Yamaha TG77

Status
Please reply by conversation.

CloudRiders

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juni 2010
Berichten
97
Ik sta voor een studioverhuizing en ga naar een (flink) kleinere ruimte. Daarom ben ik mijn keys weg aan het doen en op zoek naar de rackversie er van. Mijn SY77 gaat naar een bekend en gewaardeerd forumlid. Ik hoop dat er iemand anders is die de rackversie in de aanbieding heeft. Kijk dus uit naar een Yamaha TG77. Ik hoop van harte dat er iemand is, die hem heeft en open staat voor een verkoop. Prijs komen we vast wel uit.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Heb doorheen de jaren al verschillende deals gedaan met hem. Een super ervaren synthesis die hard, met piekfijn materiaal en geweldige verhalen. Altijd een plezier om bij hem langs te gaan. Wel klopt het dat hij wat kort van stof is als er lowball biedingen worden gedaan.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Heb doorheen de jaren al verschillende deals gedaan met hem. Een super ervaren synthesis die hard, met piekfijn materiaal en geweldige verhalen. Altijd een plezier om bij hem langs te gaan. Wel klopt het dat hij wat kort van stof is als er lowball biedingen worden gedaan.
Misschien moet iemand hem eens uitleggen dan dat je een object dat je openzet voor biedingen een minimaal bod kan instellen. Wanneer ik een net iets onder marktconform bod doe verwijderd hij deze steeds bijvoorbeeld. Terwijl het idee achter bieden is dat mensen elkaar overbieden om uiteindelijk tot een mooie prijs te komen. Ik bied daarom niet meer bij hem, als een openingsbod van 10/20% onder de marktwaarde niet begrepen wordt en zonder feedback verwijderd wordt geef ik het op. Wat verwacht iemand dan, dat ik als openingsbod gelijk de hoofdprijs biedt?! Heel erg apart en totaal demotiverend, dan snap je er weinig van.
 
Misschien beginnen met naar waarde te bieden dan? Ik heb ook weinig geduld voor lowballers (maar zet biedingen sowieso meestal uit).
 
Misschien beginnen met naar waarde te bieden dan? Ik heb ook weinig geduld voor lowballers (maar zet biedingen sowieso meestal uit).
Lowballers, klinkt lekker, maar 10% onder de marktwaarde een openingbod een lowbalbieding noemen lijkt mij wat oversensitief ;) Direct de marktwaarde beiden prive is logisch, maar in een advertentie is dat gewoon wat dom, want dan is er enorme kans dat je een x aantal keer overboden wordt en direct al boven de marktprijs zit.
 
Laatst gewijzigd:
Ik bied sowieso altijd per bericht, die velden vul ik nooit in. Dan ben je tenminste meteen in contact met de verkoper.
 
Ik bied sowieso altijd per bericht, die velden vul ik nooit in. Dan ben je tenminste meteen in contact met de verkoper.
Moet een verkoper dat wel willen... in dit geval wordt dit so far niet op prijs gesteld. Hij heeft z'n spullen meestal dan ook eindeloos te koop; wat mij betreft logisch als je niet reageert op faire privebiedingen... en biedingen in de advertentie standaard verwijderd tenzij je direct de jackpot biedt. En jackpots betaal ik alleen voor echt bijzondere items, niet voor medium rare ;) Enfin, ik wilde enkel waarschuwen voor teleurstelling bij semi-onbereikbaarheid van de verkoper. Mooie dag allemaal!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja, dat schiet niet op dan. Als ik een bod doe wil ik ook snel tot een deal komen, als de verkoper de boot afhoudt en nog twee weken wil wachten of BertenJantien69 nog met een bod van €5 extra komt, daar heb ik geen tijd voor.
 
Ja, dat schiet niet op dan. Als ik een bod doe wil ik ook snel tot een deal komen, als de verkoper de boot afhoudt en nog twee weken wil wachten of BertenJantien69 nog met een bod van €5 extra komt, daar heb ik geen tijd voor.
Exact dat. Noem gewoon je prijs en afrekenen als deze fair is. Is het dan te duur koop ik het gewoon niet, maar dat ge-ukkel hopende op de zilvervloot met medium spullen... wat 9/20 keer niet komt, is dus zonde van mijn tijd en aanbod genoeg op Kleinanzeigen, dus doei dan :) Net hier nog een Motif XS gekocht, geen onderhandeling gewoon vraagprijs die prima was, direct afrekenen, klaar... Ik ga nu overigens even lekker naar buiten, man wat een mooi weer!

@CloudRiders
Enfin, succes met het vinden van een mooie TG77, geweldig apparaat en sorry dat je zoekpost nu half gekaapt is door deze discussie, was helemaal niet m'n bedoeling ;)
 
Laatst gewijzigd:
Die TG77 is nu nog te vinden aan 'aanvaardbare' prijzen. (400-600€)
Maar ik vrees ook dat die periode stillaan voorbij aan het gaan is.
Het is en blijft een redelijk ondoorgrondelijk, nukkig duister apparaat met een heel eigen sound die je gewoon nergens anders terugvind. (tenzij SY99/77)
Wat die gozer op 2dehands vraagt (1250€) is er op dit ogenblik compleet over, al verwacht ik dat de TG77 binnen afzienbare tijd toch behoorlijk in waarde gaat stijgen. Dat komt omdat vintage van de jaren 80 intussen meer en meer onvindbaar en onbetaalbaar wordt en dus dient zich stillaan een nieuwe lichting aan, zij het digitale synths uit de 90's...
Vergeet niet dat voor gozers die nu 20 jaar zijn, de 90's ook echt vintage zijn...terwijl wij oude knarren nu nog steeds meewarig naar de DX7 kijken.

Maar dat zal sowieso veranderen. Omdat er een punt komt waarop bezitters niet meer verkopen.
Ik ben zo iemand. Mijn TG (en een hele reeks andere apparaten) blijft waar hij is en bijgevolg zijn er over tijd heen steeds minder beschikbaar. Vergeet bijkomend niet dat er ook steeds toestellen (onherstelbaar) stuk gaan, worden weg gegooid, staan te verstoffen op een zolder, of in een brand blijven en zo meer...
Er zijn voorbeelden legio van synths die amper nog vindbaar, laat staan betaalbaar zijn.
Ik heb een heel erg mooi mint TG exemplaar (no rackrash, met nieuw display & batterij) een jaar geleden gekocht voor 475€.
Als ik nu zou verkopen (wat ik niet doe) dan zou ik niet onder 650€ aanbieden.
 
Laatst gewijzigd:
Die TG77 is nu nog te vinden aan 'aanvaardbare' prijzen. (400-600€)
Maar ik vrees ook dat die periode stillaan voorbij aan het gaan is.
Het is en blijft een redelijk ondoorgrondelijk, nukkig duister apparaat met een heel eigen sound die je gewoon nergens anders terugvind. (tenzij SY99/77)
Wat die gozer op 2dehands vraagt (1250€) is er op dit ogenblik compleet over, al verwacht ik dat de TG77 binnen afzienbare tijd toch behoorlijk in waarde gaat stijgen. Dat komt omdat vintage van de jaren 80 intussen meer en meer onvindbaar en onbetaalbaar wordt en dus dient zich stillaan een nieuwe lichting aan, zij het digitale synths uit de 90's...
Vergeet niet dat voor gozers die nu 20 jaar zijn, de 90's ook echt vintage zijn...terwijl wij oude knarren nu nog steeds meewarig naar de DX7 kijken.

Maar dat zal sowieso veranderen. Omdat er een punt komt waarop bezitters niet meer verkopen.
Ik ben zo iemand. Mijn TG (en een hele reeks andere apparaten) blijft waar hij is en bijgevolg zijn er over tijd heen steeds minder beschikbaar. Vergeet bijkomend niet dat er ook steeds toestellen (onherstelbaar) stuk gaan, worden weg gegooid, staan te verstoffen op een zolder, of in een brand blijven en zo meer...
Er zijn voorbeelden legio van synths die amper nog vindbaar, laat staan betaalbaar zijn.
Ik heb een heel erg mooi mint TG exemplaar (no rackrash, met nieuw display & batterij) een jaar geleden gekocht voor 475€.
Als ik nu zou verkopen (wat ik niet doe) dan zou ik niet onder 650€ aanbieden.
Probeer nu bijvoorbeeld nog maar eens een DP/4+ te vinden zonder lekkende SMD's. Het is gewoon te laat voor de bezitters die hem nog niet 5-10 jaar geleden hebben gerecapt, ofwel, bijna iedereen. Ja je toestel werkt nog en je merkt misschien nog niks, maar nee, de schade is al niet meer te herstellen en zal zich weldra openbaren. Ik heb 5 DP/4+ units gehad ondertussen, allemaal hetzelfde verhaal. Ook de reperateurs die eraan gewerkt hebben geven aan; allemaal tikkende tijdbommen en nu al te laat en nog iets aan te doen. Als je over tien jaar als een van de weinigen een (20 jaar geleden gerecapte) DP/4+ hebt kan zo'n apparaat zomaar 3-4K opleveren.
 
Probeer nu bijvoorbeeld nog maar eens een DP/4+ te vinden zonder lekkende SMD's. Het is gewoon te laat voor de bezitters die hem nog niet 5-10 jaar geleden hebben gerecapt, ofwel, bijna iedereen. Ja je toestel werkt nog en je merkt misschien nog niks, maar nee, de schade is al niet meer te herstellen en zal zich weldra openbaren. Ik heb 5 DP/4+ units gehad ondertussen, allemaal hetzelfde verhaal. Ook de reperateurs die eraan gewerkt hebben geven aan; allemaal tikkende tijdbommen en nu al te laat en nog iets aan te doen. Als je over tien jaar als een van de weinigen een (20 jaar geleden gerecapte) DP/4+ hebt kan zo'n apparaat zomaar 3-4K opleveren.
Hoe zit dat met een DP 2? gewoon nieuwsgierig...

Maar heb wel net een TG 77 kunnen kopen, had uiteindelijk spijt dat ik hem weg heb gedaan.:halleluja
 
Probeer nu bijvoorbeeld nog maar eens een DP/4+ te vinden zonder lekkende SMD's. Het is gewoon te laat voor de bezitters die hem nog niet 5-10 jaar geleden hebben gerecapt, ofwel, bijna iedereen. Ja je toestel werkt nog en je merkt misschien nog niks, maar nee, de schade is al niet meer te herstellen en zal zich weldra openbaren. Ik heb 5 DP/4+ units gehad ondertussen, allemaal hetzelfde verhaal. Ook de reperateurs die eraan gewerkt hebben geven aan; allemaal tikkende tijdbommen en nu al te laat en nog iets aan te doen. Als je over tien jaar als een van de weinigen een (20 jaar geleden gerecapte) DP/4+ hebt kan zo'n apparaat zomaar 3-4K opleveren.
Ow, dan moet je tegen die tijd maar eens contact opnemen.
 
Hoe zit dat met een DP 2? gewoon nieuwsgierig...

Maar heb wel net een TG 77 kunnen kopen, had uiteindelijk spijt dat ik hem weg heb gedaan.:halleluja
Dat weet ik niet helaas, ik weet wel dat de DP/4 met thru-hole caps is uitgerust die veel minder risico op lekken hebben, dus de vraag is inderdaad dan hoe die DP/2 er van binnen uitziet?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top