Wat te doen in Rotterdam qua muziek/synths?

druid

Ouwe rot
Lid sinds
28 januari 2003
Berichten
682
Locatie
Groningen
In de herfstvakantie (half oktober) ga ik met een vriend een lang weekend naar Rotterdam. We maken beiden al jaren elektronische muziek en samen hebben we een paar keer opgetreden met een techno livesetje in Groningen.

Ik ben een paar keer eerder in Rotterdam geweest voor een workshop van Ableton en bij Clone om een paar platen op te halen. Ik zit te denken wat voor leuks we zouden kunnen doen tijdens dit weekendje weg. Online vond ik WORM Sound Studios, ik ga contact opnemen om te kijken of we daar terecht kunnen (iemand daar ervaring mee?). Ook zouden we langs Bax of Keymusic kunnen... maar "ik heb alles al" :bekdicht:

Hebben jullie nog tips voor leuke muziek/synth gerelateerde bezoekjes in Rotterdam?

Groeten,

Druid
 
Vangelis..onee dat was 30 jaar geleden :D
Geen idee maar wel heel veel plezier toegewenst in tofste stad van Nederland! :mega:
 
Wellicht dat er wat meer te doen is nachts tegen die tijd ...

 
in geval je niks vindt, lokaal wat platenwinkels checken mss :)
zo herkenbaar dat bax niet boeit 'ik heb alles al'
klopt helemaal, was jaren terug bij bax en dacht 'hier staat niks dat boeit'
 
Loop eens langs / door de Oude of Nieuwe Binnenweg, veel platenzaken en zo. (CD winkels zeiden we ooit)
Hmm, op de Meent zit Plato al een tijdje niet meer, zonde was m'n favoriete winkel toen ik nog woonde in R'dam.
:frons:

Verder is LantarenVenster een goed podium/theater op de Wilhelminapier bij Foto-museum. :okdan:
 
Als je bij de worm sound studio’s naar binnen komt dan ben je wel een weekendje zoet.
 
Dank voor alle tips! Ons weekendje Rotterdam was heel geslaagd. Typisch dat we tijdens ADE in Rotterdam zaten, het was lekker rustig 😂

Highlights waren een bezoek aan de Wunderbar en een rent-a-synth sessie bij WORM Sound Studio. Eindelijk eens kunnen pielen met een echte vintage TR909, Arp Odyssey en Roland Space Echo, voor een kleine financiële bijdrage.

Beetje promo voor WORM, hier meer info:

 
WORM was al in Dodorama tijd goed bezig, fijn om te lezen dat dit voortduurt.
 
Sorry, geen tips, alleen nostalgie. Haddock en Hot sound zijn er ook al jaren niet meer. Die platenzaken waren redenen om vroeger de bus of de fiets naar Rotterdam te pakken. Dankzij een folder bij Haddock werd ik lid van de Klub Liefhebbers Elektronische Muziek (KLEM). Een onderafdeling daarvan organiseerde wat concerten in Rotterdam.
 
Back
Top