NandoPando
DOLLE MAN
Ik heb recent de Oto Bim gekocht bij Midi Amsterdam, zij waren de enige die hem op voorraad hadden.
Kon nergens daar 123 ff de voorwaarden lezen, hoe lang bedenk tijd, hoeveel jaar garantie ect.
Geen zin om te wachten, dus maar besteld, want sws chill om 14 dagen hem uit te proberen, en te kijken of ik hem tof vind.
Na wat email verkeer, en een licht geïrriteerde medewerker later, kwam ik erachter dat ik maar een jaar garantie krijg op de Oto Bim. Nu lees ik dat OTO Machines zelf ook maar 1 jaar garantie geeft, nou zeg lekker dan, dan vertrouw je je eigen product ook niet echt. Wettelijk heb je in EU en dan weer ook in NL veel meer recht op garantie.
Ik begrijp dat een kleine winkel minder speelruimte heeft en moeilijk kan concurreren.
Toch zou je denken dat die dan zich zouden onderscheiden door een stukje extra service ofzo.
Soms levert een bepaalde webwinkel alleen de instrument/product die je wilt, maar de verschillen,, Ik weet wel dat Midi Amsterdam veel kleine boutiqe producten aanbieden die elder niet te krijgen is.
Toch,, denk ik dat ik de OTO Bim ga retourneren, en hem later dan maar kopen bij Gear4music die dus gewoon standaard 5 jaar garantie geeft.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? ik wil graag kleine muziek winkels supporten, maar als na 1,5 jaar een instrument van 500€ kapot gaat, dan hecht ik opeens niet meer aan een kleine webwinkel zonder service. Jullie? Ik ben wel benieuwd, hebben jullie coulance ervaren bij webwinkels, of nachtmerrie's? Heeft er iemand zich moeten beroepen op wettelijke garantie?
Heb ff een opzetje gemaakt, van de meest populaire webwinkels, lijkt me goed om hier samen bij stil te staan, verschillen zijn echt bizar, 1 jaar of 5 jaar? Je zuurverdiende geld brand je maar 1 keer op. Toch kan het voor mij wel doorslaggevend zijn bij wie ik een instrument haal, zo heb ik bij Bax de extra zekerheid pakket bij Bax voor de Crumar Seven die niet bepaald goedkoop is. De Crumar Seven heeft niet de beste reputatie, en heeft nogal kuren, als ik internet moet geloven.
Niet zo zin om uren lang nu alle webwinkel voorwaarden door te gaan spitten, maar dit lijkt me wel mooi begin opzetje, ik denk dat service voorwaarde een steeds grotere rol gaan spelen.
Kon nergens daar 123 ff de voorwaarden lezen, hoe lang bedenk tijd, hoeveel jaar garantie ect.
Geen zin om te wachten, dus maar besteld, want sws chill om 14 dagen hem uit te proberen, en te kijken of ik hem tof vind.
Na wat email verkeer, en een licht geïrriteerde medewerker later, kwam ik erachter dat ik maar een jaar garantie krijg op de Oto Bim. Nu lees ik dat OTO Machines zelf ook maar 1 jaar garantie geeft, nou zeg lekker dan, dan vertrouw je je eigen product ook niet echt. Wettelijk heb je in EU en dan weer ook in NL veel meer recht op garantie.
Ik begrijp dat een kleine winkel minder speelruimte heeft en moeilijk kan concurreren.
Toch zou je denken dat die dan zich zouden onderscheiden door een stukje extra service ofzo.
Soms levert een bepaalde webwinkel alleen de instrument/product die je wilt, maar de verschillen,, Ik weet wel dat Midi Amsterdam veel kleine boutiqe producten aanbieden die elder niet te krijgen is.
Toch,, denk ik dat ik de OTO Bim ga retourneren, en hem later dan maar kopen bij Gear4music die dus gewoon standaard 5 jaar garantie geeft.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? ik wil graag kleine muziek winkels supporten, maar als na 1,5 jaar een instrument van 500€ kapot gaat, dan hecht ik opeens niet meer aan een kleine webwinkel zonder service. Jullie? Ik ben wel benieuwd, hebben jullie coulance ervaren bij webwinkels, of nachtmerrie's? Heeft er iemand zich moeten beroepen op wettelijke garantie?
Heb ff een opzetje gemaakt, van de meest populaire webwinkels, lijkt me goed om hier samen bij stil te staan, verschillen zijn echt bizar, 1 jaar of 5 jaar? Je zuurverdiende geld brand je maar 1 keer op. Toch kan het voor mij wel doorslaggevend zijn bij wie ik een instrument haal, zo heb ik bij Bax de extra zekerheid pakket bij Bax voor de Crumar Seven die niet bepaald goedkoop is. De Crumar Seven heeft niet de beste reputatie, en heeft nogal kuren, als ik internet moet geloven.
Niet zo zin om uren lang nu alle webwinkel voorwaarden door te gaan spitten, maar dit lijkt me wel mooi begin opzetje, ik denk dat service voorwaarde een steeds grotere rol gaan spelen.
Midi Amsterdam | 14 dagen zicht termijn | Retour kosten niet vergoed | 1 jaar garantie | Niet overdraagbaar |
Dijkman muziek | 14 dagen zicht termijn | Retour kosten niet vergoed | 2 jaar garantie | Niet overdraagbaar |
Thomann | 30 dagen zicht termijn | Retour kosten niet vergoed | 3 jaar garantie | Niet overdraagbaar |
BaxMusic | 30 dagen zicht termijn (optioneel 60dagen) | Retour kosten vergoed ( gratis ophaal service) | 3 jaar garantie (optioneel 2 jaar extra) | overdraagbaar |
Gear4Music | 30 dagen zicht termijn (optioneel 60dagen) | Retour kosten vergoed | 5 jaar garantie( optioneel 5 jaar extra ) | ? |
Attachments
Laatst gewijzigd: