lastige tijd om synths te verkopen? recessie?

cmdz

Ouwe rot
Lid sinds
22 februari 2016
Berichten
529
merken jullie ook dat het veel lastiger is om synths te verkopen dan zeg een half jaar geleden?
oorzaak? is het tijdelijk? ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Kwestie van de juiste prijs vragen, gewoon minder dan de rest vragen en je bent je spullen zo kwijt.
 
Ik stond ff te twijfelen bij een Vermona MK2 laatst.. 900. Zie dat ie er nog steeds is.. Vermona Perfourmer MK2 zonder CV

Recessie??
En Corona is voorbij.. ik heb amper nog last van GAS. Elk weekend kom ik loaded en voldaan thuis van het muziekmaken en lachende mensen om me heen. Ik snap soms niet wat ik hier nog te zoeken heb.. :D
 
ik vind het inderdaad ook erg lastig, met name omdat ik nog steeds niks op marktplaats heb gezet 8o)

En op m'n JP8080 zit ook niemand te wachten ..... uche, uche.
EDIT: corona was idd een rare tijd, met name de mixers (verhuur/studio's) vlogen je om de oren voor extreem lage prijzen. Dat is allemaal weer genormalizeerd.
 
ik vind het inderdaad ook erg lastig, met name omdat ik nog steeds niks op marktplaats heb gezet 8o)

En op m'n JP8080 zit ook niemand te wachten ..... uche, uche.
EDIT: corona was idd een rare tijd, met name de mixers (verhuur/studio's) vlogen je om de oren voor extreem lage prijzen. Dat is allemaal weer genormalizeerd.
Ja.. digi mixers ook. Wie had dit zien aankomen.. had ik maar een X32 (de grootste) gekocht voor 800.. twijfelde echt ff.. maar zo groot!! Heb maar een X32 producer gekocht. iets van 1000 euro dacht ik, nieuw bij Bax. En die zijn nu 80% gestegen ineens.. heel apart..
 
Hoe meer je verkoopt,hoe meer het lastig lijkt om iets te verkopen.
 
Het zal er sterk vanaf hangen wat iemand wil verkopen voor welke prijs. Sommige dingen zijn minder gewild dan andere dingen, als dan ook je prijs hoger is dan wat mensen er voor over hebben dan zal het niet snel gaan.
 
Same here, geen problemen tot nu toe.

Al verkoopt het via de normale MP wel beter dan via SF.
 
Op SF verkoop ik zelden nog iets, ik denk dat iedereen hier alles al heeft :D al waren mijn Aira Compacts wel heel snel weg deze keer via SF.
 
Wat zou kunnen, en ik filosofeer maar even, is dat er ook heel veel leuk nieuw betaalbaar spul uitkomt tegen (uche. Behringer, maar ook de Roland mini aira’s bijv).

Dus enerzijds komen mensen die eigenlijk voor een wat grotere aankoop willen gaan dan de hele tijd in de verleiding om wat kleinere dingen voor erbij te kopen, waardoor de grotere aankoop uit of afgesteld wordt.

Anderszijds is inflatie wel echt een ding. Er blijft netto gewoon minder over, zelfs als er genoeg besteedbaar inkomen overblijft dan is er nog het psychologisch effect dat je wat voorzichtiger moet zijn met je geld.

Ten derde misschien speelt de softwaremarkt ook nog een rol, veel leuke of zelfs supertoffe dingen die uitkomen.
 
ok thanks, blijkbaar its just me. heb op MP een matriarch en vermona staan voor 100 euro minder dan de rest, maar geen reacties.
 
alleen soms eens een verkoper die het dan laat afweten zonder te verwittigen, maar dat is ook al van alle tijden. Misschien dat sommige dingen ook wat moeizamer gaan omdat we nog weten wat de oorspronkelijke prijs van bvb een Grandmother en Matriarch was, voor de prijs-stijgingen van die dingen :-). Dan is het psychologisch soms lastig om dat als een "goede" prijs te zien. Verder zie ik ook wel dikwijls hoge vraagprijzen, waarbij het eerder kleine verschil met de nieuwprijs mij echt niet zou kunnen overtuigen. Of misschien zitten we weer in die periode dat beginnende muzikanten eerder een gitaar willen dan een synth :-). Of misschien hebben we ondertussen met zijn allen zoveel synths dat er toch wat verzadiging begint op te treden (een beetje zoals met de Chinese huizenmarkt) ?
 
Zeker op Marktplaats begrijp ik de prijzen niet altijd... er lijken er soms 1 of 2 diep onder de rest te zitten.
Staan nu ook twee Syntakts op voor 470 en 500, geloof ik. Dan heb ik toch zoiets van :frons: ...

Die syntaks zijn vrijwel zeker oplichters, die zijn al een tijdje met elektron spul aan de gang. Het kan dat iemand snel van iets afwilt maar dannog ga je niet 10 - 20% onder de bodemprijs zitten.
 
Back
Top