Mastermind groep beginnen: wie denkt mee?

AAARRRGGGHHHH... dit lijkt m'n werk wel ! 8D :stupid
Zo kun je er naar kijken. Maarrrrrrr, liedjes afmaken en doelen behalen geeft ook veel voldoening.

Hoeveel onafgemaakte tracks staan er op je harde schrijf? Kies er een en geef jezelf een week om hem af te ronden. Het maakt niet uit of hij goed of slecht wordt. Als hij tof wordt, ben je blij omdat hij goed klinkt. Als hij mwoah wordt, ben je nog steeds blij dat je weer een nummer af hebt.

Ik zeg niet dat je dit moet doen hoor, maar voor sommige (veel) mensen werkt dit. En doelen kun je zo groot maken als je zelf wilt. Ik weet niet of dat bij de baas ook mag 😉

P.S. Ik heb net mijn eerste track van 2022 afgemaakt. Dat stond op mijn lijstje en ik heb internet een uur geblockt. Dat bleek voldoende en zo begin ik het nieuwe jaar met een goed gevoel. Had ik dit niet genoteerd, dan was hij niet afgekomen.
 
Ik krijg het gevoel dat jij je werk niet leuk vind.
Ik doe m'n werk heel graag. Maar targets, doelen, getallen, meer winst, steeds maar meer en meer en mééééér. Nee sorry, daar krijg ik stenen kloten van.
(niet onlogisch dat er meer en meer EN MEEER burn-outs zijn dan ooit)
 
Ik begrijp de vergelijking wel, als het op je werk draait om doelen en targets. Maar aangenomen dat het hier gaat om muziek als hobby, het gaat dan inhoudelijk toch om iets heel anders? Op het werk maken ze niet zonder reden gebruik hiervan, het is een middel om daar te komen waar je als bedrijf in de toekomst wil zijn. Op het werk draait het waarschijnlijk vooral om groei en meer geld als winst, in de hobby kan de winst bijvoorbeeld voldoening en tevredenheid zijn. Het idee om het zo aan te pakken, er zit wel iets in.
 
Het is niet echt een target. In De Volkskrant staat er wanneer je die doel/target niet haalt, volgende kwartaal beter. Met dit in je achterhoofd heb je het dan niet zo zwaar :D
 
Bij individuele google docs zijn anderen minder geneigd om die te lezen. Een ppt voorstelling van elkanders doel(en) lijkt me productiever. Bv. ieder krijgt maandelijks #min voor een presentatie incl groepsbespreking. Dat dwingt je om tijd & gedachten te plannen, structureren en tot de essentie te komen.

Ja kan een ppt als toegangsticket vragen dan weet je zeker dat de deelnemers zich engageren.
 
Laatst gewijzigd:
Bah. Kreeg net te horen dat mijn reeds 3 maand uitgestelde 7 weken cursus opnieuw 3 maanden is uitgesteld… is een beta dus man moet alles maken vanaf scratch. Daar gaat mijn plan.
 
Bij individuele google docs zijn anderen minder geneigd om die te lezen. Een ppt voorstelling van elkanders doel(en) lijkt me productiever. Bv. ieder krijgt maandelijks #min voor een presentatie incl groepsbespreking. Dat dwingt je om tijd & gedachten te plannen, structureren en tot de essentie te komen.

Ja kan een ppt als toegangsticket vragen dan weet je zeker dat de deelnemers zich engageren.
ik ben maar een arbeidertje hoor, ik kan niks met office en heb nog nooit iets met powerpoint gedaan. Laat ons 't leuk houden: zo dawless mogelijk voor mij :DD
 
Hoeveel onafgemaakte tracks staan er op je harde schrijf? Kies er een en geef jezelf een week om hem af te ronden. Het maakt niet uit of hij goed of slecht wordt.
Dan ben ik de komende 2500 weken onder de pannen! :okdan::D
 
Ik vind het een ontzettend goed idee. Ik ben zelf geneigd om soms te blijven hangen in de randvoorwaarden van muziek productie ipv echt resultaat gericht te werk te gaan. Een groep muzikanten kan elkaar uitstekend stimuleren, ondersteunen en inspireren om stappen te zetten om je eigen doelen te behalen. Ik doe graag mee.
Zelf ben ik wel voorstander van die videomeetings. Dan gaat het meer leven en voor mij werkt dat persoonlijk meer motiverend dan het gebruik van gedeelde documenten, alhoewel documenteren wel een goede aanvulling kan zijn.
 
Maar moet je echt een muzikant zijn of mag je ook een mega-klooier-zonde-echte-ambitie zijn die ook wel eens wat af wil maken ipv alleen maar de studio her-inrichten en dan geen zin meer hebben om muziek te maken? :)

Dus een stok achter de deur hebben om iets (af) te maken en dus niet voor de zoveelste keer dat ene audio kabeltje opnieuw trekken :)

Ik denk dat er sowieso wel een heel groot kunde verschil gaat zijn en het gaat er niet om om elkaars werk de grond in te st....op te hemelen.

Ik wil het zeker wel proberen.
 
Mooi initiatief, Rutger!

Interessant om zo de brug van theorie naar praktijk te overbruggen.

De theorie:
1. Het besef dat je tracks af kunt maken .. als je zou willen
2. Het besef hoe je productiever zou kunnen zijn

De praktijk:
1. Alleen al het besef dat een track afgerond kan worden, voelt goed genoeg. Dat vergroot de kans dat de track wordt niet afgemaakt.
2. Het besef hoe je productiever kunt zijn, voelt goed genoeg: als belofte voor de toekomst. Daardoor vermindert je inzet om daadwerkelijk productiever te worden.

Het is bekend dat een sociale stok achter de deur wonderen kan doen. :)
 
Ik las al dat Tiga werd aangezet tot 't afwerken van zijn vocals zodat de Dewaele's verder konden met zijn track...
Het komt voor in de beste families :D
 
Back
Top