:
thanks!
als kind van de 90's (daar beleefde ik mijn tienerjaren) zijn ook die invloeden geen toeval ^^
 
Dit heeft heel veel van uplifting trance. Alleen zou het daarvoor veel meer drive moeten krijgen. Zo nu en dan lijkt het of je baslijn de akkoorden progressie niet lekker volgt.
 
Dit heeft heel veel van uplifting trance. Alleen zou het daarvoor veel meer drive moeten krijgen. Zo nu en dan lijkt het of je baslijn de akkoorden progressie niet lekker volgt.
kan zijn dat er hier en daar nog een foutje in zit. zijn geen projecten die ik tot in perfectie heb zitten door bewerken (kan natuurlijk ook zijn dat ik hier of daar een a-muzikale keuze heb gemaakt :dubbel: ik pruts ook maar wat ;)).
in elk geval veranderd de bass lijn door het nummer heen. begint heel eentonig, en gaat meer en meer mee in de melodie lijn naarmate het nummer vorderd... kan ergens mis gegaan zijn.
ik ben niet heel erg thuis in alle trance subgenres, maar ik stel me bij trance inderdaad wel iets voor wat beter door knalt kwa drive.
 
Laatst gewijzigd:
ik zit met plezier te luisteren. Wel zachte track.
Doet me beetje aan BBE denken - seven days

Hij is net iets te heppie, dat doet dan weer aan vengaboys denken

juist, doet me denken aan mijn plan om eens chiptune / sid 8bit shizzle te doen
 
ik zit met plezier te luisteren. Wel zachte track.
Doet me beetje aan BBE denken - seven days

Hij is net iets te heppie, dat doet dan weer aan vengaboys denken

juist, doet me denken aan mijn plan om eens chiptune / sid 8bit shizzle te doen

Leuk dat je het met plezier belusiterd!
heb er een hele basic master-chaint overheen gegooit voor de youtube en soundcloud versie, die zijn wat luider.
de vergelijkingen die je maakt kan ik verder ook prima waarderen :)
ik ging er niet voor om ergens op te lijken, maar ik snap wat je bedoeld.
en ja... die 8 bit shizzle, of SNES of amiga... ik vind het leuk klinken altijd, dus zeker delen met me als je dat ooit eens maakt :okdan:
 
Back
Top