Open Idee: krijg een muziekstijl toegewezen en maak een track die je normaal niet zou maken

SYNTH POP!
die zijn lastig te maken die synth poppen, hier een voorbeeld, succes @flyweight :

1685648247771.png

Misschien al eens eerder voorbij gekomen, maar lijkt mij leuk om eens te proberen/op te zetten.

Stel, je maakt een lijst aan muziekstijlen, bijv.

-Electro
-Drum n Bass
-Techno
-Trance
-Happy Hardcore
-Minimal techno
-Ambient
-Italo House
-Tropical House
-Synth Pop
-Industrial

Je verzamelt vervolgens een aantal deelnemers die mee willlen doen en die koppel je dan aan een willekeurige muziekstijl (die ze normaliter niet zouden maken.)
Is dat leuk en is daar animo voor? Lijkt mij een geinige uitdaging in ieder geval om eens uit je eigen 'comfortzone' te stappen!

Zomaar een ideetje : )
Hola Homan,

Zo iets hebben wij ook al gehad van smartbits!

Je verzamelt vervolgens een aantal deelnemers die mee willlen doen en die koppel je dan aan een willekeurige muziekstijl (die ze normaliter niet zouden maken.)

Kijk en dat vind ik er niet leuk aan en misschien wel meer mensen,die een anderen style wellicht helemaal niet kennen.
Ik zou eerst beginnen om bepaalde groepen in de richting te koppelen,en dat kan je ruim nemen!
Maar geen hiphop tegenover klassiek bijvoorbeeld.

Groeten van Andreos.

Chiptune..? 😅

Ff opzoeken wat daar onder verstaan wordt.. 🤔

Chiptune..? 😅

Ff opzoeken wat daar onder verstaan wordt.. 🤔
Ah, C64 mario gedoe :D

Niet echt wat ik normaal doe, maar ook geen slapeloze nachten..

Normaal maak ik techno en wat noisy gedoe (zie K** nummer topic)

‘k Zal eens kijken (of er moet een grotere uitdaging gedropt worden).

Ah ja echt puur minimal techno heb ik niet echt gemaakt, ik ga ervoor.

wat is Latin? is dat een genre? doe is een andere grabbel? :)
Haha ja mijn gedachte achter de suggestie voor de verzamelnaam latin was dat je dan wellicht zelf een genre uit latijns amerika kon kiezen, net als dat je bij rock, klassiek enz. ook allerlei subgenres hebt.

@H-Man :
O ja, wordt er een apart topic aangemaakt voor de resultaten of gewoon in dit topic? En pas v.a. 1 augustus plaatsen of mag ook eerder?

@H-Man :
O ja, wordt er een apart topic aangemaakt voor de resultaten of gewoon in dit topic? En pas v.a. 1 augustus plaatsen of mag ook eerder?
Ik zou het gewoon hier plaatsen toch? En eerder mag zeker! Ben heel benieuwd.

Shit, ik lees net dat er Italo achter m'n naam staat?:(
Da's een stijl die ik totaal niet tof vind qua muziek, vind het een beetje plastic..
Maar goed, wel geinig dat ik zoiets moet gaan doen, dat wordt lachen dus.
Ik zal 'ns een paar artiesten gaan beluisteren en wat inside information op youtube gaan zoeken wat de specifieke kenmerken zijn. :dj:
Misschien dat het dan nog wat kan worden, of wordt het Italo met een onverwachte ambiënt of funky bridge bijv. gewoon om het wat interessanter te maken.
En als ik er veel lol in heb kan het zomaar dat ik nog een tweede Italo track post.

Shit, ik lees net dat er Italo achter m'n naam staat?:(
Da's een stijl die ik totaal niet tof vind qua muziek, vind het een beetje plastic..
Maar goed, wel geinig dat ik zoiets moet gaan doen, dat wordt lachen dus.
Ik zal 'ns een paar artiesten gaan beluisteren en wat inside information op youtube gaan zoeken wat de specifieke kenmerken zijn. :dj:
Misschien dat het dan nog wat kan worden, of wordt het Italo met een onverwachte ambiënt of funky bridge bijv. gewoon om het wat interessanter te maken.
En als ik er veel lol in heb kan het zomaar dat ik nog een tweede Italo track post.
Daarom! Komt vast goed :)

ik heb met tropical house wel een aardige volgens mij.
Nooit gemaakt, maar ik ben er (in retrospect, kende de naam van het genre niet) wel een beetje bekend mee.
Tis niet iets ik gauw zou aanzetten, maar mijn vrouw heeft wel aardig wat van die muziek (Kygo, lost frequencies, sam feldt) in haar playlist, dus ik word er wel eens mee geconfronteerd. ik ga nog eens door haar playlist en kijk of er iets bijzit in die stijl wat ik wel leukvind.

En denk denk ik dat ik er eentje als reference pik om de opbouw eens goed te bestuderen en dan in dat frame zelf eens iets te gaan proberen.

leuk!
deze week word krap, want Diablo 4 en Streetfighter 6 zijn allebij net uit ( :dubbel: ), maar we hebben genoeg tijd gekregen denk ik :)

Ik stap ook aardig uit m'n gebruikelijke gang van zaken met m'n happy hardcore :P Maar dat is wel precies waar het mij allemaal om te doen was. Even iets compleet anders uitproberen! Ik ben met de Party Animals en Charly Lownoise opgegroeid, dus het is ook nog eens een leuke trip down memory lane. Ik moet dan ook wel all the way gaan vind ik zelf, dus inclusief zang! Iets wat ik zelden gebruik... maar, ik ga m'n best doen :)

Kan iemand mij enkele representatieve YT-links doorsturen?
De stijl klinkt mij vrij onheilspellend 😳.

Cheers,
Exo. :mega:
Check op spotify of YouTube op thunderdome (latere versies) of gewoon op hardstyle, komt genoeg ‘ellende’ voorbij dan 😁

Back