The Blender Dimension II _ track 00

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.778
Locatie
Utrecht
Ik had een soort van ritme gaande, met het posten van dit project.. en dat heb ik met liefde laten onderbreken door de ReMeiX-maand. Mocht je die muziek nog niet gecheckt hebben: zeker doen! 't Is een mooie verzameling geworden. :okdan:

Maar goed. Waar waren we. Ah ja.

track 02
track 03
track 04

En daar heb ik mooie, bruikbare feedback op gehad. Superfijn. Het plan is om straks, als ik alle tracks een keer heb gepost, alles nog een keer langs te lopen, om jullie feedback op te pakken - en de tracks zoveel mogelijk in lijn te laten zijn met de best klinkende track, die ik dan in beeld zou moeten hebben. En dat jullie het hele zwikje daarna zien langs komen in het "releases" deel van SF.

Allright. Dit wordt de opener, wat mij betreft.





(Track 00, omdat er inmiddels een nieuwe tweede track is, in de playlist. Ipv alles naar achteren op te schuiven, heb ik de eerste teruggeschoven, om de telling verder in tact te laten.)

De beat is ontstaan in een sparring-sessie met een hiphop-producer. Ik had een beat, daar is hij mee aan de haal gegaan. Daar ben ik vervolgens mee aan de haal gegaan en gaandeweg opnames gemaakt met de "crew".

Electronische MVP's: samples, Machinedrum, Cherry Audio Miniverse, Surrealistic MG-1 en Rackmode Phaser, Plogue Chipsounds, Analog Dreams (Kontakt-pack), Baby Audio SuperVHS, en racks van Ableton zelf (gebrouwen door die producer).

Live opnames: toetsen, basgitaar, gitaar, drums en m'n stem... maar dat mag geen "vocal" heten haha... ik was te lui om een "psssieeuw"-geluidje te maken met een synth. Dus ik dacht, als ik dan toch "psssieeuw" kan zeggen, kan ik het net zo goed opnemen - dus heb een microfoon erbij gepakt. Hij zit op 1:32 en op 1:51, maar dan teruggespoeld.


Feedback, zoals altijd, heel erg welkom.


Geniet, xx
 
Dank jullie wel, @vink en @e-Gloomy-nations! Fijn om te lezen :)


ik hoorde hier heel wat Gloomy-invloeden, kan dat zijn of is het maar een idee in mijn hoofd?

Haha, ik had je die eer graag gegeven.. maar nee, sorry. Deze bestond al een tijdje, ruim voordat ik jou hier leerde kennen.

Neemt niet weg dat tBD en Gloomy allebei een zelfde soort "gooi 't lekker bij elkaar"-benadering hebben - dus ik snap je opmerking wel.
 
Heel tof, moest er een beetje inkomen, maar heb ervan genoten! Beetje rockende electro funk ofzo. Goede drumgeluiden!
Beetje kanttekening. Stuk voor 4:00 beetje inkorten om de spanningsboog lekker strak te houden zou mijn tip zijn. Het stukje met de synth en de snare aan het begin vind ik een beetje raar, evt zou het nummer kunnen beginnen waar het volgende instrument invalt?
 
Leuke track met een rauw, funky randje, deze is ook wel behoorlijk coherent en heeft een duidelijke struktuur ivm sommige van de andere tracks als ik het me goed herinner.
 
Een lekker live hiphop beat en een lekkere losse opnamen.
Nu nog een rapper...

No comment verder...
 

Attachments

  • xxc.png
    xxc.png
    27,3 KB · Bekeken: 112
Heel tof, moest er een beetje inkomen, maar heb ervan genoten! Beetje rockende electro funk ofzo. Goede drumgeluiden!
Beetje kanttekening. Stuk voor 4:00 beetje inkorten om de spanningsboog lekker strak te houden zou mijn tip zijn.

Thanks! :)
Bedoel je dan na de break? Het stuk tussen 2:45-4:00?


Het stukje met de synth en de snare aan het begin vind ik een beetje raar, evt zou het nummer kunnen beginnen waar het volgende instrument invalt?

Ja, cool. Raar is precies goed. Dank. Als je 'm voor het eerst hoort, kan je heel even geen kaas maken van het ritme, en dan knalt 'ie erin. Leek me leuk als opener. Als dat niet zozeer grappig, maar ronduit vervelend is, moet ik het nog es bekijken. Nu je 't weet, is 't misschien alweer heel anders? Ik als "kenner" heb 'm in elk geval direct goed te pakken, wellicht groeit dat snel.


Leuke track met een rauw, funky randje, deze is ook wel behoorlijk coherent en heeft een duidelijke struktuur ivm sommige van de andere tracks als ik het me goed herinner.

Wat leuk! Ik moest aan je denken, toen ik deze postte. Was benieuwd hoe de structuur zou bevallen :) Fijn, dank!


Klinkt fijn dit!

Dank je wel, Wan!


Een lekker live hiphop beat en een lekkere losse opnamen.
Nu nog een rapper...

Thanks, Googol! :)
Bied je jezelf nu aan? :D
 
Back
Top