toch nog wat gemaakt!

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.257
Locatie
velserbroek
Ik heb een beetje drukke periode. veel werk en dan oook nog heel veel goede games uitgekomen.
Armored core net uitgespeeld, maar Baldurs gate, en nu ook nog een nieuwe Mortal Kombat... maar toch heb ik daarnaast ook nog wat tijd gevonden om niet compleet de muziek hobby te verwaarlozen :)

Het is niet echt iets ... coherents?
Gewoon het product van 2 dagen beetje spelen. maar het klonk best leuk en zitten best een paar geinige ideetjes in, dus ik dacht ik deel hem maar weer eens ^^
weten jullie ook gelijk dat ik nog leef :D (jaja... sorry :p)

Ik begon met het idee dat het een keertje geen (voor mij) standaard 4ttF achtig iets moest wworden en heb met dat idee een ritme sectie in elkaar gedraait. de kick gemaakt in Kick2 en de rest van de drumelementen vooral met sampler/simpler. veelal flink geprocessed met wat distortion, galm en delay.

De syths dit maal uit de BassStation2 en Waldorf Quantum, maar verder ook een panfluit achtig dingetje uit serum (gewoon een preset) en een beetje simpel saw pluckje wat ik zelf maakte in serum.
Tot slot ook nog een geluidje uit Chipsounds.

Toen vond ik het wel welletjes.Hierbij het bijna ongemixte resultaat (alhoewel ik terwijl ik bezig ben ook altijd veel zit te draaien aan de knoppen, dus helemaal niks gedaan heb ik ook weer niet).



Vorige keer dat ik iets deelde in die grove staat leverde dat best wat mooi en inspirerend commentaren op die me er toen toe zetten om er toch nog eens sessie aan te besteden en het wat afwerking mee te geven.
dus wie weet :)
En anders binnenkort maar weer eens wat nieuws beginnen...
(als werk & gamen het toelaten! :D)
 
Dit is echt een leuke synthtrack en heeft zeker potentie want ik hoor best wel goede ideëen hier zo.
Ik heb zomaar het idee dat als je nog wat schaaft hier en daar in je arrangement, misschien een leuke bridge er in of een pause en dan niet meteen weer snel erin maar rustig spaarzaam met bijv een enkele lead en dan een paar zachte sounds die rustig in - en uitfaden de track rustig verder opbouwen. (zomaar een paar ideetjes :) )
Ik zou zeker het nog een keer de kans geven, wie weet dat er een goede contest track in zit?
 
Dit is echt een leuke synthtrack en heeft zeker potentie want ik hoor best wel goede ideëen hier zo.
Ik heb zomaar het idee dat als je nog wat schaaft hier en daar in je arrangement, misschien een leuke bridge er in of een pause en dan niet meteen weer snel erin maar rustig spaarzaam met bijv een enkele lead en dan een paar zachte sounds die rustig in - en uitfaden de track rustig verder opbouwen. (zomaar een paar ideetjes :) )
Ik zou zeker het nog een keer de kans geven, wie weet dat er een goede contest track in zit?
Thanks! Ah ja... de contest komt er ook weer aan ^^
Als ik weer verder ga met deze zal ik zeker wat meer aandacht schenken aan de break(s). Een bridge is ook een geinig idee, heb ik eigenlijk nooit echt geprobeerd, maar is idd wel eens een keer cool.
 
Het is niet echt iets ... coherents?

Aan de elementen ligt het niet hoor, lekker bezig! Toffe track en klinkt al heel prima, voor een ongemixte mix. :)

Het is nu een loopje met een korte brug in het midden*, je zou een soort couplet-refrein-structuur kunnen proberen.. AB-AB-C-AB-AB..?

En ik zou de galm terugschroeven. Snap dat het episch bombastisch moet klinken, maar nu verzuipt de track (af en toe)..


Succes, rock on!



* huh, haha... my bad?
Een bridge is ook een geinig idee, heb ik eigenlijk nooit echt geprobeerd, maar is idd wel eens een keer cool.
 
Aan de elementen ligt het niet hoor, lekker bezig! Toffe track en klinkt al heel prima, voor een ongemixte mix. :)

Het is nu een loopje met een korte brug in het midden*



* huh, haha... my bad?
Je hebt gelijk hoor, eigenlijk is dat midden stukje 'anders' genoeg om voor een bridge door te kunnen gaan. Was niet mn insteek, maar ik snap m ;)

Bedankt voor de verdere tips!
De overdaad aan galm haal ik meestal wel weg met een seriueze(re) mix sessie. Dan draai ik meestal alle galm (die op een return track staat) terug naar 0 om dat vervolgens aan een paar belangrijke elementen terug te geven.
Kan t alleen tijdens het produceren zelf niet laten om de boel te verzuipen in een flinke dosis galm omdat t op dat moment zelf vaak zo lekker klinkt :)
 
lekker nummer hoor...
Mooi variabel en leuke overgangen...
20230910123044883299.png
 
Back
Top