Mooi artikel over het internationale succes van de XBay van Nederlandsche bodem

Maar dan spreek je wel over 2000€ of meer. En heb je veel AD/DA met de nodige latency en phase issues…
Ik heb ze een stuk goedkoper kunnen kopen, ik was volgens mij €1600 kwijt voor beide. Ze zijn inmiddels inderdaad wel weer in prijs gestegen. Ik was toen op zoek naar een vervanging voor een mixer met faders (wegens plaatsgebrek) en een soort intelligente patchbay. En ik vond eigenlijk geen oplossing die zoveel in- en outputs tegelijk bood. Qua latency en phase issues heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt, dus in de parktijk zal dat wel meevallen. Ik zie in de FB groep ook regelmatig mensen ze live inzetten zonder dat soort issues. In de studio zijn ze misschien wat minder gangbaar, maar ik ben er dik tevreden mee. Ze voldoen voor mijn doel iig. Enige nadeel is de fixed samplerate van 48 KHz.
 
Heb een idee om een matrix te maken waarvan de gain per crosspoint regelbaar is. vergelijkbaar met het principe van digitale pots , wat een soort dac is. Niet met vca,s . het aantal levels, bits, bepaalt de prijs. van het ding.
routing blijft volledig analoog. geen latency.
 
klink zeer interessant.
De matrix in de Erika synth syntrx kan 3 levels per crosspoint.
 
3 levels (+0) kan je maken met 2 crosspoint-chips, per extra crosspoint-chip verdubbel je het aantal levels.
 
Back
Top