Eclectic - Alex Love

ThnX allemaal voor de mooie complimenten, drums waren idd kort door de bocht, zal ik de volgende keer iets meer aandacht aan besteden.
 
Mooie track, fijne synths, het heeft alleen wat meer bespoke drums nodig, denk ik
 
Fijne track wel, lekkere chille old skool rustige techno beats, lekker swing zit er in, luistert prettig weg.
Precies dit. Doet me denken aan oude Duitse tunnel techno begin 90. Ik denk dat ik me met 8D wat beter in kwijt kon. En Livejams zijn altijd pluspunten.
 
Weet niet of het een echte 909 is, maar klinkt wel vetjes. Word voor mij interessant wanneer de echte synths er inkomen rond 1.03. Maar daarna duurt het wel allemaal net iets te lang voor mij doordat er niet echt een bepaald hoogte punt in zit of omdat de beat iets te monotoon word. Maar... zittend in je studio terwijl je drum computer lekker door kabbelt, kan ik goed begrijpen dat je hier geen erg in hebt en gewoon lekker muziek aan het maken bent.
 
Tijdens het luisteren had ik exact hetzelfde idee voordat ik de comment van @Jason31 zag; ik vind de 909 ook oubollig klinken. Neemt niet weg dat het voor de rest wel prima wegluistert. Knap om dit in 1 take te doen, dat zijn altijd pluspunten.
 
Begin is erg basaal, op een gegeven moment hoor ik ook faseproblemen in 2 gelayerde kicks? Maar dan rond 1:10 komt er een pad bij en begint het te spacen en wordt het allemaal een stuk lekkerder alleen gaat het voor mijn smaak allemaal wat te lang door zonder dat er echt spannende dingen gebeuren. Tof dat het in 1 take is opgenomen maar ik denk juist dat wat polish en knipwerk deze track een stuk interessanter zou maken, de potentie zit er zeker wel in.
 
ThnX, de kick is één kick uit de TR-8s was idd gewoon één pattern inslaan op tr-8s en mee laten lopen. Ik doe tegenwoordig alles in één take, lekker vluchtig op het moment. Geeft mij meer voldoening dan hem een daw in te trekken.
 
Brengt me ineens terug naar de mid 90's. De composities die ik van je uit het verleden ken, hebben niet altijd 100% mogen bekoren, maar de productiewaarde van destijds wel altijd. Nu moet ik wennen aan deze sound. Ik heb ook al tijdens niets meer beluisterd in het Tracks subforum, dus misschien is deze richting alleen voor mij nieuw? Ik trek dit prima. Ik zie sterk versnelde beelden voor me, gefilmd vanuit een auto die in het duister over de snelweg zijn weg naar het onbekende vindt, de grote stad en het daarna wisselende landschap achter zich latend.

Gek genoeg vind ik hem eigenlijk te kort.
 
Een beetje trage start, maar ik heb hem met veel plezier tot het einde beluisterd. ik stem er op.
 
van jou verwacht ik hoge resultaten maar dit pakt me niet, jammer
 
Knap hoor, in één take. Je moet het toch maar verzinnen op dat moment. Gevaar is wel dat het wat richtingloos overkomt, op mijn dan...
 
Back
Top