lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

ja ik had de syntrx 2 er zeker voor kunnen 'ruilen' (heb er ook over nagedacht zelfs) maar was aan sparen voor een +4k synth en heb ondertussen 50% vh geld alweer elders besteed dus we gaan terug stilaan naar af.
GAS. The struggle is real :D
 
Perkons is gewoon digitaal
Het is wel een drumsynth waardoor je het geluid heel veel kanten op kunt kneden terwijl een sample statisch is, en alleen de opwekking zelf is digtaal. Drive, filter en compressor circuits zijn analoog. En dan die heerlijke workflow nog op die 4 rijen steps knoppen 🤤 Niks mis met een sample libje, maar het is bij lange na niet hetzelfde.
 
Er is volgens mij een gratis Perkons sample pack van LoopOp ook.
Ja Loopop is top, maar die sample packs van lostvis zijn next level. Naast losse samples doet ie iets met drumracks wat ik hem niet na doe, krijg het niet voor elkaar. Maar heel gaaf om mee te werken en ik beb een hekel aan beats op de computer normaal
 
Bwaah ik gebruik tegenwoordig drumbakken met eproms en tweak de sounds apart met hardware al dan niet seperaat out. Kei veel lol mee en niks schermpjes kijken enkel oortjes gebruiken. HEERLIJK

Net een doosje eproms laten maken in USA - custom voor de Oberheim DX, dat wordt spannend. Kerel zei dat 't monomachine achtig is en ook wat Burial IDM uitgaat, met een paar extra easter egg kicks. Da's meer lol, eproms er uit trekken en dan de outputs vd DX pimpen met hardware. Woops de sounds zijn voor de drumtraks, my bad :D
 
Bwaah ik gebruik tegenwoordig drumbakken met eproms en tweak de sounds apart met hardware al dan niet seperaat out. Kei veel lol mee en niks schermpjes kijken enkel oortjes gebruiken. HEERLIJK

Net een doosje eproms laten maken in USA - custom voor de Oberheim DX, dat wordt spannend. Kerel zei dat 't monomachine achtig is en ook wat Burial IDM uitgaat, met een paar extra easter egg kicks. Da's meer lol, eproms er uit trekken en dan de outputs vd DX pimpen met hardware. Woops de sounds zijn voor de drumtraks, my bad :D
Vet ik heb dat nog eens met een alesis drumbak gedaan weet niet meer hoe die heet had ook een sequencer uit die serie
 
die grijze bak, de HR16? Ik heb daar geen ervaring mee maar ik zie ze af en toe passeren, al dan niet gemod.

Mijn jomox xbase 888 kan samples spelen, ik heb er nog nooit een andere in gestopt.
Dat ding is zo doodgezwegen online dat ik mr bad gear al tot vervelens toe heb getipt maar hij bijt niet. Zelfs niet voor 'good gear' (weet dat hij n jomox fan is)
 
Eproms swappen, da's wel classic. Zo komen de drums van Tears for Fears' Shout uit de E-MU Drumulator, maar niet de standaaard sounds maar een speciale ROM set genaamd "Rock", dat weer samples zijn van een of ander Led Zeppelin nummer. Gebruikt in veel 80s hits!

 
Ja maar ik heb dat met de drumlogue ook bij bad gear getipt wat ie allemaal kan.. maargoed ik ben nu moderator bij een FB groep die ze wel waarderen
 
Keuze stress he, ik heb in de dx standaard sounds blijkbaar en in de drumulator heb ik nog niet gekeken maar vast ook.
Wat men blijkbaar doet is om in bijvoorbeeld een hi hat eprom te verwijderen en er een snare eprom in te duwen. Te luisteren en eventueel aan te passen en opnieuw te testen. Zo is mijn set gemaakt. Ik ben uiteraard bijzonder benieuwd. Heb de drumulator gekozen als bak omdat die meer sounds heeft dan de DX en hij maakt prijs voor een drumbak, zo heb ik meer eproms/ geluiden voor mijn geld :D
 
de perkons is de dikste drumbak van t universum en ver daarbuiten, en dat met een beetje rare 2e voice zelfs nog. ik heb geen idee wat voor belang t heeft dat een deel digitaal is, hij rost harder dan francis ngannou. douw lekker samples in de drummoggool als je wil, maar de perkons vang je daar niet mee
 
de perkons is de dikste drumbak van t universum en ver daarbuiten, en dat met een beetje rare 2e voice zelfs nog. ik heb geen idee wat voor belang t heeft dat een deel digitaal is, hij rost harder dan francis ngannou. douw lekker samples in de drummoggool als je wil, maar de perkons vang je daar niet mee
Haha, ableton en mn elektron heat en een controller laat de perkons al in de kou staan. Dat gaat gewoon net wat verder kwa opties. Nog wat sub erbij.. BAM

Maar nogmaals, Perkons is een top bak, Jomox Alphabase lijkt me ook tegek trouwens.
 
Misschien moet je toch eens een Perkons in het echt proberen, want die blaast een paar drumsamples en een vrij matige saturator (ja, ik heb hem gehad, die Analog Heat :D ) met twee handen op de rug opzij.
 
t ging over drumbakken dacht ik. eerst had je t over de drummoggool. nu heb je heel ableton en processing en weet ik t nodig? iig fijn dat je gelijk hebt dan :D
de heat is niet zo dik he overigens
 
Joh het maakt mij niks meer uit allemaal 🥳 ik begon alleen met dat ik goed inkoop en moeilijker verkoop. Toen kwamen we op dat Erica best fluctueert met prijzen.
 
t ging over drumbakken dacht ik. eerst had je t over de drummoggool. nu heb je heel ableton en processing en weet ik t nodig? iig fijn dat je gelijk hebt dan :D
de heat is niet zo dik he overigens
Klopt als je niet weet hoe je hem moet gebruiken:) is wat complexer dan de Perkons

Trouwens het is een vet compliment dat ik überhaupt een samplepack koop. Doe ik nooit namelijk. Behalve van ons vers lid, die had er 1 van de Roland sh-5 dus toen dacht ik ok.
 
haha complex? dude.. gaat goed allemaal he? mn modular is complex, of de eaganmatrix. de heat is een grappig dj performance achtig ding met 1 of 2 ok-ish saturators
 
Joh het maakt mij niks meer uit allemaal 🥳 ik begon alleen met dat ik goed inkoop en moeilijker verkoop. Toen kwamen we op dat Erica best fluctueert met prijzen.
Heeft die niet altijd stabiel op +- 1900 gestaan, of heb ik wat gemist?
 
haha complex? dude.. gaat goed allemaal he? mn modular is complex, of de eaganmatrix. de heat is een grappig dj performance achtig ding met 1 of 2 ok-ish saturators
Ok ja de EaganMatrix heb ik toevallig. Maar heb je de handleiding van de heat gelezen? Of een mono uit de in gestopt? De Lfo als oscillator gebruikt en het filter met enveloppes tonen laten spelen? Heb je hem cv en midi aangestuurd?
 
Back
Top