Synths, sounds en inspiratie

20hz

..to the beat of the drum
Lid sinds
20 juli 2002
Berichten
864
Locatie
prov. Utrecht
Een nieuwe thread voor de inspiratie. Net als de expirementendump (van vanommen) voor eerste muzikale conceptjes en ideeen, merk ik dat het mij ook inspireert als ik een bepaalde klank of klanken hoor. Die ene pingel, dat eentje toontje, een aantal geluiden achter elkaar waarin je ineens iets van een loop of melodie hoort. Dat hebben er vast meer.

Het idee bij deze thread is dan ook om dit soort experimentjes hier neer te zetten. Iemand die een nieuwe synth test, aan het tweaken is en wat op heeft genomen wat leuk klinkt. Inspiratie voor anderen, een backup voor jezelf, een thread waar je zo nu en dan eens doorheen kunt gaan en ipv een concrete stijl te luisteren, je te laten inspireren door geluid.

Deze als voorbeeld en waardoor dit idee bij me ontstond:

Nou net even een patch gemaakt met de semi modular routing doorbroken van de modulation van tune en wat white noise.
Niks virtuoos verwachten. Zou zeker je eigen fX er even over gooien. Had hier en plate reverb wat erg mooi was maar de file is droog.mp3

Bekijk bijlage 3844035
Bekijk bijlage 3844036
Stereo met FX
Bekijk bijlage 3844038


Ja dat ben ik met je eens over die precieze replica's! Dat moeten ze gewoon niet doen, nergens voor nodig.
Ik heb inmiddels met de kobol, en heb dat al ergerns geschreven een bijzonder mooi timbre gekregen met full resonance open. Dat heb ik niet bij de Sub37 gehoord.
Daarnaast best wat patch mogelijkheden en manieren om hem minder semi te maken.
Bekijk bijlage 3844076

Maargoed ik post hier nog even snel 1 ding (even snel wat ik mooi vind, beetje reverb en choir achtig) en dan is het wel goed zo. Beste is om zelf te testen.
Ik ga de update even lezen wat er verbeterd is als ik dat kan vinden.



Unleash your synths! :)
 
Hey grappig ik had dit idee ook, wilde het topic 'audiosnippets' noemen, maar je bent me voor. Wel goed ook om wat dingen te maken zonder meteen voor een hele track te gaan.
 
Leuk om te horen dat het initiatief wordt begrepen. Dit kan denk ik met verloop van tijd ook een steeds meer een inspiratiebank worden. Lekker doorheen bladeren, luisteren. Het kan op het juiste moment net die ene sound zijn die je triggert tot een idee.
 
Op zich een prima topic.
Op deze manier kan je misschien een sound tegenkomen dat je denkt van "dat wil ik ook" en dan weet je in ieder geval in welke richting je moet denken of ga je met dat forumlid in gesprek.
 
Heeft iets weg van een harmonica, een oosters fluitinstrument, zoiets?
 
Het is een orgel instrument (chord organ) geladen in Decent Sampler, met daaroverheen EFx Refract van arturia in de harmonizer stand met wat lfo's erop.
 
Wow, het effect doet een hoop! Decentsamples (en Pianobook) hebben een leuke verzameling libraries. Leuke site en VST.
 
Back
Top