Tracks uit de 'Krijg een muziekstijl toegewezen en maak een track die je normaal niet maakt Contest'

Thnx, dat triggerde me om weer eens plaat op te zoeken die ik al heel lang niet geluisterd had (over pareltjes gesproken dus en toen de tracks gewoon nog langer dan 8 min. mochten zijn :D)


Ah ja mooie, heb hem vaker gehoord :)

Deze classic ook nog geluisterd:



De minimal die ik tot nu heb gemaakt afgelopen weekend is best leuk, maar toch nog niet minimaal genoeg. De kunst van het weglaten enzo, wel echt een goede oefening. Dus nog even voor gaan zitten en de schaar erin.
 
Laatst gewijzigd:
Thnx, dat triggerde me om weer eens plaat op te zoeken die ik al heel lang niet geluisterd had (over pareltjes gesproken dus en toen de tracks gewoon nog langer dan 8 min. mochten zijn :D)


Ja die is mij ook bijgebleven, mooi nummer. Die staat hoog op mijn vinyl-wensenlijst! (Beetje prijzig alleen) James Holden was lekker bezig in die tijd.
 
Dat klinkt al heel goed :okdan: Misschien nog een 2e deel toevoegen zodat er nog wat afwisseling is, of af en toe de piano weglaten bijv,? Gaat de goede kant op!
Thanks ga het eens proberen.
 
….

Vond het wel tof om met dit genre te werken, al lag het niet heel ver van dingen die ik eerder gemaakt heb, maar neem er zeker wat van mee in m'n toekomstige producties.

🙂 Leuk

Welke stijl(en) maak je normaal gesproken?
 
Hier mijn poging tot een minimal techno track:
Lekkere track heb je gemaakt!
Lekker minimal en werd verrast door de creatieve leadlines die je erin gemaakt hebt.
Ik heb 'm daarna meteen nog een keer met de headphone op beluisterd om je panning van de lead nog een keer goed te volgen, toptrack! :okdan:
 
Hier mijn poging tot een minimal techno track:



Vond het wel tof om met dit genre te werken, al lag het niet heel ver van dingen die ik eerder gemaakt heb, maar neem er zeker wat van mee in m'n toekomstige producties.

Toffe track dit! de lead synth klinkt in de 2e helft van de track wel een beetje nerveus, waardoor het niet zo "minimal" meer is maar voor een 1e poging in dit genre vind ik het een knappe productie!
 
Dank voor het luisteren! Leuk dat 'ie bevalt. Ja ik vroeg me ook af of de remmen niet wat teveel los gingen in de lead voor een minimal track maar ik was er inmiddels aan gehecht geraakt dus heb het maar gelaten.

Kwam er trouwens achter dat op m'n telefoon de sine baslijn helemaal wegvalt terwijl ik toch aardig wat saturation heb gegeven, hoe vinden jullie daar een balans in? Of fuck telefoonluisteraars gewoon? 🙂
 
Hier mijn poging tot een minimal techno track:



Vond het wel tof om met dit genre te werken, al lag het niet heel ver van dingen die ik eerder gemaakt heb, maar neem er zeker wat van mee in m'n toekomstige producties.

Zeker goed gedaan :okdan:
 
Zo, eindelijk…

Chiptune: leuk om eens een eigen draai aan te geven.. melodietje kwam in me op (zal ongetwijfeld al bestaan..), maar goed..

Enjoy -hoop ik-

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top