Wat is jouw ultieme muziek maak ervaring?

Dit dus. Het is leuker dan in je eentje en het gaat allemaal ook gemakkelijker om nieuwe nummers te maken.
Die mening deel ik toch niet. Vind het best leuk om af en toe beetje te jammen, maar voor de rest heb ik een hele sterke voorkeur om lekker in mijn eigen bubble te pielen zonder rekening te hoeven houden met de agenda's, ambities, smaak en ego's van anderen.
 
Samen nummers maken is niet altijd makkelijk.
Ik vind alleen pielen ook leuk maar door muziek leer, jammen en samen spelen heb ik wel veel geleerd.
Jammen is ook leuk vooral omdat ik een pest hekel ( geen disrespect) aan covers spelen heb.
Ik zit meer in de improvisatie hoek en als je dat samen doet en het allemaal leuk gaat kun je een energie voelen die veel verder gaat dan als je alleen speelt.
1 + 1 + 1 = veeeel meer dan 3

De grap is juist dat je het meeste leert als het juist helemaal niet gaat.
 
Misschien is het bij samenwerking vaak zo, dat je beiden het best wat verschillend kan zijn.. bijv. de combi "Chaos en Orde" doen het altijd goed heb ik het idee.

- De chaoot produceert, geeft het ruwe materiaal, de insteek, de aftrap, enz (maar is niet sterk in communicatie, optredens regelen, structuur, enz)
- De ordentelijke, weet dat goed in te passen, te sturen, en tot iets te brengen en maakt dankbaar gebruik van de chaoot (maar is niet sterk in de 1e aanzet, heeft "Input" nodig, verliest zichzelf in details, enz)

Als je aan elkaar complementaire kwaliteiten hebt, dan kan dat prima werken.
 
Chaos is mijn methode :)
Maar wa mij helpt is eens in de zoveel tijd een mind map maken en ff goed reflecteren.
"wat is er belangrijk en waar wil ik naar toe?"
Moet eigenlijk ook een logboek bijhouden dan komt het wel goed.
 
klinkt als een ordentelijke chaoot, je kan het dan makkelijk alleen af :D
Regelmatig een minddump maken is ook ideaal. Schrijf je hele hoofd leeg, dan ben je weer van dat zeurende stemmetje af. Ik heb altijd een notitieboekje bij me en schrijf echt alles op. Van melk kopen tot mijn nieuwe single promoten bij Spotify. Al die aantekeningen verzamel ik online in een Getting Things Done-tool en dan ga ik ermee aan de slag. Echt ideaal en het geeft grip en rust πŸ‘
 
Dat soort dingen doe ik echt nooit. Het enige waar ik reflecteer is in de spiegel.
 
Ik maak eens paar jaar een mindmap, die heb ik op mijn kleding kast geplakt.
De dingen die daar op staan zijn alleen maar punten van focus.
Ik moet dit wel doen anders doe ik 1000 dingen tegelijk.
Gaat niet alleen over muziek maar ook over persoonlijke ontwikkeling.

Dat verbaasd me ook niet @Nap omdat je anders denkt dat het te serieus gaat worden. right?

Toch is het een krachtige tool.
Ik was ooit competitief hardloper en dan houd je bv trainings schema ed bij.
Daar bleek dat de meest sucsesvolle atleten dus allemaal een logboek bij hielden.

Ook omdat ik veel experimenteer met techniek, sounddesign, coding diy etc.
In in die experimenten leer je veel maar zonder logboek gaat een hoop daarvan verloren.
Dat is dus nu het geval.

Maar goed is maar mijn idee.
 
Die mening deel ik toch niet. Vind het best leuk om af en toe beetje te jammen, maar voor de rest heb ik een hele sterke voorkeur om lekker in mijn eigen bubble te pielen zonder rekening te hoeven houden met de agenda's, ambities, smaak en ego's van anderen.

Ja, dat kan natuurlijk. Iedereen is anders. :)

Eigenlijk ben ik met veel andere dingen wel op mezelf, en voel me daar prettig bij, het is dan ook een beetje een uitzondering dat ik hiermee juist wel een samenwerking met iemand zou willen.
 
Ik maak eens paar jaar een mindmap, die heb ik op mijn kleding kast geplakt.
De dingen die daar op staan zijn alleen maar punten van focus.
Ik moet dit wel doen anders doe ik 1000 dingen tegelijk.
Gaat niet alleen over muziek maar ook over persoonlijke ontwikkeling.

Dat verbaasd me ook niet @Nap omdat je anders denkt dat het te serieus gaat worden. right?
Valt wel mee, ik vind bijvoorbeeld moodboards/brainstorm/mindmap achtige toestand wel prima tools aan het begin van een nieuw, complex project, vaak is dat de stap tussen een initieel idee en het daadwerkelijke ontwerp om van een soort stip aan de horizon tot concrete bouwblokken/aandachtspunten te komen. Vooral om in een vroege fase de zaken te identificeren die lastig zijn, zoals onderlinge afhankelijkheden, knelpunten en inconsistenties. Deze gaat zodra het ontwerp zelf klaar is ook meteen weer de kliko in. Maar bij de muziek of algemene levenswandel nooit behoefte aan gevoeld.
 
Laatst gewijzigd:
Regelmatig een minddump maken is ook ideaal. Schrijf je hele hoofd leeg, dan ben je weer van dat zeurende stemmetje af. Ik heb altijd een notitieboekje bij me en schrijf echt alles op. Van melk kopen tot mijn nieuwe single promoten bij Spotify. Al die aantekeningen verzamel ik online in een Getting Things Done-tool en dan ga ik ermee aan de slag. Echt ideaal en het geeft grip en rust πŸ‘
Dit idee gebruikte ik wel in mijn slechte slaapperiode; notitieblok naast mijn bed. Wat betreft muziek maak ik gebruik van een app Evernote, om nieuwe muziekideeΓ«n maar ook zelf bedachten testflarden en titels vast te leggen. O ja module/synt reparatielijst ,module wenslijst en muzieksuggesties van anderen.
Als ras-chaoot heb ik door de tijd wel geleerd om wat structuur aan te brengen, in het verleden ook bij anderen op mijn werk.
 
Ja het leven is een uiterst complex project.
FF jaarlijks stil staan wat belangrijk is heeft mij enorm geholpen.
Ik maak zo nu en dan wel eens een aanpassing en nu ik erover nadenk is het weer tijd voor introspectie.
Ik heb het nodig omdat ik anders echt te veel dingen tegelijk ga doen.
Mijn muziek project is ook uitermate complex omdat ik echt onbevreesd voor toon en muziek ga.
Maar goed ieder zijn ding en het gaat om plezier natuurlijk.
 
Vele hoogtepunten of mooie ervaringen
denk dat spelen als laatste band in de tent op de nacht van pinkpop in landgraaf en de kleine reeks optredens op noorderslag beiden wel indruk hebben gemaakt op me
Maar ook kleinere concerten waar bv een geliefd familielid bij aanwezig was had ik niet willen missen .
 
Eigenlijk de eerste keer dat ik een track naar MP3 had omgezet en kon delen.

Iets dat ik altijd ambieerde maar onmogelijk leek, was ineens een feit!
Ik was ineens onderdeel van de synth scene!
Wellicht kinderlijk naief, maar toch ook wel heel leuk.

Al m’n fans waren uitzinnig! Zowel mn vader als mn moeder πŸ˜‚
 
Regelmatig een minddump maken is ook ideaal. Schrijf je hele hoofd leeg, dan ben je weer van dat zeurende stemmetje af. Ik heb altijd een notitieboekje bij me en schrijf echt alles op. Van melk kopen tot mijn nieuwe single promoten bij Spotify. Al die aantekeningen verzamel ik online in een Getting Things Done-tool en dan ga ik ermee aan de slag. Echt ideaal en het geeft grip en rust πŸ‘
Misschien is de app brain toss dan iets voor je. Dan kun je foto’s, notities, voice memos etc koppelen aan taken. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar hoorde het toevallig vandaag in een cursus.
 
Back
Top