C-Klein - Dreamdance

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
496
Locatie
Naast een spoorlijn
Na een aantal jaar bijna geen muziek gemaakt te hebben, heb ik recent eindelijk weer eens wat inspiratie. Het resultaat is het nummer 'Dreamdance'. De titel doet vermoeden dat het een nummer is in het genre dreamdance à la Robbert Miles. Dat is mij (uiteraard) niet gelukt. Maar aan het beoogde genre heeft het nummer wel zijn pianoklanken te danken. Op het laatste moment heb ik besloten deze live in te spelen en er dan een dikke arena-galm van mijn harddiskrecorder overheen te doen. Misschien ben ik daar wel wat mee uitgeschoten. :) Helaas ben ik niet in staat om iets aan de presets op mijn instrumenten te veranderen, dus syntheseverrassingen hoeven jullie hier niet te verwachten. Wat dat betreft ben ik meer een keyboardspeler. Alle geluiden die uit mijn Kurzweil komen zijn door de Lexicon (preset nr. 21) gehaald. De drums zijn fabriekssamples (Elektro Kit 2). Omdat de basedrum volledig ondersneeuwde heb ik die met de compressor op mijn MPC weer wat naar boven gehaald. Dus als effecten: galm & compressor. Voor mijn doen ontzettend veel. Ik ben benieuwd of het nummer jullie ook 2 minuten en 44 seconden kan boeien.

Hardware synths:
– Kurzweil PC3LE6
– Roland Integra 7
– Akai MPC 2500

Hardware fx:
– Korg D888 (= Harddiskrecorder)
– Lexicon MC200

DAW/Sequencer:
– Akai MPC 2500

 
Niet mijn muziek, dus daar kan ik weinig over zeggen. Wel leuk om je toelichting en gearlist te lezen!
 
Back
Top