Service en Garantie, grote verschillen per webwinkel, better safe than sorry

Garantie is het belangrijkst maar je mag een bepaalde verwachting hebben van een product dus je mag bijv verwachten van een A merk dat je hier langer gebruiksgenot van hebt dan een B merk in de aanbieding maar het beste is als je er met de verkopende partij uitkomt.

Koop je bijv een Siemens of AEG dan mag je meer verwachten dan een onbekend Chinees merk voor een lage prijs.
Daar zijn in het verleden door rechters ook wel uitspraken over gedaan maar het blijft lastig want je bent dan een beetje van de coulance afhankelijk.

Vroeger toen een persoonlijke relatie met een winkel nog waarde had omdat je vader en je opa er ook al een fornuis hadden gekocht lag dat anders dan tegenwoordig.

Maar ik weet ook van een vriend die ergens niet goed had gegeten en daardoor een geschil over de betaling had zich liet ontvallen dat een familielid van hem een nogal bekende reviewsite over horeca had en dat hij die eventueel zou inlichten waarop de restauranteigenaar toch wat meegaander werd.
 
Er is ook een verschil in wat er onder garantie valt. Ik ontdekte dat bij Music Store o.a. potmeters niet onder garantie vallen en (dus) ook niet als je na enkele maanden ontdekt dat een input-pot kraakt. Ik verloor het potje touwtrekken.

'The usual and product-typical wear and tear of wearing parts such as strings, lamps, spotlight LEDs, sticks, accumulators/batteries, potentiometers, faders, laser diodes, pitchbender, keyboards, switches, all tubes (also built-in), reeds of harmonicas, melodicas and accordions etc. are not covered by the warranty'

Vooraf even nakijken, was de les.
 
Ik ontdekte dat bij Music Store o.a. potmeters niet onder garantie vallen en (dus) ook niet als je na enkele maanden ontdekt dat een input-pot kraakt.

Bedankt voor de tip. Laatste keer dat ik daar iets heb gekocht.
 
Tja, als je boodschappen gaat doen, kijk je wellicht ook naar de prijs verschillen?
Zeker :). Ik reageerde op jouw opmerking dat kleinere winkels zich juist zouden kunnen onderscheiden op dit gebied en dat is volgens mij (al lang niet meer) zo. Helaas zijn er niet veel mensen die, zoals jij aangeeft, meer over hebben in een (kleinere) winkel als ze daar meer service krijgen. Sterker nog, mensen staan aan de kassa met een screenshot van Bax te zwaaien omdat het daar een tientje goedkoper is, nadat je ze een uur verschillende zaken hebt uitgelegd, of uit heb laten proberen.
 
Bedankt voor de tip. Laatste keer dat ik daar iets heb gekocht.
Nu ja, dat moet je zelf weten maar hoeft natuurlijk niet, vermoedelijk zijn ze niet de enigen met een dergelijke bepaling. Ik kan er nog bij vermelden dat een deel van de correspondentie van hun kant destijds nogal onbeschoft verliep, maar daar ga ik stoïcijns mee om. Kan zijn dat de medewerker een slechte dag had, of moest poepen. Je weet het gewoon niet. Maar die bepaling en die medewerker zijn voor mij niet dat hele bedrijf. Eigenlijk ben ik wel te spreken over het aanbod en de andere bestellingen.
 
Er is ook een verschil in wat er onder garantie valt. Ik ontdekte dat bij Music Store o.a. potmeters niet onder garantie vallen en (dus) ook niet als je na enkele maanden ontdekt dat een input-pot kraakt. Ik verloor het potje touwtrekken.

'The usual and product-typical wear and tear of wearing parts such as strings, lamps, spotlight LEDs, sticks, accumulators/batteries, potentiometers, faders, laser diodes, pitchbender, keyboards, switches, all tubes (also built-in), reeds of harmonicas, melodicas and accordions etc. are not covered by the warranty'

Vooraf even nakijken, was de les.
Huh? De fabrikant bepaalt toch de garantie voorwaarden en niet de winkelier?
Het zou wel heel vreemd zijn dat een onderdeel bij winkel A niet onder garantie valt, terwijl winkelier B het op stuurt en het gewoon onder garantie bij de fabriek gerepareerd kan worden.
 
Als je meuk koopt met krakende faders na 3 maanden, en in garantie hersteld, kraakt ie 3 maanden later terug. Dat was een zure les op mijn 17. Vakantiewerk, al mijn centen naar een mixer van jb systems mixer gekocht. Les: ik koop nooit nog rommel. Als ie telkens in garantie hersteld wordt heb je meermaals per jaar geen mixer.
 
Ik heb de Oto Bim wat echt een bruut ding is ( mag ook wel voor 550€) retour gestuurd naar Midi Amsterdam, de winkel geeft maar 1 jaar garantie, en Oto Machines, de fabrikant ook. Als ik dan kijk op de forum van Oto Machines dan zie je toch ook wel gebruikers die problemen delen. Dan maar een maandje wachten en bij Gear4Music opnieuw de Bim bestellen. 30 dagen speel/bedenk tijd en gewoon 5 jaar garantie. Je bent toch eigenlijk wel dom als je niet zo'n keuze maakt..

Wil graag de kleinere lokale winkels steunen, maar ik moest zeggen dat het email verkeer ook niet echt prettig was. Juist van een kleine winkel verwacht je meer service maar dat zie ik zelf niet terug als ik naar de lokale muziek winkels ga..
 
Back
Top