Yamaha TG77

Status
Please reply by conversation.
Om even door te gaan op hetzelfde thema van lekkende SMD's: heb recent twee Ensoniq MR racks gekocht, allebei met volop lekkende SMD's. Hetzelfde geldt voor de expansion boards van de Roland JV series en oa de XP50 en JP8000.

Tikkende tijdbommen...
 
Om even door te gaan op hetzelfde thema van lekkende SMD's: heb recent twee Ensoniq MR racks gekocht, allebei met volop lekkende SMD's. Hetzelfde geldt voor de expansion boards van de Roland JV series en oa de XP50 en JP8000.

Tikkende tijdbommen...
Waren deze nog te redden?!
 
Beide toestellen zijn gered door comptente tech. Maar het zag er lang niet goed uit, was ook reden dat ik er een tweede kocht, want leek eerst total loss.
 
Veel dank voor deze bijzonder nuttige info.
Als ik het goed begrijp is dit een veelvoorkomend probleem bij Ensoniq spul?
 
Heeft hier iemand de musitronics rom expansie in z'n TG77 ?
 
Niet dat ik weet. Hoe kun je dat zien zonder de synth open te maken?
Extra waveforms beschikbaar ergens in een menu.
Staat hier geen TG77, maar kwam dit tegen en vroeg me af of iemand hier meer van weet;

Quote:
"Die Erweiterungen für die YAMAHA Synthesizer der SY77/TG77 Serie verdoppeln jeweils die Größe des vorhandenen PCM Waveform Speichers. Sie haben die gleiche ROM Kapazität, wie acht PCM Karten. Mit dieser intern einzubauenden Erweiterung besitzen die Synthesizer SY77, bzw. TG77 somit insgesamt nun 8MB PCM Waveform Daten."
 
Extra waveforms beschikbaar ergens in een menu.
That narrows it down :D

Maar volgens mij is de mijne vanilla. Behalve dan dat ik er zelf een nieuw scherm in heb gezet.


-edit- even gekeken, maar het lijken er 112 te zijn, inderdaad conform de originele spec.
 
Laatst gewijzigd:
Status
Please reply by conversation.
Back
Top