Muziek van modular opnemen

Ik zou niet een microfoon rechtstreeks in die tb03 prikken,ik denk dat het een line input is,dus zou je nog een microfoon versterker ertussen moeten hangen,anders zal je maar heel zacht signaal oppikken
 
Alles heeft voor- en nadelen. Met een field recorder kun je van alles opnemen zonder je zorgen te hoeven maken over interfaces, verloopstukken of stekkertjes. Nadeel is dat je ook omgevingsgeluiden meeneemt. Maar ik zal (in elk geval voorlopig) van mijn modular hoogstens kleine geluidsfragmenten opnemen om aan anderen te kunnen laten horen hoe iets klinkt. Opnamen van zelf gemaakte "muziek" ligt heel ver weg, als dat er al ooit van komt...
 
Nog beter, dan vervalt ook het bezwaar van eventuele storende omgevingsgeluiden.
 
Oh - mijn eigen impulse response! Ja die treedt veelal met een flinke vertraging op. Voor audio niet erg bruikbaar. :D

En de impulse response van mijn woonruimte zal ook niet erg interessant zijn. Als ik een field recorder in huis heb kan ik wel een impulse response voor je opnemen hoor, gewoon een plastic zak opblazen, de recorder aanzetten, en de zak laten knallen. Maar ik verwacht in mijn appartementje vol boeken maar heel weinig reverb... :P
 
Al die modular opnames die gedaan zijn met (fieldrecorder) microfoons klinken alsof je hoofd in een kartonnen doos zit. Je verhaal gaat dan verloren in allerlei bijgeluiden die je normaal niet hoort, ruis en vervorming. Daat staan ze dan met hun 20K muur, fatsoenlijk opnemen is er niet bij. Nee, 5 minuten knipperlichtjes, wat wat gemompel en bonk bonk bonk schrieieieiek.
 
Al die modular opnames die gedaan zijn met (fieldrecorder) microfoons klinken alsof je hoofd in een kartonnen doos zit. Je verhaal gaat dan verloren in allerlei bijgeluiden die je normaal niet hoort, ruis en vervorming. Daat staan ze dan met hun 20K muur, fatsoenlijk opnemen is er niet bij. Nee, 5 minuten knipperlichtjes, wat wat gemompel en bonk bonk bonk schrieieieiek.
36 verschillende VCF modellen in je rack voor de nuance zeg maar (gewoon koopziek zeg dat maar gewoon)en dan het opnemen via je telefoon ofzow...lekker helder allemaal.
 
Tascam Model 12 of een van zijn grotere broertjes? Dat is een mixer met ingebouwde audiointerface die ook standalone kan worden gebruikt als multitrack recorder.
 
Back
Top