Waar kun je nog synths proberen in een winkel?

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel
Ik zou binnenkort graag weer iets nieuws kopen maar loop tegen het probleem aan dat ik bijna nergens nog synths in het echt kan proberen. Heeft iemand nog tips? Ik woon in Overijssel maar er een dag op uit om synthesizers te proberen vind ik prima.
 
Dat is tegenwoordig niet meer evident inderdaad. Alleen winkels zoals Bax schieten mij te binnen maar echt super interessant vond ik het de laatste jaren niet. Als je er wat kilometers voor over hebt, lijkt me Music Store Keulen nog jet meest voor de handliggende.

Waar is de tijd van Mill´s Music, Keymusic in hun hoofdagent, Piens ...?
 
Ja ik mis dat ook. Heb al eens eerder een synth op het oog gehad waar ik in het echt dus helemaal geen klik mee bleek te hebben.

Vind het daarom wel waardevol iets echt uit te proberen.

Zal Music Store eens checken. Thanks.
 
Met dank aan het internet is alles dichterbij gekomen, behalve het uit kunnen proberen van synths dus.

Misschien dat er een ban kan komen op 't kopen van synths via internet, dan kunnen we weer ouderwets met wat liefhebbers in een winkel een beetje slap ouwehoeren zoals dat .. (ojee) vroeger kon.
 
Bax heeft altijd wel wat demo modellen staan en misschien dat sommige locaties ook wel kunnen zorgen voor demo model als je vooraf informeert. Het laatste heb ik zelf nog nooit gedaan. Maar ik heb 3 locaties op prima afstand zitten.
 
Ik veronderstel enkel nog op n beurs? Ik was één keer te Bax Goes, er stond gewoon niks speciaals, enkel de instappers, naar mijn indruk. Een keer nooit meer. (is 1,5 a 2u rijden)
Zou key music niet nog n keer herstarten? Misschien ben ik n dromer, maar muziekwinkels moeten toch nog bestaan / terugkomen? Desnoods n gitaarwinkel met n zij sprong
 
Ik veronderstel enkel nog op n beurs? Ik was één keer te Bax Goes, er stond gewoon niks speciaals, enkel de instappers, naar mijn indruk. Een keer nooit meer. (is 1,5 a 2u rijden)
Zou key music niet nog n keer herstarten? Misschien ben ik n dromer, maar muziekwinkels moeten toch nog bestaan / terugkomen? Desnoods n gitaarwinkel met n zij sprong
Het wisselt ook. Wat op locatie staat vind je terug op de website. Mijn ervaring is dat er best wat staat in verschillende prijsklassen
 
Ja de goeie ouwe tijd, wij hadden vroeger Nederland Muziek, waar je alles kon uit proberen en regelmatig demo's en workshops waren, ik was al verdrietig toen het vervolgens Max Guitars werd met -je raadt het al- alleen nog maar gitaren. En nu is het al een aantal jaren een leeg pand.
Ik ben 1x in Bax Shop Amsterdam geweest, ik vond dat wel een drukke winkel en niet alles stond daar om even te testen.
 
Same here, da's best k*t ja. Ik ben wel eens in in Rotterdam en Apeldoorn langs geweest bij Bax, maar dat is het toch niet. De beste manier tegenwoordig is blijkbaar wat Klinkse aanhaalt: de beurs. Dat ga ik dus dit jaar eens verkennen, 1 dagje naar Superbooth (en de rest van de dagen gewoon lekker met mijn vrouw door Berlijn struinen), en als dat bevalt wellicht nog eens wat vaker (naar SynthFest of KnobConn bv :D)
 
Bax R’dam heeft best wel wat staan en hangen, in ieder geval meer synths en spul dan in Goes. Verder kun je op de site van Bax kijken of ze het model dat je wilt proberen als demo in de vestiging hebben staan. Voor inhoudelijke vragen moet je er echter niet zijn, ik denk dat de mensen bij de Gamma of het Kruidvat er net zoveel van weten als de medewerkers van Bax.
 
Bax Goes is een uurtje voor mij, stop daar regelmatig voor koffie en wat uitproberen.
Er staat best wel wat om een paar uurtjes zoet te zijn.
 
Waar is de tijd van Mill´s Music...
Mijn 'oude' baas Mill. Bekend van aan zee tot in de Ardennen. Bassist van The Pebbles. Onnoemelijk fijne vent. Zo maken ze ze niet meer... Dat waren nog eens echte muziekwinkels. Online zegt u?
Faxen maar. Regelmatig met een pintje aan de toog. Waar is de tijd?

1fc1e9cb-179a-4f27-9fa5-98d5b87709bc.jpg

mil.png
 
Misschien dat er een ban kan komen op 't kopen van synths via internet, dan kunnen we weer ouderwets met wat liefhebbers in een winkel een beetje slap ouwehoeren zoals dat .. (ojee) vroeger kon.
Alsjeblieft niet zeg. Via internet kun je tenminste nog leuke dealtjes maken, bij de norse muziekverkoper om de hoek kun je voor zijn 3 stoffige overjarige keyboards 2x de hoofdprijs betalen. Klanten zijn niet voor niets weggelopen.
 
Bijna elk verhaal heeft ook twee kanten. Het kwam vroeger in winkels regelmatig voor dat klanten urenlang een synth konden uitproberen, soms met koffie erbij, en dan vervolgens voor twee tientjes minder online gingen bestellen. Ik ben zelf geen middenstander maar ik begrijp wel dat je daar als winkelier niet heel blij van wordt.
 
Ik was afgelopen vrijdag bij Musicstore in Keulen. Daar staan inderdaad heel wat apparaten speelklaar. Omdat ik benieuwd ben of ik 'iets' kan met het beeldscherm van de Polyend Play en dat apparaat niet kon vinden, vroeg ik een verkoper of hij die toevallig had staan. Misschien had ik er immers overheen gekeken. Ik heb niet voor niets een witte stok met twee rode streepjes bij me, zullen we maar zeggen. De man was echter erg gepikeerd door mijn vraag. Hij zei dat hij geen plek had om alle apparaten te plaatsen, dat er dus een keuze gemaakt moest worden en dat hij geen instrumenten uit het magazijn liet ophalen. Dat laatste had ik ook helemaal niet gevraagd. Enfin, het korte antwoord is dus dat de Polyend Play er niet stond. En deze ervaring heeft mij niet geholpen om in het vervolg vaker hulp te vragen.
 
Alsjeblieft niet zeg. Via internet kun je tenminste nog leuke dealtjes maken, bij de norse muziekverkoper om de hoek kun je voor zijn 3 stoffige overjarige keyboards 2x de hoofdprijs betalen. Klanten zijn niet voor niets weggelopen.
Ik vind het ook wel best zo hoor, maar zijn charme had het wel, en je kwam nog eens ergens. Die norse houding heb ik overigens nooit meegemaakt, maar misschien kwam ik in leukere winkels destijds. Feedback op de Admiraal de Ruijterweg in R'dam en nog een synth winkel in dezelfde stad en waarvan ik de naam niet meer weet en die maar kort op de Burgemeester van Walsumweg heeft gezeten, maar die was vrij relaxed.
 
Ach verkopers, ze worden vast slecht betaald. Ik was recent in n mediamarkt, daar vielen de vinylplaten gewoon door t rek op de grond omdat er een bout niet goed vast zat, ik sprak er 3 verkopers over aan, er kon er niet één het schelen.
 
Ik vind het ook wel best zo hoor, maar zijn charme had het wel, en je kwam nog eens ergens. Die norse houding heb ik overigens nooit meegemaakt, maar misschien kwam ik in leukere winkels destijds. Feedback op de Admiraal de Ruijterweg in R'dam en nog een synth winkel in dezelfde stad en waarvan ik de naam niet meer weet en die maar kort op de Burgemeester van Walsumweg heeft gezeten, maar die was vrij relaxed.
Als je in/bij een grote stad woont is er misschien wat meer te kiezen, maar in de regio waar ik ben opgegroeid was er niet veel en waar ik nu woon was er al niet veel en is er nu helemaal niets meer. Dankzij het internet ben ik niet meer van dat soort knurften afhankelijk gelukkig. Een goede winkel met service is goud waard, zo ben ik vorig jaar uitstekend geholpen bij Dirk Witte in Utrecht toen ik een gitaar wilde kopen. Daar zal ik voor mijn volgende jammerplank ook wel weer aankloppen waarschijnlijk. Voor synths ga ik liever naar de dozenschuivers, ze hoeven hem er niet eens uit te halen. Is toch allemaal af-fabriek al prima en ik weet er waarschijnlijk meer van dan zij. Uitproberen in de winkel lijkt leuk en aardig, maar wat voor indruk krijg je nu in een rumoerige zaak in de korte tijd dat je er bent met een slechte koptelefoon op je hoofd en een synth die waarschijnlijk niet optimaal is gepositioneerd en waar je de werking nog amper van kent met een verkoper die over je schouder meekijkt. Dat groeit eerder in dagen/weken dan die korte tijd dat je in een winkel hebt. Uitzondering heb ik wel gemaakt voor de Moog One, die mocht ik bij de importeur testen in een grote muziekstudio in Brussel. Dat was wel echt een hele toffe ervaring. Maar dat was nogal een investering ook, daar wilde ik wel lang voor rijden om uitgebreid aan de tand te voelen.
 
Mijn 'oude' baas Mill. Bekend van aan zee tot in de Ardennen. Bassist van The Pebbles. Onnoemelijk fijne vent. Zo maken ze ze niet meer... Dat waren nog eens echte muziekwinkels. Online zegt u?
Faxen maar. Regelmatig met een pintje aan de toog. Waar is de tijd?

1fc1e9cb-179a-4f27-9fa5-98d5b87709bc.jpg

mil.png
Ik heb twee jaar geleden nog mijn HS8 monitoren nog bij hem thuis op gaan halen.

Zijn aaibaarheidsfactor en vriendelijkheid zijn de jaren alleen maar toegenomen.
Zo´n mensen vind je niet meer gauw.
 
Back
Top